شهاب مرادی:

شیار 143 دریچه‌ای نو به باورپذیری دفاع مقدس است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: شیار 143 باور به حقانیت دفاع مقدس را خیلی بی‌تکلف منتشر و منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸ - 10February 2014

شیار 143 دریچه‌ای نو به باورپذیری دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «حجت الاسلام شهاب مرادی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای فیلم «شیار 143» در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با این که این اثر در حوزه دفاع مقدس ساخته شده ولی از اول تا آخر آن یک گلوله هم شلیک نمیشود. این فیلم سختی ها و مرارتهای جنگ را به خوبی نشان میدهد و در یک پروسه یک ساعت و نیمه جنگ، شهادت، اسارت، تفحص و خلاصه همه مراحل را به تصویر میکشد، فیلم همه سختی ها و مرارت های جنگ را می گوید اما اصلا ضد جنگ نیست، این فیلم کاملا باورپذیر است و عواطف همه را درگیر میکند.ریتم بسیار خوب فیلم و انسجام آن  باعث می شود پایانی بسیار عالی برای فیلم رقم بخورد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: هنگام تماشای فیلم چند بار اشک ریختم، تمام کسانی که اطرافم نشسته بودند نیز منقلب شده و اشک ریختند.  این فیلم با اینکه عواطف و احساسات تماشاگر را کاملا درگیر خود می کند و نفَس مخاطب را به خود گره میزند اما اصلا شعارزده نیست و اسیر احساسات سطحی و سانتامانتالیسم نمی شود و باور به حقانیت دفاع مقدس را خیلی بی تکلف منتشر و منتقل میکند. این فیلم روایتی بسیار صادقانه و شریف است از دفاع مقدس؛ بسیار باورپذیر است و واقعی.

وی ادامه داد: خیلی از فیلمها را وقتی نگاه میکنم، نیمه راضی یا به طور کل ناراضی از سالن سینما بیرون میآیم اما این فیلم خیلی خوب بود. پس از فیلم خدا را شکر کردم که توفیق دیدن «شیار 143» را نصیب من کرد. برای سازندگان و عوامل محترم فیلم خیلی دعا کردم. «شیار 143» ستودنی و ارزشمند است و شاید بزرگترین آزمون برای جشنواره سی و دوم قضاوت در خصوص این فیلم باشد.

وی درباره اهداء فیلم «چ» از سوی ابراهیم حاتمی کیا به نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» گفت: رفتار آقای حاتمی کیا بسیار شرافتمندانه بود و نشان از حریت و آزادگی آقای حاتمیکیا داشت. بازی مریلا زارعی بسیار بیتکلف، قدرتمند و به شدت باورپذیر بود، خانم مریلا زارعی توانست با بازی خود مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

شهاب مرادی با خوب خواندن فیلمهای «چ»، «امروز» و «مهمان داریم» افزود: به همه خانواده ها توصیه می کنم حتما این فیلم را ببینند، از رسانه ها هم خواهش میکنم که درباره داستان آن حرفی نزنند تا مخاطب بدون پیش زمینه ذهنی فیلم را تماشا کند تا فیلم تاثیرواقعی اش را بر روح و جان مخاطب بگذارد. در این فیلم شما لحظه به لحظه میبینید که یک مادر شهید چطور رشد میکند، متحول میشود و ساخته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار