"نبرد آهنگران" روایت سیدی که خواب شهادت همسنگرانش را دید

شب قبل از عملیات، رامین و چند تن دیگر دور هم در سنگر بهرام نشسته بودیم. یکی از بچه ها گفت: سید را بگم بیاد ببینیم برای عملیات فردا خوابی دیده یا نه؟
کد خبر: ۱۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 23March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حمید گله داری در این کتاب به زندگی شهید ستوان یکم "بهرام رحیمی" میپردازد که سیام اسفندماه سال ۶۶ در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب و در ارتفاعات آهنگران به شهادت رسید.

شهید رحیمی فرمانده گروهان تکاور گردان ۷۶۷ تیپ ۳۵ نیروی زمینی ارتش بود که اردیبهشت ماه سال ۴۲ در شهرستان صحنه و روستای علی کردان علیا در استان کرمانشاه دیده به جهان گشود.

در بخشهایی از این کتاب میخوانیم:

شب قبل از عملیات، رامین و چند تن دیگر دور هم در سنگر بهرام نشسته بودیم و یکی از بچهها گفت: سید را بگم بیاد ببینیم برای عملیات فردا خوابی دیده یا نه؟

چند لحظه بعد سید اومد و وقتی ماجرا را شنید سرش را پایین انداخت و گفت: خواب دیدم دور هم توی سنگر هستیم و با هم صحبت میکنیم، نمیدونستم خوابم همچین تعبیری داره.

بعد ادامه داد: من خودم در این عملیات شهید میشم و همین جا از همه شما حلالیت میطلبم، اگر شهید شدم هر بدی و خوبی از من دیدید بگذرید و بگویید حلالم میکنید.

همه دیدیم که اشک توی چشمای سید جمع شده بود، رو به من نشست و گفت: خدا شاهده که نمیدونم خوابم چه اندازه تعبیر مشه اما چون اصرار میکنید میگم که چی دیدم. بعد از چند لحظه مکث رو به یکی از بچهها کرد و گفت: فلانی تو از پل میافتی و پات میشکنه، یا تو از ترس در شیاری که اطرافت هست پنهان میشی و بیهوش میشی و تو، تو هم مثل من شهید میشی.

فردای اون شب و توی عملیات همونی شد که سید گفته بود.

کتاب نبرد آهنگران از مجموعه کتابهای روایت کننده واقعیتهای روی داده در دوران دفاع مقدس و نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوران و شهدای آن است که با همکاری بخشهای مختلف ارتش و انتشارات سوره سبز منتشر میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار