دیده‌بان لشکر امیر(ع)؛ مروری بر زندگی شهید علیمرد مهرداد

دیده‌بان لشکر امیر(ع) روایتگر زندگی سردار رشید اسلام شهید علیمرد مهرداد، قائم‌مقام توپخانه لشکر ۱۱ امیرالمومنین(ع) است.
کد خبر: ۱۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹ - 19March 2014

دیده‌بان لشکر امیر(ع)؛ مروری بر زندگی شهید علیمرد مهرداد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیمرد مهرداد، در روز دوم دی ماه ۱۳۴۴ در خانوادهای مستضعف، اما با سرمایه بزرگ تدین، دیده به جهان گشود. زادگاه او روستایی کوچک بنام «سیاه رگ» در بخش صالح آباد از توابع استان ایلام است. این روستا تا مرکز استان بیش از ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

دوران کودکی شهید با مهاجرت خانواده وی به شهر ایلام همراه بود. علیمرد، مانند کودکان همسن و سالش در ۶ سالگی وارد دبستان شد. آنچه همکلاسیها و همشاگردیهای علیمرد اظهار میدارند، حکایت از شور و شوق و عشق و رغبت و تلاش وی نسبت به تحصیل است.

آنان شهید مهرداد را شاگردی ممتاز و به اصطلاح «زرنگ» میخوانند و میدانند...

در بخش دیگری از این کتاب میخوانیم:
 
خاطرهای از صید عباس قنبری
 
از جایم تکان نخوردم
 
سال ۱۳۶۵ به همراه تعداد زیادی از بچهها برای پرداختن به ورزش شنا و آب تنی، به رودخانه چنگوله رفتیم. حال و هوای خاصی داشت آنگاه که برادران بعد از یک عملیات برای مدتی از شور و حال و لطافت برخوردار میشدند.

تصمیم گرفتم که برای افزایش هیجان در این جمع دوستانه، تعدادی از برادران را به زیر آ ب ببرم. در میان بچهها من به عنوان «بچه شلوغ» مشهور بودم، چون همه را اذیت میکردم...
 
 در بخش دیگری از این کتاب آمده است:
 
جزیره مجنون، شهید مهرداد در جمع رزمندگان اعزامی از پادگان شهید صدوقی که برای آشنایی با منطقه عملیاتی و تکمیل شدن دوره آموزش آمده بودند.

در این جزیره دکلی بود که به همراه شهید مهرداد برای دیده بانی بر بالای آن مستقر شدیم. پایههای دکل مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت و ما به داخل آب پرتاب شدیم.

رودخانه چنگوله. شیرجههای علیمرد دیدنی بود. معمولا در عصرهای تابستانی بچهها برای استحمام و آب تنی به اینجا مراجعه مینمودند و تمامی بچهها از شیرجههای شهید مهرداد لذت میبردند و به وجد میآمدند...
 
در بخش پایانی کتاب آمده است:
 
برادر یاسینی و شهید علیمرد مهرداد برادر یاسینی دیدهبان توپخانه ۱۰۵ میلی متری و جانشین آتشبار ۱۰۵ میلی متری بود و رابطه دوستی بسیار عمیقی با شهید مهرداد داشت.

اهل تهران و مهندس ساختمان است. یکی از پروژههای اجرا شده توسط ایشان بیمارستان بزرگ حضرت بقیةالله(عج) تهران است. موضع خمپاره انداز شهید عباسی چنگوله است...
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار