بیانیه اداره کل حفظ آثار استان زنجان به مناسبت بمباران شیمیایی سردشت:

فجیع‌ترین جنایات ضدبشری علیه ملت ایران

سکوت خفت‌بار مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌شمار و ننگین رژیم بعثی در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران اسلامی، مقدمه‌ای برای ارتکاب جنایات جنگی جدید علیه ملت‌های مسلمان منطقه در عراق، افغانستان و فلسطین شد.
کد خبر: ۸۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ - 26June 2016

فجیع‌ترین جنایات ضدبشری علیه ملت ایران

به گزارش  دفاع پرس از زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سر دشت بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هفتم و هشتم تیرماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور فجیعترین جنایات ضدبشری علیه ملت ایران است که در یک سوی آن فاجعه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیتالله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و در سوی دیگر جنایت بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی و صهیونیستی صدام قرار دارد.

این بیانیه می افزاید: جنایت هشتم تیر ماه سردشت، سند رسوایی دولتهایی است که در پس شعارهای فریبنده دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، رژیم بعثی عراق را در جنگ تحمیلی هشتساله به ساخت و انبار سلاحهای کشتار جمعی تشویق و تجهیز کردند.

در بیانیه اداره کل حفظ آثار استان زنجان آمده است : جنایت هشتم تیر ماه سردشت در سال 1366 در عین حال سند رسوایی دولتهایی است که در پس شعارهای فریبنده دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، رژیم بعثی عراق را در جنگ تحمیلی هشتساله به ساخت و انبار سلاحهای کشتار جمعی تشویق و تجهیز کردند که حاصل این حمایت شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از مردم بیدفاع این شهر در حمله شیمیایی جنگندههای ارتش صدام است. سکوت خفتبار مجامع بینالمللی در قبال جنایات بیشمار و ننگین رژیم بعثی در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران اسلامی، مقدمهای برای ارتکاب جنایات جنگی جدید علیه ملتهای مسلمان منطقه در عراق، افغانستان و فلسطین شد.
 
این بیانیه با اشاره به درماندگی و استیصال عاملین جنایات جنگلی و کشتارهای جمعی با استفاده از سلاحهای نامتعارف برابر پایداری و مقاومت ضداستکباری و ضد سلطهگری را از عوامل مهم رخدادهای غمانگیز و تأسفآوری چون جنایات سردشت، حلبچه و غزه قلمداد و با تأکید بر لزوم طراحی گامهای مؤثر در ایجاد ظرفیت اعتراضی علیه این جنایات، افزوده است: بیتردید نامگذاری روزی به نام روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی فرصتی مناسبت برای ظرفیتسازی اعتراض و مقابله با سیاستها و رفتارهای جنایتبار علیه بشریت که نظامهای استکباری کانون اصلی آن به شمار میرود محسوب و مسلماً بسترسازی برای ممنوعیت بهکارگیری سلاحهای کشتار جمعی مستلزم شکلگیری یک باور و اراده جهانی در محکومیت و مقابله عملی با عاملین و حامیان این گونه جنایات خواهد بود.
 
اداره کل حفظ آثار در پایان این بیانیه: پاسداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر سردشت در تیرماه هر سال را یادآور مظلومیت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توصیف و با اشاره به موضع نظام جمهوری اسلامی درباره مسئله تولیدواستفاده از سلاحهای کشتار جمعی و تصریح حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر محکوم، ممنوع و حرام شرعی بودن آن که در فرصتهای مختلف اعلام گردیده تأکید میکند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار