"اسرار مکتوم" ناگفته‌های جنگ هشت ساله

کتاب "اسرار مکتوم" دربرگیرندۀ مجموعه مصاحبه‌هایی دست اول با روایت‌هایی بکر و بدیع از شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی ـ نظامی کشور، طی جنگ هشت ساله است که به اهتمام "محمدحسن محققی" نوشته شده است.
کد خبر: ۱۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 23May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸از سوی ایران و پایان یافتن دومین جنگ طولانی قرن بیستم میلادی، جبهۀ جدیدی، هم در داخل کشور و هم در سطح بینالمللی، در راستای تحریف تاریخ حماسۀ دفاع مقدس ملّت ایران، گشوده شد. فاز نخست این تکِ هماهنگ شده، عبارت بود از تأیید ظاهری عملکرد ایرانیان از آغاز تهاجم ارتش بعث تا فتح خرمشهر و زیر سؤال بردن دلایل، اهداف و استراتژی جمهوری اسلامی در مرحلۀ بعدی جنگ، معروف به "تعقیب متجاوز در خاک عراق".

 شروع این تهاجم توسط نهضت آزادی بود و ادامه و اوج این حرکت به مقطع روی کار آمدن دولتمردان کابینۀ اصلاحات، یعنی سلف صالح نهضت آزادی، در حد فاصل ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مربوط میشد.

 فاز بعدی این تکِ هماهنگ شده به میراث تاریخی دفاعمقدس، از همان سالیان پایانی حاکمیت اصلاحطلبان به بعد، عملیاتی شد، که تا امروز نیز ادامه یافته است؛ یعنی متهم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران به تحریک عراق برای شروع جنگ با شعار "صدور انقلاب" و امثال و ذلک.

کتاب "اسرار مکتوم" دربرگیرندۀ مجموعه مصاحبههایی دست اول با روایتهایی بکر و بدیع از شاخصترین چهرههای سیاسی- نظامی کشور، طی جنگ هشت ساله است که به اهتمام "محمدحسن محققی" نوشته شده است.

در این اثر، خواننده پاسخ بسیاری از بی شمار شبهههای نظری، سیاسی و نظامی تلنبار شده در ذهن ایرانیان، نسبت به رازهای پنهان دفاع مقدس را خواهد یافت.

 این کتاب به قلم محمد حسن محققی نگاشته شده و به تازگی از سوی نشر ۲۷ روانه بازار کتاب شده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با نشر ۲۷ به شماره تلفن ۶۶۹۶۴۰۷۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار