محمد جواد زمردیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

کارنامه تاریخ جنگ استان همدان در ۱۲ جلد به چاپ رسید

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: کارنامه تاریخ جنگ همدان، یک دائره المعارف است که در ۱۲ جلد جمع آوری شده و تا کنون سه جلد از آن به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ - 20January 2014

کارنامه تاریخ جنگ استان همدان در ۱۲ جلد به چاپ رسید

"محمد جواد زمردیان" مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان انجام شده تدوین یک مهندسی است که در سه محور مد نظر قرار گرفته و ۴ مدیری که در طول این سالها مسئولیت بنیاد همدان را پذیرفتهاند بر مدار همین مهندسی و سند چشم انداز حرکت کردهاند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان همدان افزود: سند چشم انداز مد نظر ما برگرفته از اساسنامهای است که فرمانده معظم کل قوا ابلاغ فرمودهاند و عمدتا سه بخش اساسی و مهم دارد. بخش اول آن تنظیم و تدوین کارنامه تاریخ جنگ استان است، یعنی بررسی اینکه استان همدان در سالهای دفاع مقدس چه کرده است و در یک شاخص آن متوجه شدیم همدان مقام نهم را در اعزام نیرو به جبههها، تعداد شهدا، جامعه ایثارگری، تعدد عملیاتها، نقشهای موثری که ایفا کرده و پشتیبانی غرب که انجام داده و خیلی از شاخصههای دیگر را کسب کرده که این اتفاق خوبی است.

محمد جواد زمردیان همچنین تصریح کرد: کارنامه تاریخ جنگ همدان، یک دائره المعارف است که در ۱۲ جلد جمع آوری شده و تا کنون سه جلد از آن به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به شاخصههای دیگر مهندسی عملکرد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان گفت: مهندسی دوم در موضوع استفاده از نخبگان و سرآمدان و پیشکسوتان سالهای دفاع مقدس است که این هم یک کار بسیار ارزشمند محسوب میشود و در همین راستا یک بانک اطلاعاتی ۵۰۰ نفره تهیه شده و دوازدهمین نشست پیشکسوتان نیز در ماه گذشته برگزار شده است.

زمردیان اظهار کرد: امروز که ما به سخنان مدیران و فرماندهان در جلسات نگاه میکنیم، خوشبختانه به این مطلب رسیدهایم که دقیقا طبق چشم انداز عمل کرده و در راه خود موفق بودهایم. البته یک بازمهندسی در این برهه از تحولات بنیاد که با ایجاد چند معاونت دیگر در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شکل گرفته مورد نیاز هست و این مهندسی همواره در حال نوآوری بوده و مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در برنامههای ابلاغی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ۲۸ برنامه عمومی در دستور کار ما بوده است، اما هنگامی که در برنامههای بنیاد همدان نگاه میکنیم طی ۹ ماه گذشته روند مهندسی شده کار در بنیاد همدان باعث شده تا عدد برنامهای ما به عدد ۴۲ برسد و این اتفاق قابل توجهی است. حال مسئلهای که باید به آن پرداخته شود تعدد ریز برنامههایی است که در دل این برنامهها به انجام رسیده به طور مثال یکی از این برنامهها باغ موزه دفاع مقدس است که در ۹ ماه گذشته ۱۱۰ هزار نفر بازدید کننده داشته و این بهمعنای بازدید میانگین روزانه ۴۰۰ نفر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان در پایان افزود: امروز شاهد آن هستیم روزانه یک برنامه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان به سرانجام میرسد و در این برهه یک سوال به ذهن خطور میکند و آن اینست که مگر انجام این حجم برنامه با تعداد اندک نیروی انسانی قابل انجام است؟ البته این برنامهها اصلا بر مدار نیروهای بنیاد نیست بلکه بر مدار همان رهیافت تعالی که مد نظر مسئولین و فرماندهان در ستادکل نیروهای مسلح قرار دارد صورت میپذیرد. با تکیه بر همین تحولات و نوآوریها امیدواریم بتوانیم این پیشرفتها را با یک فرایند مناسب در سال ۹۳ ادامه دهیم.

نظر شما
پربیننده ها