اجمالی/ علی لاریجانی:

قدرت‌های جهانی توانایی پیش‌بینی حوادث را ندارند/ پایان دموکراسی در غرب

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از رخدادها مانند انقلاب مردم مصر، انقلاب تونس و جنگ 33 روزه برای قدرت‌های جهانی پیش‌بینی نشده بود و این نشان می‌دهد که جهان دچار تکثر قدرت شده است.
کد خبر: ۱۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵ - 11March 2014

قدرت‌های جهانی توانایی پیش‌بینی حوادث را ندارند/ پایان دموکراسی در غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در همایش بینالمللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" با بیان اینکه درباره هندسه قدرت جهانی باید بسیار بحث و تبادل نظر کرد، گفت: ظهور قدرتهای نوظهور شرایط مهم و حساسی را برای جهان رقم زده است و جهان در مرحله گذار قرار گرفته است.

وی افزود: ما در این شرایط گذار که شرایط جدیدی است شرایطی مانند جنگ سرد را نداریم و دچار وضعیت گذار هستیم.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرتهای جهانی توانایی پیشبینی حوادث را ندارند، گفت: بسیاری از رخدادها مانند انقلاب مردم مصر، انقلاب تونس و جنگ 33 روزه برای قدرتهای جهانی پیشبینی نشده بود و این نشان میدهد که جهان دچار تکثر قدرت شده است.
 
لاریجانی وضعیت قدرتهای جهانی را در حال تغییر دانست و تصریح کرد: تکثر قدرتها و ظهور قدرتهای نوپا را مشاهده میکنیم که این شرایط، آزاد شدن ملتها از دست برخی قدرتهای زورگو را نوید میدهد.
 
وی ادامه داد: نکته دیگر سیاسی شدن جوامع جهانی است که آقای "برژینسکی" این را فهمید، اما امریکا نمیخواهد این را بفهمد.
 
رییس دستگاه قانونگذاری در همین زمینه افزود: نکته دیگر جایگاه عنصر شورآفرین و حماسهگر در جوامع اسلامی است. گروههایی مانند مقاومت، حزب الله لبنان و مقاومت در سوریه باعث نقشآفرینی در قدرت جهانی اسلام شدهاند.
 
لاریجانی با بیان اینکه دموکراسی در غرب به پایان خود رسیده است، گفت: جدا از تبلیغاتی که در دنیا فشار عمومی را بر جوامع مختلف وارد می کند نقایص مهم و فاحشی در دولتهای مدعی دموکراسی وجود دارد که از دید عموم به واسطه (پنهانکاری) رسانهها مخفی مانده، ولی از دید متفکران و متخصصان پنهان نمانده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار