برگزاری ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با موضوع عملیات والفجر ۸

به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۸ اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ - 11February 2014

برگزاری ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با موضوع عملیات والفجر ۸

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زاهدان، "سرهنگ دهقان" رئیس دبیرخانه شعر دفاع مقدس در مراسمی که به مناسبت ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با موضوع سالروز عملیات والفجر ۸ در این استان برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان واکنشهای مختلفی به انقلاب ما نشان دادند که مهمترین آن جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه آنچه به دفاع ما تقدس بخشید ایثار و فداکاریهای رزمندگان و ایثارگران بوده است افزود: وظیفه ما این است تا این دوران را گرامی داشته و ارزشهای آنرا با شیوههای مختلف به نسلهای آینده انتقال دهیم که یکی از این شیوهها ادبیات و مخصوصاً موضوع شعراست.

دهقان با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰ اثر در محورهای مختلف به دبیرخانه این مرکز ارسال شده است افزود: آثار ارائه شده پس از ارسال توسط استادان برجسته استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و امروز که مصادف با سالروز عملیات والفجر ۸ است از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل میآید.
 
همچنین در بخش دیگری از این جشنواره آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز زاهدان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: صاحبان هنر و عزیزانی که به لطف و عنایت خدا قدرت پردازش ارزشهای اسلام و دفاع مقدس را در قالب شعر دارند باید قدر خود را بدانند، زیرا این لطف و کرامتی از سوی خداوند تبارک و تعالی است که به آنان ارزانی شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت و تکلیف شما در این برهۀ زمانی، ارزشمند و سنگین است، افزود: آیا نسل امروز جز با سرودههای شما و تجربههای شما میتوانند بفهمد چه اتفاقی در زمان جنگ تحمیلی افتاده است؟

در ادامه این جشنواره ساجده علیزاده، عباسعلی صباغزاده، عبدالرحمن هواشی و ابراهیم محمودی بصورت مشترک در بخش شعر دفاع مقدس رتبههای اول تا سوم را کسب نمودند و همچنین مجید لشکری، فاطمه دهمرده، دکتر قربانعلی بندانی، هاشم علی دادی در بخشهای دیگر رتبههای اول تا سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است: در پایان نیز از تعدادی از پیشکسوتان شعر دفاع مقدس تقدیر شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار