"قبل از سپیدی" روایت داستانی از زندگی شهید رفیع در دفاع مقدس

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: کاظمی کجایی که شرطو باختی؟... با ۱۰ تا موشک ۱۰ تا تانک رو زدم.
کد خبر: ۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 23March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهدای ایران، با گذشت ربع قرن از پایان جنگ عراق علیه ایران، خاطرهها، تجربهها، حرفها و نقلهای بسیاری از آنچه که در هشت سال دفاع مقدس بر مردان و زنان این آب و خاک گذشت به صورت مکتوب و غیر مکتوب در کتابها، صحنههای تئاتر و پردهها به تصویبر کشیده شده است و اینک، با گذشت این سالها بهتر از قبل میتوان به عمق رشادتهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پی برد.

مجموعه کتابهای جنگ ایران و عراق در قالبهای داستانی، کاری از گروه انتشارات سوره سبز است که در این مجموعه تلاش شده است بخشی از حرفها، بیاینکه اغراق و مبالغهای در کار باشد به رشته تحریر درآمده و به مخاطبان بخشی از واقعیتهای دوران دفاع مقدس و رزمندگان این عرصه را بیان کند.

قبل از سپیدی به روایت داستانی از زندگی شهید سرهنگ رفیع غفاری در قالب سه اپیزود میپردازد که در هر یک از بخشهای کتاب، دوستان و همرزمان شهید به عنوان راویان نقش و حضصور این اعجوبه نظامی را در صحنههای نبردروایت میکنند.

«شرط بندی»، «قبل از سپیدی» و «شلیک آخر» نام داستانکهایی است که نویسنده در آن تلاش کرده است لحظاتی ناب از رزم نیروهای نظامی ارتش را در مقابله با دشمن بعثی به تصویر بکشد.

در بخشهایی از این کتاب میخوانیم: کاظمی کجایی که شرطو باختی؟... با ۱۰ تا موشک ۱۰ تا تانک رو زدم.

کاظمی بین رزمندههایی که پشت بلندی موضع گرفته بودن و به عراقیها تیراندازی میکردن نبود، لا به لای مجروحانی که نقش بر زمین شده بودند میچرخید و اما از کاظمی باره م خبری نبود.. کمی جلوتر که رفت کاظمی رو دید که دراز به دراز افتاده بود و خون از چیشانیش بیرون میزد.

با عجله به طرفش دوید و دستش رو گرفت، نبضش نمیزد، اما چشم هاش هنوز به روی دنیا باز بود.

قبل از سپیدی در قطع پالتویی و به قیمت سه هزار و ۸۰۰ تومان و در ۴۸ صفحه از سوی انتشارات سوره سبز، زمستان سال ۹۲ و با شمارگان چهار هزار نسخه منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار