«روزهای انقلاب»

کد خبر: ۲۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸ - 21January 2013
نویسنده و مجری طرح از اتمام 70 درصد مجموعه این طرح با محوریت تألیف داستان برای نوجوانان از سوی حوزه هنری و احتمال انتشار آن در دهه فجر خبر داد.



به گزارش ساجد ، مسعود امیرخانی، نویسنده و مجری طرح «روزهای انقلاب» از اتمام 70 درصد این طرح خبر داد و گفت: طرح «روزهای انقلاب» به منظور ارائه داستانی خواندنی اما مستند از روزهای مهم انقلاب برای گروه سنی نوجوان از سوی حوزه هنری به جمعی از نویسندگان ویژه این گروه سنی ارائه شده است. روند انجام این طرح از ابتدای سال آغاز شده و با اتمام چند مجلد از این مجموعه 20 جلدی، حدود 70 درصد کار به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود که همزمان با ایام الله دهه فجر منتشر شود.

وی بر ضرورت تألیف داستان و اثر ادبی در حوزه انقلاب اسلامی برای گروه سنی کودک و نوجوان تأکید و عنوان کرد: به طور کلی بازگویی تاریخ برای گروه‌های سنی مختلف حائز اهمیت است. حساسیت این امر در حوزه تاریخ انقلاب دو چندان می‌شود. بعد از انقلاب آثار متعددی در رابطه با تاریخ انقلاب با رویکردهای مختلف نوشته شده است، اما بیشتر این منابع ویژه گروه سنی بزرگسال بوده و کمتر به حوزه کودک و نوجوان توجه شده است. در این طرح سعی شده تا با توجه به ضرورت کار در این حوزه برای گروه سنی نوجوان، ضعف‌های موجود در این رابطه تا حدودی جبران شود و علاوه بر این، کتاب‌های تألیف شده تاریخ صرف نباشند، بلکه در عین مستند بودن برای مخاطب جذاب و گیرا باشند.

امیرخانی درباره نحوه انتخاب نویسندگان مجموعه «روز‌های انقلاب» گفت: برای نگارش این آثار از نویسندگان باتجربه بهره گرفته‌ایم. کاوه بهمن، معصومه سپهری، داوود امیریان، محمدرضا شرفی، هادی خورشاهیان، جواد افهمی و علی‌الله سلیمی از جمله مؤلفان این مجموعه هستند.

مجری طرح «روزهای انقلاب» با اشاره به استفاده نویسندگان از مستندات تاریخی و پژوهش‌های انجام شده در حوزه انقلاب از سوی نویسندگان، یادآور شد: پژوهش و بررسی صحت و سقم مطالب ارائه شده در مجلدات این مجموعه برعهده خود نویسندگان بوده است که در این راستا مؤلفان علاوه بر مراجعه به کتاب، از مطبوعات آن زمان نیز بهره برده‌اند.

وی در پایان به برخی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب که در این مجموعه مورد اهتمام قرار گرفته، اشاره و عنوان کرد: کودتای 28 مرداد سال 32، هجوم به مدرسه فیضیه قم، تبعید امام(ره) به ترکیه، اعلام حکومت نظامی توسط دولت آموزگار، آزادی زندانیان سیاسی در 24 مهر سال 57، ماجرای سینما رکس آبادان، فرار شاه، بازگشت حضرت امام(ره) به ایران و پیروزی انقلاب از جمله موضوعاتی است که در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار