سردار نقدی در گفتگوی ویژه خبری:

هدف بسیج تحقق تمدن اسلامی است/ رزمایش الی بیت المقدس برگزار شد

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه ملت ایران بسیجی اند، گفت: با تشکیل ارتش 20 میلیونی، آرزوی بزرگ امام(ره) محقق شد.
کد خبر: ۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۶ - 27November 2013

هدف بسیج تحقق تمدن اسلامی است/ رزمایش الی بیت المقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به مناسبت 5 آذرماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین پخش شد، اظهار داشت: بسیج ابتکار امام راحل بود. بر خلاف ظالمین و دیکتاتورها که دوست ندارند مردم متحد و در صحنه باشند و یا انقلابینماهایی که میخواهند از مردم استفاده کنند و بعد آنها را به خانه بفرستند، نظام ولایت یک نظام بر اساس مردمسالاری دینی است.

وی افزود: نظام اسلامی میخواهد مردم همیشه پای کار باشند و حقانیت را دنبال کنند و نگذارند انحرافی ایجاد شود. بسیج یعنی همه مردم با هم جمع شوند و برای تعالی خود فکر کنند و نقشآفرین باشند.
 
سردار نقدی با اشاره به هدف امام مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی گفت: امسال و از مرداد ماه نیروی سازمان یافته بسیج از مرز 20 میلیون گذشت و البته همه مردم ایران بسیجی هستند اما این 20 میلیون نفر به صورت برنامهریزی شده در فعالیتهای بسیج مشارکت دارند و اینها مرهون عنایت خدا، شیرینی نتایج حضور بسیج در جامعه و بین مردم، عنایت خاص ولایت و شهدای بسیج است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقشار مختلف بسیج اظهار داشت: ما از ابتدای شروع بسیج حرکت رقیق قشرهای مختلف را داشتیم و بعد از جنگ که فضاهای جدیدی پیش روی بسیج گشوده شد. امام(ره) در روز دوم آذرماه سال 67 دستور صریحی برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب دادند و شبکههای اقشار بسیج شروع به شکلگیری کرد.
 
سردار نقدی تأکید کرد: بسیج دانشجویی در عرصههای مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری و ... و در دوره تهاجم فرهنگی دشمن به خوبی درخشید.
 
وی با اشاره به تغییر ساختار بسیج در سال 88، گفت: حضرت آقا در حکم انتصاب بنده تأکیدی بر روی اقشار بسیج داشتند و ما امروز 22 قشر بسیج را داریم و هر قشری تلاش میکند قشر خودش را به سمت اسلامیشدن پیش ببرد. هدف بسیج تحقق جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در بسیج با اشاره به برنامههای هفته بسیج تصریح کرد: مهمترین کاری که امسال اتفاق افتاد، مجمع 50 هزار نفری فرماندهان بسیج در محضر ولی امر مسلمین بود که آثار و برکات زیادی داشت و مظهر اقتدار نظام و برگ زرین دیگری در پرونده بسیج بود.
 
وی ادامه داد: در این هفته اقدام بسیار مهم میقات صالحین در نماز جمعههای سراسر کشور را داشتیم. بسیج هماکنون 200 هزار حلقه صالحین دارد که در جهت تعالی بیشتر و بصیرت افزایی فعالیت میکنند.
 
سردار نقدی همچنین با اشاره به افتتاح همزمان 1000 سالن ورزشی در کشور گفت: بسیج در کمتر از یک سال و نیم،1000 سالن ورزشی را با مبلغی کمتر از یک چهارم و یک پنجم هزینه معمول ساخته است.
 
وی افزود: برنامه تجلیل از زنان نمونه و نخبه و پیشتازان اقتصاد مقاومتی نیز در این هفته برگزار شد. بسیج از ابتدای امسال وارد عرصه گستردهای از اقتصاد مقاومتی شد و در جهت ترویج و آموزش شیوههای تولید با کمترین میزان سرمایه فعالیت میکند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین اعلام کرد: رزمایشهای الی بیتالمقدس با حضور گردانهای عاشورا، الزهرا، بیتالمقدس و کوثر در سراسر کشور برگزار شد.
 
نقدی ادامه داد: همچنین جشنواره بینالمللی هنر مقاومت که بزرگترین رویداد هنری سال 92 است با 12 رشته و شرکت هنرمندانی از چندین کشور با اثرهای بسیار زیبا افتتاح شده است.
 
وی افزود: تجمع بزرگ خواهرانی که به حجاب برتر پیوستهاند فردا (چهارشنبه) در 31 استان کشور برگزار میشود.
 
سردار نقدی با اشاره به رویکرد جدید بسیج در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این رویکرد محلهمحور و صمیمانه است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اولین وظیفه بسیجیان این است که خودشان را بسازند و به سطحی که ولی امر از آنها انتظار دارد برسانند. لذا حلقههای صالحین به همین منظور شکل گرفته است.
 
وی ادامه داد: وظیفه مهم دیگر بسیج تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد صمیمانه و تلاش برای اصلاحات اجتماعی است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در بسیج با بیان اینکه مقام معظم رهبری اولویت کشور را دو عرصه اقتصاد و علم دانستهاند، گفت:بسیج نیز به عنوان پیشتاز جامعه به این دو عرصه توجه کرده و در آن فعال است. ما حلقههای علمی بسیج اساتید، پژوهشکدههای مجازی، حمایت از تحقیقات، کمک به مدیریت دانش و تحول در علوم انسانی با کمک حوزه را در دستور کار داریم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما در عرصه اقتصادی راهاندازی تولید را پیگیری میکنیم و یکی از جدیدترین کارهایی که بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی برنامهریزی کرده کمک به علمی کردن کشاورزی است.
 
وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری دستور حماسه اقتصادی را صادر کردند قرارگاه جهاد اقتصادی را ایجاد کردیم همچنین تغییر ساختاری در بسیج مهندسین شکل گرفت و آموزش پایگاههای روستایی در جهت روشهای علمی کشاروزی را دنبال میکنیم تا میزان برداشت در واحد سطح ارتقا یابد.
 
سردار نقدی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیج در حوزههای فرهنگی بسیار متنوع و گسترده است و برخی از پایگاههای بسیج اقدامات مبتکرانه انجام میدهند.
 
وی اظهار داشت: پیش از آغاز دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان بسیج 8 پایگاه نمونه را به حضرت آقا معرفی کردیم که هر کدام گزارشی دادند که یکی از این پایگاهها در گزارش خود اعلام کرد که با 1000 نفر کار قرآنی انجام داده و 200 نفر حافظ قرآن شدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در بسیج با بیان اینکه راهیان نور یکی دیگر از اقدامات فرهنگی بسیج است، گفت: ما در سال گذشته 4 میلیون نفر زائر راهیان نور داشتیم و اکنون امکان اسکان 70 هزار نفر را داریم. از طرفی در این اردوها رزم شبانه برگزار میشود که یک اقدام بدیع است.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات بدیع بسیج نمایش قدیر است که از سه سال پیش شروع شده و با نظارت مراجع و علما به خوبی انجام میشودو امسال این نمایش را در 120 شهر اجرا کردند که در برخی شهرها تا 70 هزار نفر بیننده داشته است.
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای یکسویه بود که دشمن از آن سوءاستفاده میکرد، گفت:اما اکنون بسیج دارای اقتداری در فضای مجازی است و سایتها و پایگاههای بسیجیان بسیار زیاد شده است.
 
سردار نقدی با بیان اینکه اصلیترین مشکل ما در عرصه فرهنگی، غربی بودن علوم انسانی است، گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که بحث امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله فراموش شده است که بسیج به صورت عمده وارد آن شده و به طور جدی آن را پیگیری میکند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاهها ایجاد شده و به صورت محله محور و با صمیمیت این بحث را پیگیری میکنند که دستاوردهای درخشانی داشته است. به عنوان مثال پایگاهی بود که در محله آن، 100 نفر به فساد کشیده شده بودند اما بسیج با رویکرد صمیمانه آنها را جذب کرد که برخی از آنها به مسجد آمدند و حتی به بسیج پیوستند.
 
نقدی با بیان اینکه ما با مشکلات اجتماعی مانند مواد مخدر، بدحجابی، اوباشگری و بیکاری مواجه هستیم، اظهار داشت: فرهنگسازی در این عرصهها کار میطلبد که بسیج در آن حوزهها فعال شده است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به نقش بسیج در عرصه هنر اظهار داشت: بسیج در بحث اخلاق و تربیت هنر در اسلام و همچنین تربیت کادر کارگردان و سناریونویس وارد شده که دستاوردهایش را در آینده مشاهده خواهید کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار