محمدرضا هدایتی:

هندسه جدید قدرت سیاسی در دنیا حول محور خروج ملت ها از سیطره استکبار است

استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: هندسه جدید قدرت سیاسی در دنیا حول محور پیشرفت و عدالت و خروج ملت ها از سیطره استکبار است که نشانه های آن از تحولات شمال آفریقا، براندازی دیکتاتوران و خیزش مردمی و حتی خیزش های مردم اروپا علیه غرب به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله آنها به شمار می رود.
کد خبر: ۱۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱ - 12March 2014

هندسه جدید قدرت سیاسی در دنیا حول محور خروج ملت ها از سیطره استکبار است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با برگزاری ۶ نشست تخصصی پیرامون تحول هندسه قدرت جهانی آغاز به کار کرد.

نشست دستاوردهای جهاد علمی در شکل گیری هندسه قدرت از جمله کمیسیونهای تخصصی روز دوم این همایش بوده که به همت سازمان بسیج اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دانشگاه امامحسین(ع) و معاونت بین الملل بسیج در سالن عطار مرکز همایشهای صدا و سیما هم اکنون در حال برگزاری است.

مقالات ارائه شده در این نشست تخصصی در قالب محورهایی نظیر نقش تحول در علوم انسانی با رویکرد اسلامی در تحول هندسه قدرت جهانی، نقش دانشگاهها و حوزههای علمیه در مقابله با تهدبدات نرم آمریکا. چالشها و فرصتهای هندسه قدرت جهان اسلام با تاکید بر جهاد علمی است.

محمدرضا هدایتی استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) بوده که مقاله خود را در این نشست با عنوان راهبرد گفتمان پیشرفت علم و فناوری به منظور توانمندسازی مسلمانان در افزایش قدرت جهان اسلام ارائه داد.

وی در ارائه مقاله خود اظهار کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری دنیا در پیچی تاریخی قرار گرفته و هم چنین ایشان به تحول و هندسه جدید جهانی اشاره کردهاند.

هدایتی گفت: وضعیت فعلی جهان در حال تحول بوده و مدل تغییر شکل عمومی دنیا را امروز در منطقه شاهد هستیم.

استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: هندسه جدید قدرت سیاسی در دنیا حول محور پیشرفت و عدالت و خروج ملتها از سیطره استکبار است که نشانههای آن از تحولات شمال آفریقا، براندازی دیکتاتوران و خیزش مردمی و حتی خیزشهای مردم اروپا علیه غرب به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله آنها به شمار میرود.

وی با اشاره به جایگاه اسلام در هندسه قدرت جهانی خاطرنشان کرد: در جهان اسلام، دین سیاسی بوده و نکته مهم این است که دنیا از قدرت بسیج کنندگی تودهها به طور مطلوب برخوردار است.

هدایتی نقش انقلاب اسلامی ایران را در بیداری و تحولات منطقه بسیار اثربخش توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی خود معلول اسلام سیاسی است و جنگ اصلی امروز جنگ نرم در حوزه تحول علوم انسانی بوده، در واقع علوم انسانی سکولار در مقابل ظرفیتهای اسلام ناب قرار گرفته است.

استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)، نقش نخبگان جوامع اسلام را در حوزه هندسه قدرت جهانی با محوریت اسلام بسیار موثر دانست.

الگوها و نظریههای تحول هندسه قدرت جهانی، شناخت ظرفیتهای راهبردی دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهانی، چالشها و آسیبهای دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهانی، دستاوردهای جهاد علمی در شکل گیری هندسه قدرت، آینده پژوهی انگارههای اجتماعی تحول هندسه قدرت جهانی در سطح (ملی، منطقهای و بین المللی)، مدیریت راهبردی تحولات دوره گذار و پیچ تاریخی؛ عنوان نشستهای تخصصی صبح امروز همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی هستند.

گفتنی است همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با حضور جمعی از نخبگان اندیشمندان، رهبران و متفکران جهان اسلام از ۳۲ کشور جهان به مدت ۲ روز در مرکز همایشهای صدا و سیما در حال برگزاری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار