«رسول صبح»

کد خبر: ۲۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰ - 22January 2013

به مناسبت دهه مبارک فجر هشتمین جلد از مجموعه «زندگینامه مصور امام خمینی (ره)» با عنوان «رسول صبح» از سوی مؤسسه «چاپ و نشر عروج» وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شد.

نویسنده این اثر «محمد اجاقی» نام دارد؛ تصویرگری این کتاب توسط «سیدحسن سلطانی» و «سحر فتاحی» صورت گرفته است؛ جلد هشتم مجموعه «زندگینامه مصور امام خمینی (ره)» به وقایع دوازدهم بهمن سال 57 و ورود امام راحل (ره) پس از چهارده‌سال دوری از وطن به کشور اختصاص دارد. 

در این اثر به دولت بختیار نیز اشاراتی شده است که بختیار قبل از ورود امام خمینی (ره) به ایران او را از دخالت در دولت منع کرده و گفته بود: «اگر حضرت آیت‌الله فکر می‌کنند که به ایران می‌آیند و تشکیل حکومت می‌دهند، باید بگویم که من اینجا جایم خوب است و سر جایم نشسته‌ام؛ من مرغ طوفانم» که امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود فرمودند: «من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم، من به پشتیبانی این ملت، دولت تعیین می‌کنم» و با ایراد این سخنرانی، دولت بختیار را غیرقانونی دانستند.

از مجموعه «زندگینامه مصور امام خمینی (ره)» تاکنون آثاری نظیر «تولد»، «تنهایی»، «مشق زندگی»، «فصل دانایی»، «آغازگر فریاد»، «دور از وطن»، «روزگار تبعید (عراق، فرانسه)» و «رسول صبح» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده با نگارش مجموعه «زندگینامه مصور امام خمینی (ره)» تلاش کرده تا زندگی رهبر و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را با زبانی ساده، روان و قابل فهم برای گروه سنی کودک و نوجوان به تصویر کشیده و روایت کند.

مؤسسه چاپ و نشر عروج کتاب «رسول صبح» نوشته «محمد اجاقی» را در 43 صفحه و با قیمت 4800 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما
پربیننده ها