لحظه شهادت معاون گردان کمیل در قتلگاه فکه + عکس

شهید بنکدار به‌عنوان معاون گردان کمیل نیز در این محاصره در روز ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت گلوله خمپاره از ناحیه چپ بدن زخمی شد و بعد از چند ساعت خونریزی در کانال کمیل واقع در فکه به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 10February 2014

لحظه شهادت معاون گردان کمیل در قتلگاه فکه + عکس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، امروز ۲۱ بهمن ماه سالروز شهادت شهید علیرضا بنکدار معاون گردان کمیل است. پاسدار شهید علیرضا بنکدار متولد ۱۳۳۶ است. او که از روزهای نخستین جنگ در جبهههای جنگ تحمیلی حضور داشت در سال ۶۱ بهعنوان معاون گردان کمیل در لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) با فرمانده این گردان یعنی شهید محمود ثابتنیا در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کرد.

گردان کمیل که یکی از این گردانها بود در محاصره کامل قرار گرفت و تمامی رزمندگان آن بهجز یک نفر در همان کانال کمیل و میانه عملیات به شهادت رسیدند. علت مقاومت گردان کمیل بعداً اینگونه عنوان شد که برای به عقب کشیدن بقیه گردانها و برای حفظ چندین گردان تا نفر آخر مقاومت کردند. وقتی در منطقه فکه گردان کمیل در محاصره قرار گرفت، شهید محمود ثابتنیا فرمانده و شهید علیرضا بنکدار معاون گردان کمیل، با معدود نیروهایی که سالم مانده بودند، در حالی که از شدت تشنگی لبهای آنها خشک شده بود، با اقتدا به مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) به جنگ نابرابر خود با ارتش متجاوز بعث ادامه دادند و پاتکهای متعدد تیپهای زرهی عراق را در هم کوبیدند و سرانجام مظلومانه در قتلگاه فکه جنوبی به شهادت رسیدند و پیکرهای پاکشان در منطقه باقی ماند.

شهید بنکدار بهعنوان معاون گردان کمیل نیز در این محاصره در روز ۲۱ بهمنماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت گلوله خمپاره از ناحیه چپ بدن زخمی شد و بعد از چند ساعت خونریزی در کانال کمیل واقع در فکه به شهادت رسید. پیکر پاسدار شهید علیرضا بنکدار نیز در شمار شهدای مفقود الجسد عملیات والفجر مقدماتی جای گرفت.

شهید بنکدار در وصیتنامه خود از خدا خواسته است که او را در زمره شهدای گمنام قرار دهد، پیکرش بازنگردد و مانند حضرت فاطمه (س) مفقود الاثر باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار