آیت الله هاشمی شاهرودی:

صلابت و هیمنه ایران برگرفته از روحیه بسیجی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صلابت و هیمنه ایران برگرفته از روحیه بسیجی است و بسیج یک تشکیلات کارآمد و صحیحی است که باید از آن در همه زمینه ها بهره گرفت.
کد خبر: ۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ - 30November 2013

صلابت و هیمنه ایران برگرفته از روحیه بسیجی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخبگان بسیجی قم و جمعی از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس این استان با آیت الله هاشمی شاهرودی دیدار کردند.

در آغاز این دیدار، حجت الاسلام "گرجیان" رئیس سازمان بسیج اساتید استان در سخنانی با اشاره به ظرفیت های علمی بالای بسیج اساتید قم گفت: امروز سازمان بسیج اساتید قم با بیش از 1000 استاد و نخبه بسیجی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در هر زمینه ای که ورود پیدا کرده موفق و موثر بوده است، اظهار داشت: امروز استادان بسیجی استان در زمینه علمی و پژوهشی اقدامات گسترده ای را انجام داده اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه استان قم با بیان اینکه بسیج در تمام زمانها و مکانها نیرویی مطیع برای ولایت بوده است، عنوان داشت: امروز پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف مدیون و مرهون زحمات بسیجیان است.

در ادامه این مراسم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، بسیج را شجره طیبه و درخت تنومندی دانست که از برکات اصلی نظام اسلامی محسوب میشود و افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب تشکیل بسیج دهها میلیونی است که در اسلامی کردن جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی بسیج را بهترین ساختار در انقلاب اسلامی دانست که خداوند به قلب امام خمینی(ره) القا نمود و ابراز داشت: بسیج بهترین و مناسب ترین تشکیلاتی است که با فرهنگ اسلامی و اعتقادات مردم و همچنین مفاهیم الهی تطابق دارد.

ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در ادامه با بیان اینکه بسیج در تحقق جامعه مدنی اقدامات شایسته ای را انجام داده است، عنوان کرد: بسیج در بارور کردن اعتقادات اسلامی بسیار موثر بوده و توانسته جامعه را به سوی اسلام ناب با سرعت بیشتری پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج نظام را از وجود امراض دنیوی واکسینه کرد ، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کشورهای مختلف در نقاط مختلف جهان به دلیل نداشتن نیرویی مقتدر و قوی همچون بسیج است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه بسیج را بسیار مهم دانست و افزود: نخبگان واساتید بسیجی باید فرهنگ والای بسیح را به دنیا معرفی کنند و سایر کشور را از مهمترین دلایل موفقیت ما خبردار کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه از صلابت ایران هراس دارند، ابراز داشت: صلابت و هیمنه ایران برگرفته از روحیه بسیجی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عامل موفقیت حزب الله لبنان را به دلیل داشتن روحیه بسیجی دانست و تصریح کرد: بسیج یک تشکیلات کارآمد و صحیحی است که باید از آن در همه زمینه ها بهره گرفت.

پاسخ به سوالات و شبهات بسیجیان در عرصه های علمی توسط آیت الله هاشمی شاهرودی، توزیع بسته های فرهنگی و شرکت اساتید و نخبگان بسیجی در مراسم عزاداری بیت معظم له به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام سجاد(ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها