محمدجواد زمردیان خبر داد

آغاز ساخت ۳ یادمان شهدای گمنام در استان همدان

مدیر اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: طرح ساماندهی ۶ یادمان شهدا در شهرستان‌های تویسرکان، بهار، لالجین، کبودر آهنگ، اسد آباد و فامنین در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ - 02February 2014

آغاز ساخت ۳ یادمان شهدای گمنام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، "محمد جواد زمردیان" مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه ۲۴ گلزار شهدای گمنام در شهرستانهای استان وجود دارد، اظهار کرد: ۷۸ شهید گمنام در این استان دفن شدهاند که از این تعداد ۴۰ شهید در شهر همدان به خاک سپرده شدهاند.

وی افزود: در بحث ساماندهی گلزار شهدای گمنام استان، از ۱۳ نقطه شهری، کار ساماندهی ۵ نقطه به اتمام رسیده و کار در ۲ نقطهٔ دشت میشان و تپهٔ ابوذر نهاوند به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده است که با پیگیریهای به عمل آمده و با مساعد شدن شرایط جوی به یاری خدا عملیات اجرایی این ۲ یادمان نیز از سر گرفته میشود.

زمردیان خاطرنشان کرد: طرح ۶ یادمان در شهرستانهای تویسرکان، بهار، لالجین، کبودر آهنگ، اسد آباد و فامنین باقیمانده که کار ساماندهی آنها نیز در دست اقدام است.

وی با بیان ایکه در ۱۱ نقطه سازمانی در سطح استان، تدفین شهدای گمنام صورت پذیرفته است، ادامه داد: کار ساماندهی ۸ یادمان سازمانی که شامل باغ موزه دفاع مقدس، پادگان قدس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دانشگاه بوعلی، دانشگاه ملی ملایر، تیپ انصارالحسین (ع)، پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و اداره کل اطلاعات استان میشود، به اتمام رسیده و در ۳ نقطهٔ دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و آموزشکده شهید مفتح همدان نیز شاهد طراحی یادمان و تامین اعتبار هستیم که عملیات اجرایی احداث یادمانها در این ۳ نقطه در سال آینده شروع میشود.

مدیر اداره کل حفظ آثار استان همدان یادآور شد: شهرستان ملایر با پیشرفت صد درصدی در بحث ساماندهی گلزار شهدا به عنوان برترین شهرستان در استان شناخته میشود.

وی اظهار کرد: با همکاری فرمانداران محترم شهرستانها و استانداری همدان موافقتنامه ۷ یادمان با مبلغی بالغ بر ۵۳۰ میلیون تومان اخذ شده که این مبلغ برای حمایت از ساخت یادمانهای شهدای گمنام نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، لالجین، کبودر آهنگ و فامنین در نظر گرفته شده است.

زمردیان در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام در سراسر استان شاهد جذب اعتبارات بیشتر برای اتمام یادمانها تا پایان فصل بهار سال آتی باشیم.

وی نقش اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران را در تخصیص اعتبار از محل درآمدهای شهرداریها برای تسریع در احداث یادمانها را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: قدردان شهرداران ملایر، مریانج و قهاوند هستیم که با تامین صد درصدی اعتبار ساخت یادمانهای شهدای گمنام مایهٔ فخر و مباهات استان گردیدهاند.

زمردیان حرکت مسئولان سه شهر ملایر، مریانج و قهاوند را مصداق روحیه مدیریت جهادی بر گرفته از فرهنگ دفاع مقدس دانست و از دیگر مسئولان شهرهای استان که یادمانهای آنها در حال اجراست خواست تا مسئولین این سه شهر را الگوی خود قرار داده و به دنبال اتمام عملیات ساخت یادمانهای شهدای گمنام و احداث آنها باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار