فرماندهان لشکر 27 در مجموعه "بیست و هفتی‌ها"

مجموعه کتاب‌های مصوّر «بیست و هفتی‌ها» آلبوم‌های تصویریِ فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمّدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع‌مقدس است.
کد خبر: ۱۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 22May 2014

فرماندهان لشکر 27 در مجموعه

خبرگزاری دفاع مقدس: زمانی که حاکم سفّاک و دیکتاتور بعثیِ حاکم بر عراق، آتش جنگ علیه ایران را برافروخت، سادهلوحانه تصور میکرد، ظرف مدّت یک هفته، با سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، این نبرد، خاتمه خواهد یافت و هیچکس در جهان باور نمیکرد این منازعه، به دومین جنگ طولانی قرن بیستم مبدّل شود.
 ماشین جنگی رژیم متجاوز صّدام، عملاً یک ماه و نیم پس از آغاز جنگ، با تلاش ارتش و نیروهای داوطلب مردمی ایران در مناطق بیابانی و کوهستانی جنوب و غرب ایران زمینگیر شد و پس از آن دیگر حتی قادر به یک متر پیشروی نبود.

پانزده ماه بعد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پروژۀ تأسیس تیپهای مانوری پیاده نظام با فرماندهی پاسدارن جنگ آزمودۀ خود را کلید زد تا با تزریق توان متراکم اقشار مردمی به این یگانها، هر چه سریعتر، استراتژی آزادسازی سرزمینهای اشغال شده را، اجرایی نمایند.

از جملۀ این یگانهای مانوری نوبنیاد، باید از تیپ ۲۷ محمّدرسولالله(ص) نام برد که در شامگاه هفدهم بهمن ۱۳۶۰ توسط یکی از مقتدرترین فرماندهان نبردهای نامتقارن سپاه در جبهۀ غرب، احمد متوسلیان تأسیس شد.

این تیپ و بعدها لشکر ۲۷ را به جرأت میتوان نوک شمشیر یگانهای مانوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بهار ۱۳۶۱ تا پایان جنگ در مرداد ۱۳۶۷، در مصاف با ارتش تا بن دندان مسلّح و مجهر صدام دانست.

«بیست و هفتیها»

مجموعه کتابهای مصوّر «بیست و هفتیها» آلبومهای تصویریِ فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمّدرسولالله (ص) طی دوران دفاعمقدس است، که تاکنون دو جلد از آنها به سعی و تلاش «نشر ۲۷» به چاپ رسیده است.

در این دو آلبوم تصاویر منحصر به فردی از دوران کودکی تا آستانۀ شهادت ۳۴ تن از این فرماندهان شهید را به همراه توضیحات هر عکس به تماشا مینشینیم.

ضمن آنکه برای هر یک از این شهیدان والامقام، سرگذشتنامهای مستند و کوتاه به سه زبان فارسی- عربی- انگلیسی در مطلع هر فراز، درج گشته است. به جرأت میتوان گفت تا به امروز، در هیچ یک از یگانهای رزم نیروهای مسلح کشورمان، اثری مشابه کتاب حاضر، تدوین و منتشر نشده است.

علاقه مندان میتوانند برای تهیه این کتاب با نشر ۲۷ به شماره تلفن ۶۶۹۶۴۰۷۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار