چقدر این جعبه چوبی سبک است

پایم را که داخل می‌گذاشتم یادم می آمد که ساک کوچک فیلم‌های خام را جا گذاشته‌ام، پریدم پایین تا فیلم‌ها را بیاورم و تو رفتی.
کد خبر: ۱۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 23March 2014

چقدر این جعبه چوبی سبک است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پرواز به سوی بی نهایت روایتی از همسران شهدا و دوستان و یاران نزدیک تعدادی از خلبانان شهید هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در چهار موضوع از سوی همرزمان و دوستان نزدیک این شهدا روایت می شود.

در این کتاب، داستان هایی با عنوان، "سر استاد خلبان" ، "خاکستر سنگین"، " بچه محل" و "چموش" منتشر شده است که در هر یک از این داستان های کوتاه بخشی از سرگذشت و لحظات پایانی زندگی خلبانان شهید در دیدار با دوستان و خانواده با زبانی خودمانی روایت می شود.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: ساکم را بالا می گذاشتم و پشت به تو و رو به وسایل می گفتم: ای بابا ، چند ماهه به دنیا اومدی؟ ملخ بالگرد می چرخید و فریاد می زدی،؛ باید بپرم ، خط زیر آتیشه!

پایم را که داخل می گذاشتم یادم می آمد که ساک کوچک فیلم های خام را جا گذاشته ام، پریدم پایین تا فیلم ها را بیارم و تو رفتی.

آنقدر یکی تو می گفتی و یکی من تا بالاخره در کشویی بالگرد را بستم و تو پریدی ، توی همون آسمون سیاه و بی روح ، من همه اتفاقات سه روز گذشته را مو به مو می گفتم و تو فقط گوش میدادی .

چقدر این جعبه چوبی سبک است ، یک سرش را من گرفته ام و طرف دیگرش را ستوان نصر. دلم می خواهد بپرسم بدنت را کجا جا گذاشتی؟ ستوان نصر می داند که گلویم را چه چیزی فشار می دهد.

خودش به زبان می آید و می گوید: بالگردش را همان بالا زدند " تو ...آتش...شعله ، و الان که می بینیم در تابوتت پراز خاکسترسنگین توست....

این کتاب به کوشش و تهیه کنندگی محسن صادق نیا در قطع پالتویی و از سوی انتشارات سوره سبز در ۴۸ صفحه و به قیمت سه هزارو ۸۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها