جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ:

ترس دشمن از ایمان جوانان ماست

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: ترس اصلی دشمن از ما به دلیل داشتن سلاح‌های سبک و سنگین نیست بلکه ترس آن‌ها از ایمان قوی جوانان ماست.
کد خبر: ۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ - 30May 2014

ترس دشمن از ایمان جوانان ماست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «احمد ذوالقدر» جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ عصر دیروز در جشنواره اعیاد شعبانیه و روز جانباز که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: وقتی از دفاع مقدس سخن میگوییم آن را با گلوله، توپ و انفجار و کشته و کشته شدن، میشناسیم؛ جنگ گذشته باعث تخریب ساختمانها و کشته و مجروح شدن انسانها میشد اما وقتی جنگ هشت ساله به اتمام رسید، جنگ دیگری شروع شد که طی آن باز هم از ما تلفاتی را گرفته و میگیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه جانبازان و ایثارگران «فهمیده» هستند، افزود: در دفاع مقدس هر آن چه از نظر امکانات نظامی از قبیل انواع سلاحهای سبک و سنگین کمبود داشتیم، امروز همه این امکانات و تجهیزات را جوانان کشورمان به تولید انبوه رساندهاند ولی دشمن از این سلاحها نمیترسد زیرا آنها هم چنین سلاحهایی حتی بیشتر از اینها را دارند.

سردار ذوالقدر ادامه داد: اما آنچه که آنها ندارند و از آن میترسند همین قوه ایمانی و روسری و چادر زنان و دختران کشورمان است.

وی با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: در کشور فرانسه به دلیل اینکه میگفتند حجاب، نشان دهندهی عقیده و افکار است، از ورود دختران محجبه به دبیرستانهایشان جلوگیری میکردند.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: شما جانبازان برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید به مسجد، مدرسه و دانشگاه بروید، زیرا شما جانبازان که شهیدان زنده هستید وظیفه هدایتگری جوانان را بر عهده دارید.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود به سه عنصر علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین اشاره کرد و گفت: اینکه امروز از شهدا، جانبازان و خانواده معزز این عزیزان تعریف میکنیم، تعریف ما به اندازه علم الیقین هم نیست زیرا خانواده شهدا و جانبازان و حتی خود جانبازان مصداق حقیقی عین الیقین هستند یعنی فاصله بین شنیدن و دیدن فاصلهای بسیار طولانی است.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه این ایثارگریها توسط خداوند جایی نوشته و محاسبه میشود که درک آن از عقل ما خارج است، تصریح کرد: خداوند در قرآن درباره شهدا میفرماید که کشته شدگان در راه خدا نمردهاند بلکه زندهاند و نزد خدای خویش روزی میخورند اما درک ما از شهید همین معنی است که آنها دیگر زنده نیستند.                 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار