در سومین همایش شناورهای تندرو عنوان شد

دستیابی ایران به فن‌آوری ساخت بدنه‌های پیشرفته سبک شناورهای تندرو

سومین همایش شناورهای تندرو با برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی در ۱۳ محور با همکاری انجمن علمی پژوهشی دریایی به میزبانی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ندسا در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 18May 2014

دستیابی ایران به فن‌آوری ساخت بدنه‌های پیشرفته سبک شناورهای تندرو

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار مجید زمانی قلعه، دبیر سومین همایش شناورهای تندرو با اشاره به اهداف و برنامههای این همایش که با مشارکت صاحبنظران، متخصصان و دانشجویان این حوزه برگزار شد، گفت: در همایش سوم تلاش کردیم تا مباحث تخصصی را به گونهای پیش ببریم که ناظر به موضوعات خاص از جمله فناوری شناورهای تندرو، هیدرودینامیک، هیدرواستاتیک و صدمهدیدگی، سازه- تجهیزات (موتور و سیستم رانش)، مخابرات، برق، هدایت و ناوبری، ساخت و تولید، آموزش و مهارتهای نیروی انسانی، فلسفه و استراتژی کاربرد، تحقیقات و توسعه، نگهداری و تعمیرات و همچنین ایمنی و نجات در این شناورها باشد.

سردار زمانی با اشاره به اهمیت موضوع شناورهای تندرو در صنعت دریایی گفت: با ارائه مقالات و طرح مباحث علمی در این حوزه و پیگیریهای بعدی، هدفگذاری ما پویایی و به روز شدن صنعت شناورهای تندرو است.
 
وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی ـ پژوهشی دریایی تاکنون دو همایش دیگر در دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرده بود که همایش دانشگاه امام حسین علیه السلام سومین گردهمایی با همین موضوع بود.
 
وی افزود: ۱۲۰ مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۷۶ مقاله پس از ارزیابی تأیید و ۱۹ مقاله در این همایش به وسیله سخنرانان ارائه شد.
 
دبیر همایش در ادامه گفت: ۲۲ مقاله به شکل پوستر ارائه و در طول برگزاری این همایش هشت کارگاه تخصصی نیز دایر بود که پیرامون محورهای همایش فعالیت کردند.
 
وی افزود: از جمله دستاوردهایی که در خلال همایش به آن اشاره شد این بود که در بخش دفاعی در حوزه شناورهای تندرو به فنآوری ساخت بدنههای پیشرفته سبک دست یافتهایم که امکان پیمودن مسیر با سرعت بسیار بالا را در آبهای مواج دارد.
 
زمانی قلعه به سخنان "دریادار فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در این همایش اشاره و از قول وی گفت: "در حال حاضر در نیروی دریایی سپاه هدفگذاری ما ۳ برابر سرعت قایقهای تندروی آمریکاییهاست و نقشه راه آن نیز تنظیم شده است و اکنون که سرعت آنها ۳۱ نات است ما به سرعت ۶۰ نات دست یافتهایم".
 
وی افزود: : موضوع سرعت یکی از مبناییترین ویژگیهای قایقهای تندرو است و نقش اساسی دارد.
 
مسئول ساتخ ندسا در ادامه به بخش دیگری از سخنان سردار فدوی در این همایش اشاره کرد مبنی بر اینکه "ما به دنبال سرعت بالای ۸۰ نات در شناورهای تندرو هستیم. کسانی که با مبانی علمی این موضوع آشنا هستند میدانند که این عدد، عدد دیوانهکنندهای است و از هر موضوعی در دنیا سختتر است که شما سرعت بالای ۸۰ نات داشته باشید".
 
سردار زمانی گفت: از جمله مقالاتی که در این همایش ارائه شد میتوان به مقالاتی در زمینه مدلسازی امواج دریا در بررسی تجربی دریامانی شناورها در آزمایشگاه، ارزیابی تاثیر شرایط مرزی گوناگون بر کیفیت شبیهسازی عددی یک شناور تندرو با در نظر گرفتن شبکه دینامیکی، اثر حذف میکرو حبابها قبل از فرآیند نفوذ رزین در ساخت سازههای کامپوزیتی و توسعه یک مدل ریاضی جهت محاسبات مانورپذیری در شناورهای تندرو اشاره کرد.
 
دبیر این همایش از تشکیل کمیتههای پیگیری برای بررسی نتایج این همایش خبر داد و گفت: ما تا تحقق کامل اهداف اولیه و ثانویه در مبحث شناورهای تندرو در فازها و مراحل مختلف نظری و اجرایی پیگیریهای لازم را دنبال خواهیم کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار