حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

راه‌ شناخت واقعیت، تبعیت از رهبری است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای تکلیف‌شناس بودن باید واقعیت‌شناس بود و تبعیت از رهبری و ولایت یکی از راه‌های واقعیت‌شناسی است.
کد خبر: ۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳ - 12January 2014

راه‌ شناخت واقعیت، تبعیت از رهبری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "عبدالله حاجیصادقی" در همایش بصیرت و روشنگری خانوادههای کارکنان سپاه استان قم، طی سخنانی به بررسی آرمانها و هدفهای پیامبران و ائمه معصومین(ع) پرداخت و اظهار داشت: تمام ائمه معصومین و پبامبران دارای هدف خاصی بودند و آن هم هدایت مردم است که این نشان می دهد همه آرمانگرا بودند و هدفشان حاکمیت قانون خدا در بین انسانها بوده است.

وی با بیان اینکه پیامبران و ائمه معصومین برای رسیدن به اهدافشان از شیوهها و روشهای متفاوتی استفاده میکردند، ابراز نمود: پیامبران حتی ذرهای از اهدافش کوتاه نیامدند.

حجتالاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه در پاسخ به این سوال که "چرا معصومین هر کدام روش و شیوهای متفاوت از دیگری داشتند"، تصریح کرد: امام همچون طبیبی است که به رسالت خود تسلط دارد، یک طبیب علاوه بر داشتن علم پزشکی باید بیمار را مورد معاینه قرار دهد تا بتواند برای وی نسخه بنویسد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: ائمه معصومین ما با معاینه دقیق زمان خود؛ نسخهای دقیق و شفاف برای بقای دین خدا نوشتند.

حجتالاسلام حاجیصادقی با بیان اینکه پیامبران برای انتقال پیام خدا به مردم، آزار و اذیت زیادی را تحمل کردند، خاطرنشان کرد: یک شیعه واقعی آن است که به پیروی از اهل بیت(ع)، آنجایی که دین بهایی بخواهد از جان و مال و آبرویش دریغ نکند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما باید از اهل بیت و ائمه معصومین(ع) درس و الگو بگیریم، اظهار داشت: درسهای آنان برای ما تکلیف است و نرمش قهرمانانه آنان را باید درست بفهمیم و دقیق تحلیل کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین درسهایی که ما باید از ائمه معصومین(ع) بگیریم این است خود را برای دین بخواهیم نه دین را برای خودمان، یعنی برای دین هزینه کنیم به هر شکل و روشی که نیاز است.

حاجیصادقی با تاکید به اینکه شناخت دقیق از دشمن، زمان و تسلط بر وضعیت موجود از نشانههای قدرت است، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) و پیامبران همگی در زمان و عصر خود قدرتمند بودند.

وی با اشاره به اینکه زمینه و شرط تکلیفگرایی، تکلیفشناسی است، ابراز داشت: برای تکلیفشناس بودن باید واقعیتشناس بود و تبعیت از رهبری و ولایت یکی از راههای واقعیتشناسی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار