توهمات اسرائیل، ناتو و آمریکا در مورد سوریه

کد خبر: ۲۰۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸ - 13January 2013
توفیق عکاشه موضوع سوریه را بخشی از نقشه بزرگ غرب و دول منطقه ای حامی آنها برای به زانو در آورن حزب الله در لبنان و نهایتاً ایران میدانند. مهمترین مشخصه این توطئه شروع وادامه کارزار با توسل به ایادی منطقه ای دول غربی نظیر قطر و ترکیه و عربستان سعودی است که مصر هم تحت ریاست محمد مرسی به آنها اضافه شده است.

توفیق عکاشه روزنامه نگار و سیاستمدار مصری و صاحب کانال تلویزیونی al-Fara’een دولت فعلی مصر به رهبری محمد مرسی و جنبش اخوان المسلمین را متهم کرده که با همکاری همه رسانه های مصر که مجبور به همکاری با دولت شده اند اخبار غلطی ا به مردم مصر میدهد و آنها را در جریان حقایق امور قرار نمیدهد. محورهای اصلی سخنان وی عبارتند :

1- ترکیه ، مصر و قطر و اتحادیه اروپا و اسرائیل با کمک آمریکا به دلیل عدم همکاری حافظ اسد ( رئیس جمهور پیشین) و بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه برای حل اختلافات با اسرائیل و واگذاری بخش هایی از ارتفاعات جولان به اسرائیل و شناسائی این رژیم محکوم به سرنگونی است. از سال 1994 که قرار داد صلح بین اردن و اسرائیل بسته شد و با توجه به قرارداد کمپ دیوید که درسال 1979 بین اسرائیل و مصر منعقد گردید و توافق نا نوشته ای که از سال 2006 بین لبنان و اسرئی دال بر آتش بس و عدم حمله به یکدیکر وجود دارد ، سوریه تنها کشور عربی همسایه اسرائیل است که هنوز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است .

به دنبال میانجیگیری رجب طیب اردوغان در سالای 2009 و 2010 برای صلح بین اسرائیل و سوریه و خود داری بشار اسد از واگذاری بخش هایی از ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی همه طرف های غربی به این نتیجه گیری رسیدند که دولت بشار اسد شریک خوبی برای صلح با اسرائیل نیست . بعد از آنکه طرف های غربی تلاش کردند تا از طریق نوعی کودتای سفید و یا نظامی کنترل اوضاع را در دمشق به دست گرفته و فرد مطلوبی را بر سر قدرت بیاورند که موافق نقشه های آنها باشد، سرانجام تشخیص دادند که از راه های مسالمت آمیز نمی توانند بشار اسد را از قدرت ساقط کنند بنابراین سرنگونی وی از راه های خشونت آمیز و نظامی در دستور کار قرار گرفت . بلافاصله از اوایل سال 2011 نا آرامی های داخلی در سوریه به تحریک عوامال مذکور شروع گردید.

2- ارتش سوریه به عنوان مهمترین مانع در راه تحقق اهداف کشورهای غربی برای وادار کردن سوریه به صلح با اسرائیل محسوب می شود. ارتش سوریه مظهر استقلال و غرور این کشور است. این ارتش سوریه بود که در جنگ سال 1973 پیشرفت های زیادی در آزاد سازی ارتفاعات جولان به دست آورد و سرانجام بخش هایی از شهر قنیطره را از دست اشغالگران صهیونیستی نجات داد. مقامات اسرائیل به این نتیجه گیری رسیده اندکه ارتش سوریه دارای اعتماد به نفس کافی برای جنگیدن مجدد با اسرائیل است.

از طرفی با وجود همه ترفند های رسانه ای در انضمام ارتفاعات اشغالی جولان به خاک اسرائیل مردم روستاهای این منطقه همچنان سوری و وعرب باقی مانده اند وهمواره مایلند دوباره به آغوش میهنشان بازگردند. راهپیمائی های مردم دو طرف مرز های اشغالی در ارتفاعات جولان درمناسبت های مختلف از جمله یوم النکبه به اسرائیل ثابت کرد که احساسات میهن دوستانه در دو طرف مرز به قدری قوی است که منبع تهدید برای اسرائیل محسوب شده و روزی ارتش سوریه با همکاری همین مردم بتواند ارتفاعات مذکور را از دست اشغالگران صهیوسنیت آزاد کند.

3- طرف های غربی به این نتیجه گیری رسیده اندکه تنها راه انحلال ارتش قدرتمند سوریه تجزیه این کشور به سه منطقه و بخش است. در این تقسیم بندی ، سه کشور کوچک باارتش هاش ضعیف تشکیل خواهد شد. در سمت همرز با اسرائیل کشور جدید به قدری ضعیف خواهد بود که با همه شرایط دیکته شده از سوی کارگزاران منطقه ای کشوهای غربی برای صلح با سرائیل و واگذاری ارتفاعات جولان به این رژیم موافقت خواهد نمود و خیال صهیونیست ها از این بابت کاملاً راحت خواهد شد.

4- توفیق عکاشه در ادامه صحبت های خود به همه رهبران عرب ترکیه هشدار می دهد که در اجرای برنامه استعماری دول غربی اندکی تفکر کنند. چون هدف نهائی این برنامه خاموش کردن هر گونه صدای مستقل در منطقه خاورمیانه است. توفیق عکاشه موضوع سوریه را بخشی از نقشه بزرگ غرب و دول منطقه ای حامی آنها برای به زانو در آورن حزب الله در لبنان و نهایتاً ایران میدانند.

مهمترین مشخصه این توطئه شروع وادامه کارزار با توسل به ایادی منطقه ای دول غربی نظیر قطر و ترکیه و عربستان سعودی است که مصر هم تحت ریاست محمد مرسی به آنها اضافه شده است. در مراحل بعدی دولت نوری المالکی در عراق میتواند هدف خوبی برای این گروه باشد. به تدریج با تشدید نبرد داخلی در سوریه نا آرمی هایی هم در استان های غربی و شمال غربی عراق برای تجزیه طلبی شنیده می شود.

به گفته عکاشه هدف نهائی دول غربی فنلاندیزه کردن همه کشورهای منطقه خاورمیانه به نفع دول غربی است. در طول جنگ سرد ، شوروی توانسته بود دولت های مستقر در هلسینکی را به کابینه هایی طرفدار خود تبدیل کرده و از این کشور ، ابزار مطیعی را بسازد. هداف نهائی دول غربی تبدیل خاورمیانه به چنین حکومتهایی است و تجزیه مهمترین ابزار در راه تحقق این اهداف محسوب می شود.
نظر شما
پربیننده ها