سردار سلامی:

باید انگشتانمان را برای روز حادثه روی ماشه بگذاریم

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه باید انگشتانمان را برای روز حادثه روی ماشه بگذاریم، گفت: ما توانستیم به همه دنیا ثابت کنیم که می‌توان با همه قدرت‌های بزرگ در همه صحنه‌ها جنگید و پیروز شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰ - 11March 2014

باید انگشتانمان را برای روز حادثه روی ماشه بگذاریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، صبح امروز در همایش بینالمللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" اظهار کرد: در زمان انقلاب امام با انقلابی شگفت انگیز اولین پیام یک تولد، تمدن، قدرت جدید به نام اسلام را در فضای ذهن و دل جهان اسلام طنین انداز کرد.

وی افزود: وقتی انقلاب امام به پیروزی اولیه خود رسید، نظام دچار موج جدی شد. چون تحول ژئوپلتیکی به مفهوم  گسترش نفوذ و تغییر میدان تاثیر یک هویت سیاسی است و انقلاب اسلامی هر دوی این خصوصیت را در جهان اسلام ایجاد کرد.

سردار سلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم یک میدان راهبردی را از تسلط قدرتهای استکباری خارج کرد و هم توازن قوا را در جهان به هم ریخت.

وی گفت: محیط  تعادل قوای جهانی این بار با محوریت اسلام دستخوش تحول شد و میداندار این تحول جهان اسلام بود.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آنچه که باعث شد جهان اسلام میدان مواجهه و برخوردهای مسلط جهانی ظرف ۳۵ سال گذشته تا به امروز شده و به یک بازیگر فعال، حادثهساز، راهبردساز و قدرتمند تبدیل شود، عناصری است که اضلاع قدرت جهان را میسازد و دنیای اسلام را، یک قطب قدرت جدید به جهان معرفی میکند.

سردار سلامی گفت: انقلاب در نخستین روزهای تولدش توانست، بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر، یعنی آمریکا غلبه کند؛ ما باید انگشتمان برای روز حادثه روی ماشه باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مفهوم تحول ژئوپلتیک یا تغییر هویت سیاسی یک واحد جغرافیایی است یا گسترش نفوذ و میدان تاثیرگذاری یک هویت سیاسی؛ اما انقلاب اسلامی هر دو خصوصیت را در جهان اسلام ایجاد کرد.

وی با طرح این سوال که چرا ما امروز میتوانیم همه نقاط مورد سلطه رژیم صهیونیستی را نابود کنیم؟ اظهار کرد: این اسلام است که به ما این انگیزه و نیرو را میدهد که ما از این جا ظرفیتهای لازم را فراهم کنیم.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران، میداندار این تحول را جهان اسلام عنوان و اظهار کرد: این در حالی بود که در منطقه دو پدیده مهم یعنی مرگ یک ایدئولوژی به نام مارکسیسم و تولد یک ایدئولوژی به نام اسلام اتفاق افتاد که توانسته بود بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا غلبه کند.

سردار سلامی ادامه داد: ما یک جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم و یک تحریم اقتصادی جهانی را با موفقیت مدیریت کردیم؛ نبردهای اطلاعاتی، جنگ روانی، تهاجمات فرهنگی، جنگ نظامی، همه این تهدیدات که هر کدام از آنها می تواند بزرگترین قدرتهای جهانی را از پا در می آورد را اداره کردیم و توانستیم به همه دنیا ثابت کنیم که می توان با همه قدرتهای بزرگ در همه صحنهها جنگید و پیروز شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اضلاع جدید هندسه قدرت جهانی یادآور شد: اسلام به عنوان نیروی پیشران ظرفیتهای پنهان جهان اسلام، ژئوپلتیک، انرژی و امنیت عناصر اصلی این قدرت جدید است.

سردار سلامی ادامه داد: اسلام یک پیام آسمانی است که فراتر از مرزهای جغرافیایی همه آرمانهای مسلمانان را با آیات نورانی خود به یکدیگر پیوند میزنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هماکنون توپخانه برخی از کشورها میتواند شهرهای رژیم صهیونیسم را بزند، گفت: برخی این کشورها امروز به عنوان لنگرگاه رژیم صهیونیسم عمل میکنند، اما اسلام این مرزها را نادیده میگیرد.

سردار سلامی ادامه داد: ما امروز از همین نقطه که هستیم میتوانیم همه نقاط مورد سلطه رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم و این اسلام است که به ما این انبساط و قدرت را داده که با این همه فاصله جغرافیایی به قلوب ملت فلسطین متصل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به ما این آرزو، ظرفیت و نیرو را برای انهدام رژیم صهیونیستی داده است تا دست ما برای روز حادثه، از ۱۴۰۰ کیلومتر آن طرفتر، روی ماشه باشد.

سردار سلامی تاکید کرد: دیگر این آمریکاییها نیستند که میتوانند در منطقه حادثه بیافرینند، بلکه این مسلمانان هستند که حادثه میسازند و آمریکاییها مجبورند در انفعال این حوادث یک بازیگر باشند البته نه یک بازیگر مسلط.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکاییها قدرت عملیات علیه سوریه را از دست دادهاند و این یک حجت بزرگ برای مسلمانان است؛ ما امروز در معرض پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک هستیم در حالی که آمریکاییها، مهندسان و دانشمندان ما را در خیابانها ترور میکردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکاییها ممکن است در موازنه استاتیک قدرت مهیب نشان داده شوند گفت: آمریکاییها شاید یک قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی باشد اما موازنه استاتیک قدرت یعنی موازنه ساکن اجزای قدرت تاییدکننده نخواهد بود.

سردار سلامی ادامه داد: در موازنه دینامیک وقتی که این عوامل مجزای قدرت با تدابیر آمریکایی درهم میآمیزد و در میدان حرکت میکند شکست میخورد و مسلمانان با اینکه در موازنههای ساکن قدرت در تراز پایینتری به نظر میرسند در عمل تجلی آیهای از قرآن میشوند و این نشان میدهد که ما در مسیر یک روند برای معکوسسازی دامنه قدرت دنیای استکبار در جهان اسلام هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان اگر اشتباه کنند شکست میخورند، گفت: اگر دوست و دشمن را جابجا و به اشتباه ببینیم، انرژیهای داخلی را از دست بدهیم و وارد بازیهای قدرتهای بزرگ شویم خطر بزرگی برای مسلمانان خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار امیدواری کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری و بعد از حضرت امام در عرض بیست و چند سال یک مدیریت خردمند، حکیمانه و الهی جهانی را ارائه کردهاند و راههای غلبه دشمنان اسلام را مسدود کردهاند که سبب شکوفاسازی عظیم ملت ایران شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار