محمد صادق آذین :

فصل مشترک ما و آمریکا در مورد حادثه "ایرباس" چیست ؟

قبل از انقلاب فیلم "کاروانها "با بازیگری "بهروز وثوقی" و "آنتونی کویین " و کارگردانی "جیمز فرگو" در ایران تولید و با شکست کامل تجاری و فرهنگی و رسانه ای روبرو شد
کد خبر: ۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷ - 05July 2013

فصل مشترک ما و آمریکا در مورد حادثه

محمد صادق آذین در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در سقوط هواپیمای ایرباس ماجرا از این قرار است که یک هواپیمای مسافربری از خاک ایران بلند شده و پس از ثبت مسیرهوایی خود دربرج مراقبت به طرف مقصد حرکت کرده است. باتوجه به اینکه تمامی مسیرهای خطوط هوایی و نوع هواپیما و مقصد در برج های مراقبت دنیا ثبت می شود باید گفت که ناو آمریکا با آگاهی کامل دست به این جنایت زده و آگاهانه 290 نفر از شهروندان این مملکت را به شهادت رسانده است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در مورد هواپیمای ایرباس افتاده یک درد ملی و منطقه ای و قبیله ای نیست یک درد جهانی است و ما باید کاری کنیم که تمام دنیا از این اتفاق تلخی که افتاده با خبر شود و همه دنیا این اقدام ناجوانمردانه آمریکا را محکوم کنند.

تهیه کننده فیلم "بیگانگان "اظهار داشت: کشورهایی مثل مصر و تونس و ترکیه و عراق و افغانستان کشورهایی هستند که مثل ما مسلمان هستند و ما می توانیم با این کشورها وارد مذاکره شویم و در مورد مشترکات دینی امان با این کشورها فیلم بسازیم  ولی با همین کشورها نمی توانیم درمورد ساختن فیلمی با موضوعاتی که مربوط به مذهب شیعه  است وارد مذاکره شویم چون مذهب شیعه فصل مشترک ما و خیلی از کشورهای اسلامی نیست !

تهیه کننده فیلم " اسب" خاطرنشان کرد: معمولا رسم براین است که دو کشور یا چند کشور در مورد موضوعی که با هم تفاهم و مواضع مشترک دارند دورهم جمع می شوند و یک کار سینمایی خوب را با هم تولید می کنند. در حال حاضر خبر آمده که یک شرکت آمریکایی با همکاری موسسه رسانه های تصویری می خواهد یک فیلم درمورد حادثه ایرباس تولید کند. درمورد حادثه ایرباس ما چه فصل مشترکی با آمریکا داریم؟

آذین افزود: در دهه شصت و هفتاد بنیاد سینمایی فارابی و معانت سینمایی  با رویکرد بسیار خوبی که به سینمای ایران داشتند بودجه گذاشتند و از نیروهای جوان و با استعداد حمایت کردند و به اینها امکانات دادند تا فیلم بسازند و اینها را مورد حمایت خود قرار دادند. از دل این حمایت ها افرادی مثل ابراهیم حاتمی کیا و مجید مجیدی و..... به وجود آمدند که امروز می توانند در خاور میانه حرف اول را بزنند .

مجری طرح فیلم "زبان مادری " تشریح کرد:  با حمایت هایی که در دهه شصت و هفتاد از نیروهای جوان و با استعداد شد این بچه ها در همه زمینه ها به نقطه ای از رشد و تکامل رسیدند که امروز در بزرگترین فستیوالها شرکت می کنند و بهترین جایزه ها را دریافت می کنند. متاسفانه امروز حمایت از فیلمسازان جوان و استعدادهای جوان کم شده است، اگر این رویه ادامه پیدا کند ما در ده یا بیست سال آینده با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم بود و پشتوانه فکری و فرهنگی بسیار ضعیفی را خواهد داشت.

تهیه کننده فیلم " بهشت اینجاست " تصریح کرد: مساله مشارکت کشور ایران با یک شرکت آمریکایی برای تولید یک فیلم چیزی جدیدی نیست این اتفاق قبل از انقلاب هم رخ داده و با شکست مواجه شده است . قبل از انقلاب فیلم "کاروانها "به نویسندگی "توماس مک مهان" و" لورن ویلیامز" و کارگردانی "جیمز فرگو" و تهیه کنندگی "المو ویلیامز" و بازیگری "بهروز وثوقی" و "آنتونی کویین " در ایران تولید شد که با شکست کامل تجاری و فرهنگی و رسانه ای روبروشد واین کار دیگر ادامه پیدا نکرد .

محمد صادق آذین تاکید کرد: نصف این پول و امکاناتی را می خواهند به عوامل خارجی بدهند در اختیار بچه های خودمان بگذارند ببینند این بچه ها چه می کنند، ببینند چه فیلمی را با چه کیفیتی بیرون می دهند. در حال حاضر بسیاری از بچه های حرفه ای که در زمینه سینما کار و فعالیت می کنند بیکار هستند و از عهده مخارج اولیه زندگی خودشان بر نمی آیند. روا نیست که ما نسبت به معیشت و زندگی هنرمندان خودمان بی تفاوت باشیم و برای عوامل خارجی میلیارد، میلیارد بودجه بگذاریم. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار