آبیار در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

"شیار۱۴۳" روایتی از حقیقت دفاع مقدس بود

کارگردان فیلم سینمای"شیار۱۴۳" گفت: کافی است در رابطه با دفاع مقدس ما حقیقت را بگویم.
کد خبر: ۱۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ - 12February 2014

نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمای "شیار۱۴۳" در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با ابراز خوشحالی از مورد استقبال قرار گرفتن سوژه و موضوعات دفاع مقدس پس از سالها از پایان ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: موضوع فیلم شیار۱۴۳ روایتی از مادری است که سالها برای بازگشت فرزند رزمنده خویش انتظار میکشد و دیگران درباره این شخصیت حرف میزنند.

آبیار در پاسخ به برخی منتقدین مبنی بر تکراری شدن موضوعات دفاع مقدس در سینما، اذعان کرد: برخی بر این باورند که موضوع دفاع مقدس تکراری است اما باید پاسخ داد که نوع نگاه گل درشت و کلیشهای آنان به دفاع مقدس تکراری شده است.

کارگردان فیلم سینمای "شیار۱۴۳" در ادامه موفقیت این فیلم را در رویکردی نو به دفاع مقدس خواند و گفت: ما در این پروزه سعی کردیم یک نگاه نو و انسانی به موضوع داشته باشیم و فقط با رویکرد صادقانه واقعیت دفاع مقدس را روایت کردیم.

وی با تاکید بر لزوم روایت صحیح از دفاع مقدس تصریح کرد: در دفاع مقدس اتفاقاتی وجود دارد که نیاز به بزرگ گویی ندارد.

آبیار در ادامه رمز موفقیت فیلم را روایت صحیح دانست و گفت: خود حقیقت با مردم و مخاطبین حرف میزند به دلیل اینکه مردم در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتهاند و همه ابعاد آن را با خون و گوشت خود لمس کردهاند.

کارگردان فیلم "شیار۱۴۳" با ابراز امیدواری از تولید فیلمهای ماندگاربا موضوع دفاع مقدس در سالهای آینده گفت: دفاع مقدس به دلیل اینکه یکی از مهمترین اتفاقات قرن اخیر در کشور بوده است پتانسیل تولید هزاران فیلم ماندگار را دارد چون این اتفاق در زوایای مختلف قابلیت پرداختن دارد.

وی کارگردانان سینما را به نگاه انسانی به موضوعات دفاع مقدس توصیه کرد و افزود: من توصیه میکنم کارگردانانی که در این عرصه فعالیت میکنند روایت را به گونهای که بوده است بیان کنند و به مخاطبین حق بدهند که خودشان نتیجه بگیرند به دلیل اینکه کافی است در رابطه با دفاع مقدس ما حقیقت را بگویم، "شیار۱۴۳" روایتی از حقیقت دفاع مقدس بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار