سرلشکر جعفری:

جنگ تحمیلی باعث صدور انقلاب به جهان شد/درس‌های بزرگ 9 دی برای جوامع اسلامی و دشمنان

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ باعث شد انقلاب به جهان صادر شود، گفت: جنگ نه تنها به ضرر کشور نبود، بلکه موجب شد پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود.
کد خبر: ۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲ - 24November 2013

جنگ تحمیلی باعث صدور انقلاب به جهان شد/درس‌های بزرگ 9 دی برای جوامع اسلامی و دشمنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری"، امروز در یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی اظهار داشت: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی کشیده شد.

وی با بیان اینکه امروز عزت و عظمت ایران اسلامی و اسلام مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی آزادگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: ایران اسلامی در دوران جنگ بیش از 36 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که این از معجزات اسلام و انقلاب اسلامی است.
 
"فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" ادامه داد: در دوران جنگ جوانانی بودند که با سن پایین، عشق دفاع از اسلام و ایران اسلامی در وجود آنها شعلهور بود و به همین دلیل به هر طریقی که میشد خود را به جبههها رساندند تا از دین و ولایت و ارزشهای دینی دفاع کنند.
 
"سردار جعفری" گفت: باید شکر خدا را به خاطر نعمت اسلام، ولایت و داشتن مردمی مؤمن و انقلابی و بصیر و آگاه و همیشه در صحنه به جا آورد، تمام اینها از ارکان و از مؤلفههای اصلی به وجود آمدن انقلاب، شکلگیری و استمرار و توسعه انقلاب در جهان امروز است.
 
وی ادامه داد: امروز ملت ایران با دینداری خود بزرگترین قدرتها را در تنگناهایی سخت قرار دادند و با پیروی از رهبر معظم انقلاب در چارچوب اهداف نظام این راه را ادامه میدهند.
 
"فرمانده کل سپاه پاسداران" با اشاره به دشمنیهای استکبار با ایران و علل این دشمنیها خاطرنشان ساخت: با یک انقلاب نظام وابسته به آمریکا ساقط و بدون کمترین درگیری و خونریزی با شعار اللهاکبر و ایستادگی در راه دین و با سر دادن شعارهای ناب اسلامی و با حمایت صد درصدی مردم ایران رژیم گذشته ساقط و یک نظام اسلامی در ایران مستقر شد.
 
"سرلشکر جعفری" با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا و دشمنان اسلام از همان روز اول پیروزی انقلاب علیه ایران آغاز شد، ادامه داد: دشمنی استکبار علیه ایران به این دلیل شروع شد که انقلاب اسلامی شعارها و اهدافی را برای خود ترسیم کرده و نظامی را برپا کرده بود که این نظام نقطه مقابل نظام استکباری و سلطه بود.
 
وی افزود: دشمنان خوب میدانستند که اگر نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه و با تکیه بر مبانی دینی و فقه شیعه در ایران برپا شود، آنها دیگر جایی در این دنیا نخواهند داشت و این امر موجب شد دست به توطئههای همهجانبه علیه ایران اسلامی بزنند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان توطئههایی را علیه نظام اسلامی آغاز کردند تا مانع گسترش و تعمیق فرهنگ شیعه و مبانی دینی در جوامع اسلامی شوند، آنها این خطر را احساس کردند و تلاش داشتند از این حرکت جلوگیری کنند.
 
سردار جعفری با بیان اینکه دشمنی استکبار از نخستین روز پیروزی انقلاب علیه ایران اسلامی آغاز شد، خاطرنشان ساخت: استکبار از همان روزهای نخست انقلاب توطئههای مختلفی را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی علیه نظام آغاز کرده و امید داشتند با این توطئههای پی در پی سیاسی، اقتصادی، امنیتی نظام را از پای درآورند، اما ایمان مردم انقلابی ایران و عنایت خاصه امام زمان(عج) و الطاف بیکران الهی نسبت به جامعه اسلامی و دینی همه این توطئهها را نقش بر آب کرد.
 
وی با اشاره به جنگ تحمیلی آن را نیز یکی از توطئههای دشمنان دانست و ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جبهههای جنگ و بالا بودن نیروی ایمان و معنویت در بین ملت موجب شد با وجود کمبود نیرو، رزمندگان در برابر زورگویان بعثی ایستادگی و مقاومت کرده و ظرف مدت یک سال و هشت ماه دشمنان را از خاک خرمشهر و کشور خارج کنند.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه جنگ تحمیلی موجب مستحکمتر شدن ریشهها و پایههای اصلی نظام اسلامی شد، افزود: جنگ باعث شد انقلاب به جهان صادر شود، جنگ نه تنها به ضرر کشور نبود، بلکه موجب شد پایههای نظام مستحکمتر شود.
 
"فرمانده کل سپاه" اظهار کرد: پس از پایان جنگ، دشمنی دشمنان علیه ایران اسلامی پایان نیافت و آنان تهاجم دیگری همچون تهاجم فرهنگی را نسبت به جامعه دینی آغاز کردند، اما باز هم ایمان و باور مردم نسبت به مسائل دینی موجب شد در این جبهه نیز دشمنان راه به جایی نبرده و شکست بخورند.
 
وی گفت: اوج توطئههای دشمنان علیه نظام اسلامی در دهه دوم انقلاب با توطئههای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شدت گرفت، بدخواهان نظام که میدانستند نمیتوانند با جنگ نظامی به خواستههای خود دست یابند، دست به توطئههای دیگری زده و انقلاب را تحریم کردند و انتظار داشتند این تحریمها باعث شود مردم دست از پشتیبانی نظام بردارند، اما نتیجه به صورت شگفتزده کاملاً بر عکس شد و مردم پایبندی خود را به نظام بیشتر و بیشتر کردند.
 
سردار جعفری ادامه داد: استکبار به بهانه فعالیتهای هستهای ایران را تحریم کرد، توطئه سیاسی را در سال 88 رقم زد، در فتنه گسترده و برنامهریزی شده سال 88 باز هم جواب مردم به دشمنان جواب دندانشکنی بود که میتوان گفت 9 دی درسهای بسیار بزرگی به دشمنان و دیگر جوامع اسلامی داد.
 
وی با بیان اینکه سد توسعه انقلاب بعد از فتنه 88 شکسته شد، تصریح کرد: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی نیز کشیده شد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: هدف انقلاب را شهیدان برای ملت ایران ترسیم کردند، مسیر انقلاب یک مسیر الهی است، راهی سخت و طولانی و بلند مدت است که به برکت خون شهدا به خوبی طی شده و مسیر آن توسط مقام معظم رهبری به روشنی ترسیم شده است.
 
سرلشکر جعفری اظهار داشت: این مسیر باید ادامه پیدا کند تا زمینهساز ظهور و حادثه تاریخی باشد که مسلمانان سالها است در انتظار آن هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار