سید محمد حسینی:

راهکار مقابله با فتنه تفکیری‌ها وحدت امت اسلامی است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهکار مقابله با فتنه تفکیری‌ها که امروز دست به کشتار مردم در سراسر جهان اسلام زده‌اند وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 12March 2014

راهکار مقابله با فتنه تفکیری‌ها وحدت امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بینالمللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با اشاره به نقش علما در همگرایی و وحدت جهان اسلام اظهار کرد: تجربهای که دشمنان اسلام دارند این است که هر گاه رویارویی مستقیم با مسلمانان داشتهاند ناموفق بودهاند، از جنگهای صلیبی گرفته تا دوران معاصر؛ بنابراین بهترین شیوه این بوده که مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند و با تفرقهافکنی بین مسلمانان آنها را به هم مشغول کنند تا از دشمن اصلی بازبمانند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر نیز تحرکات تکفیریها را در جهان اسلامی میبینیم که این نیازمند دادن بصیرت و آگاهی بیشتر به جامعه اسلامی است تا تحت تاثیر اینگونه تبلیغات قرار نگیرند و متحد و یکپارچه باشند و دشمن اصلی را فراموش نکنند.

حسینی تاکید کرد: این رسالت خطیر برعهده علمای جهان اسلام است که موقعیت کنونی را درک کرده و بدانند که با همبستگی و همدلی میتوانند از این مرحله عبور کنند و فصل جدیدی را رقم بزنند تا شرایط جهانی به نفع جهان اسلام و مسلمانان تغییر کند.

وی تصریح کرد: به هر حال بهرهگیری از رسانههای مختلف برای اطلاع رسانی به مردم و اینکه پشت صحنه تکفیریها چیست بسیار حائز اهمیت است؛ آنها در مسیر اهداف رژیم صهیونیستی حرکت میکنند. اگر آنها واقعا دغدغه مسلمانان و اسلام را داشتند به جای اینکه مرد و زن بیگناه را به قتل برسانند و تفکراتی داشته باشند که با تفکرات اسلامی هیچ سازگاری ندارد، علیه صهیونیستها اقدام میکردند.

وزیر سابق فرهنگ ارشاد اسلامی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد مسلمانی را به قتل برساند. تکفیریها امروز چهره ناروایی از اسلام ارائه دادند، بنابراین اگر شناخت کافی بین مسلمانان ایجاد شود قطعا وضعیت دگرگون خواهد شد و دیگر هیچ مسلمانی به این گروهها اجازه رشد نخواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها