صادق دقیقی:

صدا و سیما بزرگترین کمک را به "بزرگ مرد کوچک" کرد

برخورد رسانه ها با مقوله دفاع مقدس بسیار بد شده است و بسیاری از رسانه به محض اینکه می فهمند که یک فیلم دفاع مقدس است با تمام قوا آن را می کوبند
کد خبر: ۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷ - 16October 2013

صدا و سیما بزرگترین کمک را به

صادق دقیقی کارگردان فیلم "بزرگ مرد کوچک" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به بودجه کمی که برای تولید این فیلم در اختیار داشتند گفت: لازم بود برای فیلم، مناطقی از خرمشهر بازسازی شود که این مساله بسیار هزینه بر بود. به خاطر کمی بودجه کل فیلمبرداری را در 38 جلسه انجام دادیم در صورتی که دوستان دیگر برای فیلم های جنگی 72 جلسه فیلمبرداری را در نظر می گیرند. 

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته برخورد رسانه ها با مقوله دفاع مقدس بسیار بد شده است و بسیاری از رسانه به محض اینکه می فهمند که یک فیلم دفاع مقدس است با تمام قوا آن را می کوبند در جشنواره پارسال اهالی رسانه یکی از فیلم های ارزشی که توسط یک موسسه ارزشی ساخته شده بود را "هو" کردند که این اصلا کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: با نگاهی به عملکرد منتقدها درباره فیلم های دفاع مقدس می بینیم که این سینما توسط منتقدها خیلی جدی گرفته نشده و بعضی از دوستان منتقد هم که دست به قلم برده و درباره این فیلم ها مطلب نوشته اند بعضا از انصاف و عدالت خارج شده اند و بیشتر تخریب کرده اند تا نقد منصفانه.

کارگردان فیلمهای دفاع مقدس اظهار داشت: حوزه هنری به عنوان متولی امور فرهنگی اسلامی و انقلابی لازم است که حمایت بیشتری از فیلم های دفاع مقدس به عمل آورد و فیلم ها را با دقت و وسواس بیشتری اکران کند.

وی افزود: در حال حاضر پخش فیلم ما در دست حوزه هنری است اما حوزه هنری به بهانه  نداشتن بودجه علاقه ای به هزینه کردن درباره این فیلم ندارد. حتی پوستری که برای فیلم ما چاپ شده است یک پوستر "پنجاه درهفتاد" است و هیچ گونه بنر تبلیغاتی برای این فیلم در سطح شهر زده نشده است. اکران فیلم هم که فقط صبح ها صورت می گیرد و متاسفانه اکران بعدالظهر را ما نداریم.

دقیقی یادآوری کرد: با تلاش هایی که تهیه کننده فیلم انجام داده و نامه نگاری هایی که صورت گرفته آقای ضرغامی دستور دادند تا صد تیزر رایگان به این فیلم تعلق بگیرد که این بزرگترین کمک به این فیلم بوده و جا دارد از روحیه بسیجی آقای ضرغامی تشکر و قدردانی شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار