«تعاملات آمریکا و عراق» روایتگر حضور آمریکا در جنگ تحمیلی

کتاب "تعاملات آمریکا و عراق" از مجموعه کتاب‌های حدیث عزت و اقتدار است که به بررسی رفتار آمریکا در طول دهه‌های گذشته می پردازد.
کد خبر: ۱۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 22March 2014

«تعاملات آمریکا و عراق» روایتگر حضور آمریکا در جنگ تحمیلی

خبرگزاری دفاع مقدس: دوران دفاع مقدس را باید دوران مظلومیت و غربت نامید. این مظلومیت و غربت را می توان در سطر به سطر تاریخ گهر بار انقلاب اسلامی ایران به عینه مشاهده کرد. مردمی که از ستم شاهنشانی به ستوه امدهف کمر همت می بندند و با دستان خالی به صحنه می آیند، این بزرگترین سرمایه آنان بوده و خواهد بود.

حضور مستمر و همیشگی، دارا بودن شاخصهها و سنجههای گوناگون که می توانست عزت را استقرار بخشیده و مقاومت را با لباس وزینی جهت رسیدن به آرمانهای الهی بر تن این امت کند، در  پیکره این امتی که هر روز رشد می کردو دستان قدرتمند نظام را توانمندتر می نمود. تا جایی که این باور عمومی پدید امد که میتوان با حمایت از یک فقیه جامع الشرایط، عادل و شجاع، آگاه بر زمان و غیرتمند، همانند دانههای تسبیح حول یک نخ در کنار یکدیگر قرار گرفت و با پرچم اسلام و بیرق مسلمانی فضای جامعه را از رخوت و سستی به قوت و بالندگی تبدیل کرد.

هر چه از عمر با برکت انقلاب سپری شد، باور آنان به توانمندی مردم در ارایه یک مدل حکومتی جدید بدون اتکا به بیگانگان آشکارتر شد. مردم لحظه به لحظه زندگی خود با انقلاب را غربال کردهاند. گاهی ضربه زدند و زمانی ضربه خوردند. زمانی زمین خوردند و گاهی بلند شدند. اما حسرت زانو زدن در مقابل بیگانگان را به دل آنان گذاشتند.

 در جای جای جبهه در سوت خمپارهها بیگانگان در صدای مهیب موشکها در غرش هواپیماهای برد بلند گرفته تا نشستهای کنفرانس سران در ریاض، منامه و کویت ، همه و همه نشان می داد که یک نگرانی عمده در سطح منطقه در حال شکل گیری  و هدایت است که پیام واحدی دارد. ن پیام این است که هر کس هر چه در چنته داردبه میدان آورد تا این انقلاب نوپا به بار ننشیند و الا از ان الگوگیری خواهد شد و با ندای الله اکبر خود، به سرعت مستضعفان بر مستکبران و زورمندان و زر اندوزان گیتیت پیشی خواهند گرفت و ندای حق در جهان طنین انداز خواهد شد.

تعاملات آمریکا و عراق

کتاب" تعاملات آمریکا و عراق" از مجموعه کتابهای حدیث عزت و اقتدار است که به بررسی رفتار آمریکا در طول دهههای گذشته می پردازد. این کتاب سعی دارد در سطوری اندک از چراغ سبز به صدام تا حمایت او، کمکهای مستمر مالی و اطلاعاتی را بازگو کند.

در بخش اول به نقش آمریکا در آغاز حمله عراق به ایران پرداخته شده است که در قسمتی از آن می خوانیم:

آنچه مسلم است اینکه صدام حسین در سال 1359 برای آغاز تهاجم نظامی علیه ایران، دارای انگییزههای شخصی جاه طلبانه بوده است. صدام، یک سیاستمدار با عقدههای قدرت طلبانه، جنایتکارانه، جنگ افروزانه و انتقام جویانه برای آغاز تهاجم نظامی علیه ایران بود. بنابراین، قطعاً دیکتاتور عراق انگیزه های مختلفی برای آغاز تعرض نظامی علیه ایران داشت که برخی از انها منبعث از خصوصیا ت رو حی و رفتاری خودش و برخی از آنها ملهم از شرایط خارجی وبیرونی بوده است.

" تعاملات آمریکا و عراق" درسه بخش به قلم "شاداب عسگری" و در 84 صفحه  به رشته تحریر در آمده و از سوی نشر سا حادم(سازمان حفظ آثا رو نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش)  چاپ شده است.

نظر شما
پربیننده ها