نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات آمریکا سکوت می کنند / در بحران ها، غرب اصالت را به همراهی با خودش می دهد

امروز آمریکا و اروپا در بحران سوریه به جریانهای سلفی بسیار تند، کمک مستقیم می کنند. در جنگ ایران و عراق نیزآمریکا وقتی احساس کرد، امکان شکست عراق ممکن است فراهم شود، در برخی مقاطع، یکسری شرارتها ضد ایران انجام داد
کد خبر: ۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ - 04July 2013

مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات آمریکا  سکوت می کنند / در بحران ها، غرب اصالت را به همراهی با خودش می دهد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران توسط ناوگان آمریکا، اظهار داشت: جنگهای نیابتی را ما در طول قرن اخیر شاهد بودیم؛ یکی از جنگهای نیابتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود؛ یعنی آمریکا واروپا و ارتجاع عرب این جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی خاطرنشان کرد: توطئه گران، صدام را به عنوان یک عنصر جاه طلبی  وارد جنگ با ایران کردند و تلاش داشتند انقلاب نوپای اسلامی را با چالش های جدی مواجه کنند.

وی اظهار داشت: متجاوزان و دشمنان در مسیر حرکت خود وقتی احساس کنند که توان لازم برای توطئه و خیانت را ندارند، خودشان کم و بیش دست و پنجه نشان می دهند که بالاخره طرف را وادار به عقب نشینی کنند.نمونه آن را می توان در سوریه مشاهده کرد که وقتی احساس کردند گروههای شرور و تروریست در حال شکست هستند، بیشتر به آنها کمک کردند و باهمه وجود به صحنه آمدند.

کمک آمریکا و اروپا در بحران های اخیر به سلفی های تندرو

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این نکته که امروزه آمریکا و اروپا در بحران های اخیر  به جریانهای سلفی بسیار تند، کمک مستقیم می کنند، ادامه داد: در جنگ ایران و عراق نیزآمریکا وقتی احساس کرد که کفه توان ایران می چربد و امکان شکست عراق ممکن است فراهم شود، در برخی مقاطع، یکسری شرارتها ضد ایران انجام داد که از جمله حمله به هواپیمای مسافری ایرباس در خلیج فارس و کشته شدن 290 بی گناه و هدف قرار دادن اسکله های ایران و حرکت های ایذایی در آبهای خلیج فارس بود؛ حرکت هایی که در راستای کمک وتقویت روحیه رژیم صدام دنبال می شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات آمریکا  سکوت می کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان علت این مسأله را برخورد دوگانه می دانند؛ من معتقدم که جهان بینی نظام سرمایه داری نیز همین گونه است اصلا نظام سوسیالیستی به علت بطلان جهان بینی فروپاشید و از بین رفت.

نظام سرمایه داری بر مبنای جهان بینی مادی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری نیز برمبنای جهان بینی مادی لیبرالیستی واومانیستی دقیقا همین است ؛ یعنی اصالت را به قدرت خودشان می دانند؛ اینها اصالت قدرتی دارند و تفکرات نیچه و ...را دنبال می کنند و هر که با منافع آنها باشد با آنها همراهی می کند اما اگر با آنها نباشد حتی اگر دموکراتیک ترین کشورهای جهان باشند، آنها را قبول ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری، دموکراسی را باید با منافع خودشان سازگار کنند و این حرکت در راستای جهان بینی مادی است یعنی وقتی نظامی انسانها را با عینک مادی گرایی می سنجند طبیعی است که دربرخورد با ارزش ها نیز منافع خود را در نظر می گیرند.

وی ادامه داد: این نظام سرمایه داری، بد را چیزی می بیند که با منافعش سازگاری نداشته باشد؛ یعنی میزان بدی و خوبی و خیر و شر  ومیزان دموکراتیک یا غیردموکراتیک بودن را با عینک مادی گرایی می سنجد که محورش، اصالت قدرت ومنافع نظام سرمایه داری و مادی گرایی است.

موضع ایران در مقابل اقدام ضدبشری حمله به ایرباس، عزت واعتماد به نفس بود

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به اینکه موضع ایران در مقابل اقدام ضدبشری آمریکا بویژه در حادثه حمله به ایرباس، در آن زمان چه بود، گفت: ایران در موضع عزت واعتماد به نفس بوده و هست یعنی به رغم این که همه ابرقدرتها و هم پیمانانشان و ارتجاع عرب در یک طرف بودند و ایران فقط تکیه گاهش بر اراده ذات باریتعالی، رهبری ومردمش بود و این حادثه ضدانسانی را به شدت محکوم و ضداخلاقی بودن این فاجعه برهمگان اعلام  و افشا کرد.

وی با اشاره به اینکه همیشه حقایق پنهان نمی ماند، افزود: در مقاطعی ممکن است زور جولانی داشته باشد اما همواره حقانیت با دولت و دوام با حق است وحق ماندگار است همین طور که در قضیه صدام اینها ناچار شدند مقصربودن صدام و حقانیت وپیروزی ایران را بپذیرند، در ماجرای ایرباس  نیز  وجدانهای بیدار مردم وحقانیت مردم ایران و ظلم  و جنایت آمریکا را  همگان تأیید کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار