خاطرات شفاهی رزمنده گیلانی در کتاب «قدم زدن روی شب»

کد خبر: ۱۹۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵ - 22October 2012
به گزارش ساجد ، محمد یحیایی تدوین کتاب «قدم زدن روی شب» خاطرات شفاهی تقی حسین‌پور را بر عهده دارد که دوران کودکی، حضور در جبهه‌های نبرد، اسارت و آزادگی‌ وی را روایت می‌کند.

به گفته‌ نویسنده‌ این کتاب، تقی حسین‌پور از جمله رزمندگانی است که در سنین نوجوانی عازم جبهه شده و بعد از سه ماه، در عملیات کربلای2 به اسارت درمی‌آید و در نهایت در سال 69 آزاد می‌شود.

نویسنده کتاب ادامه داد: در این کتاب تلاش شده است تا روایت‌ها بر اساس واقعیت و به طور مستندگونه انجام شود و تنها در مواردی جزئی برای پرداخت داستانی بیش‌تر از عناصر داستان استفاده شده است. ضمیمه این کتاب 15 عکس و نامه است که دوران کودکی، دوران آموزش نظامی، اسارت و ایام بعد از اسارت را وی روایت می‌کند.

یحیایی درباره وجه تسمیه این کتاب گفت: طبق ضوابط اردوگاه اسرا هر روز ساعت هفت صبح از آسایشگاه خارج می‌شدند و ساعت پنج بعد از ظهر به داخل آسایشگاه می‌رفتند به همین خاطر همیشه از دیدن آسمان شب و ستاره‌ها محروم بودند، از طرفی تقی حسین‌پور خیلی به پیاده‌روی در شب علاقه داشته است به طوری که نقل می‌کرد شبی که مرا آزاد کردند احساس می‌کردم روی زمین نیستم و انگار روی شب دارم قدم می‌زنم.

کتاب «قدم زدن روی شب» را معاونت فرهنگی حوزه هنری گیلان آماده انتشار کرده است.
نظر شما
پربیننده ها