صادق دقیقی:

قطار سینمای دفاع مقدس با تهمت و توهین نمی ایستد

کارگردان فیلم "بزرگ مرد کوچک"گفت: فقط 20 درصد بودجه فیلممان را از مراکز دولتی گرفتیم و 80 درصد را خانم مرزبان شخصا هزینه کرده است.
کد خبر: ۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ - 25October 2013

قطار سینمای دفاع مقدس با تهمت و توهین نمی ایستد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، صادق دقیقی کارگردان فیلم "بزرگ مرد کوچک" با تاکید براینکه سینمای جنگ در همه جای دنیا مورد حمایت مالی و تبلیغاتی شدید دولت است و ذکر این نکته که فیلم "نجات سرباز رایان" با حمایت صد درصد پنتاگون ساخته شده است، اظهار داشت: آمریکایی ها با گذشت  70 سال از جنگشان "نجات سرباز رایان" می سازند آن وقت ما با اینکه 30 سال از جنگمان گذشته با صدایی طلبکارانه  فریاد سینمای جنگ بس است را راه میاندازیم و لقب سینمای نفتی را به این گونه آثار می دهیم.

وی افزود: هر سال درهالیوود حداقل پنج فیلم جنگی با پروداکشن بسیار بالا ساخته میشود که اگر دولت پشتوانه آن نباشد این فیلم ها نه از پس هزینههای کلان خود برمی آیند و نه می توانند در این سطح وسیع و با این حجم و کیفیت اکران شوند این در حالی است که در ایران اینگونه فیلم ها نه در تولید مورد حمایت هستند و نه در اکران.

وی گفت: منتقدان بدون توجه به موضوع فیلم و نوع روایت آن با این تصور که ما پول بلاعوض از دولت گرفتیم و این فیلم را با بودجه بیت المال ساختیم مدام فیلم را میکوبند، در حالیکه این تصورغلط است و ما فقط 20 درصد بودجه فیلممان را از مراکز دولتی کمک گرفتیم و 80 درصد را خانم مرزبان شخصا هزینه کرده است.

کارگردان فیلم "بزرگ مرد کوچک" تصریح کرد: حداقل کاری که میتوانیم برای مردم عزیزمان انجام دهیم این است سالی چند فیلم خوب در زمینه دفاع مقدس تولید کنیم. با توجه به زحمتی که این مردم برای جنگ کشیده اند این کمترین کاری است که می توان برای آنها کرد.

دقیقی خاطرنشان کرد: "بزرگ مرد کوچک" فیلم اول من بود و قطعا ایرادهای زیادی دارد ولی دوستان به جای نقد وبررسی علمی و سینمایی با ذهنیتی که از فیلم دارند فقط تخریب میکنند. ای کاش منتقدان به جای تخریب کمی هم در مورد  زحمت هایی که برای این فیلم کشیده شده است صحبت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار