شورای فرهنگی اجتماعی زنان از مریلا زارعی و نرگس آبیار تجلیل کرد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: تجلیل از «شیار ۱۴۳»، تجلیل از نقش مادران شهدا در آفرینش حماسه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰ - 16February 2014

شورای فرهنگی اجتماعی زنان از مریلا زارعی و نرگس آبیار تجلیل کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسمی که روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شد، از نرگس آبیار کارگردان و مریلا زارعی هنرپیشه فیلم «شیار ۱۴۳» تجلیل شد.

دکتر کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: تجلیل از «شیار ۱۴۳»، تجلیل از نقش مادران شهدا در آفرینش حماسه دفاع مقدس است. این فیلم قطعهای ناگفته از تاریخ سراسر حماسه و سراسر ایثار دفاع مقدس را به خوبی روایت کرده است.

وی افزود: ساخت این اثر هنری تأثیرگذار و ارزشمند فقط از کسی بر میآید که روحی لطیف و متعهد به ارزشهای دفاع مقدس داشته باشد.

در ادامه این مراسم، نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» گفت: استقبال از فیلم «شیار ۱۴۳» و برگزیده شدن این فیلم به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم نشان داد که مردم با سینمای دفاع مقدس قهر نکردهاند و اگر مفاهیم ناب حماسه دفاع مقدس در قالبهای درست هنری به مردم ارائه شوند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مریلا زارعی، هنرپیشه نقش اول فیلم «شیار ۱۴۳» پس از نرگس آبیار به ایراد سخن پرداخت و گفت: من با اجرای این نقش، خواستم گوشهای از دین خود را به همه ایثارگران دفاع مقدس ادا کنم. حماسه هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشانترین فرازهای تاریخ ایران است، این دوران با ارزش حاوی گنجینههای گرانبهایی است که باید به بهترین شکل استخراج و به جامعه عرضه شوند.

نظر شما
پربیننده ها