محمدرضا مخبر دزفولی:

نگاه امام گفتمان آزادی بخشی در جهان را تغییر داد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام(ره) از روزهای اول نسبت به تحول در دانشگاه و آموزش و پروش تاکید بسیار داشتند به همین جهت بهترین و زبده‌ترین یاران امام در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت شدند.
کد خبر: ۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ - 21January 2014

نگاه امام گفتمان آزادی بخشی در جهان را تغییر داد

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، "محمدرضا مخبر دزفولی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در کارگاه پیوستنگاری فرهنگی نیروهای مسلح اظهار داشت: در هشت سال گذشته ما تلاش کردیم از ذخیره نیروهای مسلح در تحولات فرهنگی بهره ببریم. اگر انقلاب اسلامی  را به وزنههای مختلف تقسیم کنیم، وزنه بالاتر آن نگاه فرهنگی انقلاب است. امام خمینی(ره) از ابتدا با رویکر فرهنگی انقلاب را پیش برد.

وی افزود: کسی نمیتواند در عصر حاضر ادعا کند تحول برای آزادی را بدون نگاه امام خمینی(ره) انجام داده است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه نگاه امام گفتمان آزادی بخشی در جهان را تغییر داد، افزود: در این ۳۴ سال اخیر هر جای دنیا هر حرکتی میخواهد اتفاق بیافتد، نگاه امام خمینی را سرمشق خود قرار داده است. امروز نیز بخش عظیمی از تحولات فرهنگی دنیای اسلام بر طبق منویات رهبر معظم انقلاب پیش میرود.

وی ادامه داد: امام دانشگاه را منشا صلاح و فساد اجتماع میدانستند لذا ایشان انقلاب فرهنگی را از دانشگاه شروع کرد و نقطه شروع انقلاب فرهنگی، پیام نوروزی امام خمینی(ره) در سال ۵۹ بود.

دزفولی ادامه داد: امام از روزهای اول نسبت به تحول در دانشگاه و آموزش و پروش تاکید بسیار داشتند به همین جهت بهترین و زبدهترین یاران امام در دانشگاهها مشغول به فعالیت شدند.

مخبر دزفولی اظهار داشت: وقتی انقلاب فرهنگی شروع شد ما در بسیاری زیر ساختها دچار کمبود و نقصان بودیم و میبایست این نقصان را بر طرف میکردیم که در این راستا با تلاشهایی که صورت گرفت اکنون به پیشرفتها و تحولات بزرگ و شگرف رسیدهایم که به تعبیر رهبری معظم انقلاب این پیشرفتها معجزه آسا بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۹ موضوع نهضت نرم افزاری و تولید علم را مطرح کردند و طی تقریباً یک دهه به مهندسی فرهنگی رسیدیم. در حوزه مهندسی فرهنگی منظور و مراد رهبری آن است که باید آسیبها شناسایی شود و راه حل با زمانبندی مناسب طراحی و به مرحله اجرا درآید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار