امیر محرابی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

هنوز باب شهادت در یگان‌های مهندسی ارتش باز است

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: اگرچه بیش از 25 سال از پایان جنگ می‌گذرد، اما هنوز باب شهادت در یگان‌های مهندسی ارتش باز است.
کد خبر: ۱۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰ - 18March 2014

هنوز باب شهادت در یگان‌های مهندسی ارتش باز است

امیر سرتیپ دوم "علی محرابی" معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اعلام این خبر اظهار کرد: یگانهای مهندسی ارتش همواره در طول دوران دفاع مقدس بعنوان نوک پیکان حملات نیروی زمینی در برابر دشمن قرار داشتند.

وی با بیان اینکه یگانهای مهندسی ما افتخارآفرینان نیروی زمینی هستند، تاکید کرد: پاکسازی مناطق آلوده، باز کردن معابر، خنثیسازی موانع طبیعی و مصنوعی که دشمن بعثی برای حفاظت از نیروهای خود ایجاد کرده بود، همه به دست توانمند فرزندان دلاور این مرز و بوم در قالب یگانهای مهندسی رزمی صورت میگیرد.

امیر محرابی افزود: دشمن بعثی پس از پیشرویهای خود در آغاز جنگ تحمیلی کلیه راههای ارتباطی و نفوذی رزمندگان اسلام را به انواع مینهای مختلف ضد نفر، ضد خودرو، ضد تانک و... آلوده کرد تا سدی در برابر حملات نیروی پیاده ما ایجاد کرده باشد؛ پاکسازی این موانع حساس پیش از اجرای عملیات به دست یگانهای مهندسی صورت میگرفت.

وی با اشاره به اینکه حتی پس از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ تحمیلی، بسیاری از مناطق عملیاتی، غیر قابل استفاده و آلوده به مین بودند، تصریح کرد: با حضور مقتدرانه یگانهای مهندسی رزمی، عمق زیادی از خاکهای آلوده کشور مورد پاکسازی قرار گرفته و به زمینهای پاک و قابل استفاده ملحق شدهاند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه تلاش بی وقفه این عزیزان قابل تقدیر است، گفت: اگر امروز شاهد برداشت نفت از مناطق عمومی کوشک و آزادگان هستیم اینها بواسطه زحمات و تلاش شبانه روزی عزیزان ما در واحدهای مهندسی است که بستر را جهت استفاده از منابع طبیعی آماده کردهاند.

وی با بیان اینکه یگانهای رزمی مهندسی ما بعد از گذشت سالها از آغاز جنگ تحمیلی هنوز شهید تقدیم این انقلاب میکند، افزود: این یگانها وجب به وجب خاک منطقه را مورد پاکسازی قرار داده و زمینهای حاصلخیز این مناطق را که آغشته به خون شهداست دوباره احیا کردند.

امیر محرابی با اشاره به اینکه پاکسازی این مناطق میتواند، کشاورزی و اقتصاد کشور را رونق ببخشد، بیان کرد: امروز عشایر ما به سهولت و بدون ترس از این اراضی جهت کشاورزی و دامپروری استفاده میکنند.

وی کار افراد یگانهای رزمی مهندسی را بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: برخی مناطق عملیاتی تنها آلوده به مین نیستند، بلکه بسیاری از گلولههای عمل نکرده دشمن با ابعاد تخریبی متفاوت وجود دارد که این عزیزان بحث خنثی سازی و انهدام آنها را عهدهدار هستند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در پایان ضمن ابراز ارادت به ساحت مقدس شهدای جنگ تحمیلی، خصوصاً شهدای یگانهای مهندسی گفت: اگرچه بیش از 25 سال از پایان جنگ میگذرد، اما به جهت حساسیت فوقالعاده این کار هنوز باب شهادت در یگانهای مهندسی ما باز است و هر سال تعدای از این عزیزان در جریان فرایند خنثیسازی به شهادت میرسند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار