قمشی:

هماهنگی میان نیروهای ارتش وسپاه مهمترین اقدام سردار شهید بقایی بود

دوست و همرزم شهید سردار بقایی با بیان ویژگیهای بارز سردار شهید مجید بقایی گفت: ایجاد هماهنگی میان نیروهای ارتش وسپاه در جبهه های دفاع مقدس برای انجام عملیلت های گسترده مهمترین اقدام این فرمانده دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰ - 27January 2014

هماهنگی میان نیروهای ارتش وسپاه مهمترین اقدام سردار شهید بقایی بود

مهدی قمشی از دوستان وهمرزمان شهید سردار بقایی با بیا ن سابقه آشنایی خود با این سردار جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از بهمن سال ۵۹ برای اولین بار در اتاق جنگ لشگر ۹۲ زرهی با او آشنا شدم ودر آن زمان سردار بقایی نماینده سپاه در اتاق جنگ منطقه جنوب و مسئول آن بود.

وی ادامه داد: من از سوی سردار شمخانی به سمت مسئول اتاق جنگ به جای شهید سردار بقایی منصوب شدم و او به خط مقدم اعزام شد.

قمشی با بیان اینکه سردار شهید مجید بقایی بسیار علاقهمند به رفتن به خط مقدم بود، افزود: در آن زمان اتاق جنگ در منطقه صنعتی اهواز قرار داشت و مرتبا این منطقه بمباران میشد. من از آن روز مجید را در خط مقدم سپاه میدیدم و آخرین دیدار من با وی نیز در لحظه شهادتش بود.

وی با اشاره به ویژگیهای شاخص شهید سردار بقایی گفت: یکی از ویژگیهای او جدیت در کار بود که به صورت بارز در او دیده میشد، همچنین خلوص نیت و اعتقاد برای حضور در خط مقدم نیز از دیگر خصوصیات او بود.

قمشی تصریح کرد: سردار بقایی یکی از مدیران خوب جنگ بود. او انسان خالصی بود که تاب و توان حضور در پشت خط را نداشت و تمام تلاشش را میکرد که همواره در خط مقدم حضور داشته باشد.

همرزم شهید سردار بقایی گفت: سردار، رشته پزشکی را نیمه تمام رها کرده بود تا نسبت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از کشورش ادای دین کند که این عمل ناشی از اعتقادات اسلامی والای او بود.

 وی با اشاره به حضور سردار بقایی در عملیاتهای دفاع مقدس گفت: او در عملیات شکست حصر آبادان حضور پر رنگی داشت و یکی از فرماندهان آن عملیات بود، همچنین در عملیاتهای طریق القدس وفتح المبین ورمضان حضور تاثیر گذار وقابل ملاحظهای داشت.

قمشی با تاکید براینکه سردار شهید بقایی دائما برای حضور در خط مقدم در حال رفت و آمد با مسئول اطلاعات عملیات بود، افزود: در آن زمان سردار شهید حسن باقری مسئول اطلاعات عملیات بود و او اطلاعات عملیاتهای مختلف را به فرماندهان جنگ که از جمله آنها سردار شهید بقایی بود میرساند.

وی ادامه داد: از این رو میان سردار شهید بقایی وسردار شهید باقری ارتباط نزدیکی وجود داشت و اطلاعات تحرکات دشمن متجاوز، مناطق استراتژیک جبهه، وضعیت چیدمان نیروها، محورهای قابل حمله وضعیت خطها از جمله موارد هماهنگی میان این دو سردار شهید بود.

همرزم شهید سردار بقایی گفت: ارتباط تنگاتنگی میان سردار شهید بقایی، سردار شهید باقری و سردار صفوی و سردار جعفری وجود داشت و تبادل اطلاعات عملیاتها از طریق این چهار سردار انجام میشد، چندین بار شاهد حضور سردارشهید بقایی وسردار شهید باقری در کنار یکدیگر برای بازدید اطلاعاتی از مناطق عملیاتی جبهههای دفاع مقدس بودم.

قمشی با معرفی یکی دیگر از ویژگیهای برجسته سردارشهید بقایی در دفاع مقدس گفت: او اعتقاد به هماهنگی نیروهای ارتش وسپاه داشت ومعتقد بود با وحدت و هماهنگی میان این دو نیروی مهم میتوان در جبهههای حق علیه باطل موفق بود.

وی در پایان گفت: در مدت آشنایی سه سال و نیم با سردار شهید بقایی حساسیت و جدیت بسیار گسترده او در مسائل کاری حوزه دفاع مقدس بسیار ملموس و جدی بود.

نظر شما
پربیننده ها