مهدی رضایی تکبیری:

جهاد همچنان ادامه دارد/ والفجر 8 در دنیا تدریس می شود

جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی افزود: بسیاری از کشورها با وجود اینکه با فقر دست و پنجه نرم می کنند و به لحاظ اقتصادی به شدت مشکل دارند اما با وجود این، مرکز مطالعات جنگ و موزه جنگ آنها شبانه روزی فعالیت می کنند و لحظه ای از فعالیت متوقف نمی شود.
کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ - 29June 2013

جهاد همچنان ادامه دارد/ والفجر 8 در دنیا تدریس می شود

مهدی رضایی تکبیری جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به روز مبارزه با سلاح های شیمیایی اظهار داشت: فرهنگ ولایت پذیری، تفکر و اعتقادات ما رمز موفقیت ما در جنگ می باشد. روحیه بالا، نداشتن غرور، حسادت، منیت و تواضع رزمندگان واینکه خود را خادم مردم می دانستند از جمله ویژگی های اصلی شهدا بود.

جانباز شیمیایی دفاع مقدس با تاکید بر این که انتقال فرهنگ دفاع مقدس به همه مردم و مسئولین از اصلی ترین فعالیت ها باید باشد، افزود: ما باید روحیات و فرهنگ شهدا را به مسئولین، مردم و تمام اقشار جامعه منتقل کنیم که بپذیرند هر کس در هر جایی که هست تکلیف و رسالت خود را به خوبی انجام دهد. جهاد همچنان ادامه دارد و تمام نشده است و رهبری هم می فرمایند: زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و نکته بسیار مهم این است که باید با همان فرهنگی که خود شهدا داشتند و در زمان جنگ جاری بود، باید به راهشان ادامه دهیم.

رضایی تکبیری با اشاره به سفر سال گذشته خود به ژاپن به عنوان سفیر صلح، تاکید کرد: در این سفر پیام صلح کشورمان را تقدیم شهردار هیروشیما کردم.

وی در ادامه افزود: در جلسه با شهردار هیروشیما جلسه ای داشتم و در آن جلسه به او گفتم ما خودمان قربانی سلاح های غیر متعارف شیمیایی هستیم که توسط اروپایی ها به عراق داده شد وعراق نیز علیه ایران استفاده کرده است.

جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس ادامه داد: این سرفه های ما نمایانگر این قضیه است. وقتی ما خود قربانی سلاح های غیر متعارف و شیمیایی هستیم هیچ وقت اقدام به تولید سلاح های غیر متعارف و هسته ای نمی کنیم.

وی تاکید کرد: در آنجا با همه دانشجویان، مردم و برخی مسئولین صحبت کردیم و به آنها گفتم واقعیت اینگونه نیست که دستگاههای تبلیغاتی آن را در رسانه ها تبلیغ می کنند و کاملا اشتباه است. زیرا ما خود مورد ظلم واقع شدیم و جنگی را بر ما تحمیل کردند و در این جنگ از سلاح های شیمیایی غیر متعارف علیه مردم ما استفاده شد.

رضایی تکبیری تصریح کرد: این روشنگریها باعث شد تا آنها بیشتر با حقیقت آشنا شوند و مساله برایشان روشن ترشد.

وی با اشاره به واقعیت های جنگ، گفت: جنگ ابعاد مختلف و وسیعی دارد که اگر بخواهیم حقایق و اتفاقات آن را بیان کنیم و فرهنگ  دفاع مقدس را منتقل کنیم سالهای سال طول می کشد.


جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی افزود: بسیاری از کشورها با وجود اینکه با فقر دست و پنجه نرم می کنند و به لحاظ اقتصادی به شدت مشکل دارند اما با وجود این، مرکز مطالعات جنگ و موزه جنگ آنها شبانه روزی فعالیت می کنند و لحظه ای از فعالیت متوقف نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: عملیات والفجر 8 ما در اکثر کشورهای اروپایی تدریس می شود. زیرا نحوه عبور رزمنده ها از اروند رود که به وحشی ترین رود دنیا معروف است همچنان باعث حیرت و شگفتی همگان است و تمام اینها به اراده و ولایت مداری رزمنده ها برمی گشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار