عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

صدور تجربه دفاع مقدس به عراق و افغانستان باعث فرار آمریکایی‌ها از این کشورها شد

آمریکایی‌ها با تمام امکاناتشان وقتی به عراق، افغانستان، لبنان و سوریه می‌آیند مجبور می‌شوند راه آمده را بازگردند و با همه توانمندی‌هایشان فرار را بر ماندن ترجیح بدهند؛ چون تجربه دفاع مقدس ما به این کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ - 31May 2014

صدور تجربه دفاع مقدس به عراق و افغانستان باعث فرار آمریکایی‌ها از این کشورها شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر دیروز در جشنواره اعیاد شعبانیه و روز جانباز که در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه جانبازی، ایثارگری و ازخودگذشتگی، کار هر کسی نبوده و نخواهد بود، بیان کرد: این فداکاری کار کسانی است که با خدای خود معامله کردند؛ رهبری که خود از جانبازان است، در رأس این انقلاب قرار دارد و به همین خاطر هم معظمله نسبت به جانبازان و ایثارگران عنایت و توجه خاصی دارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) الگوی همسران و فرزندان جانبازان هستند، افزود: فداکاری و ایستادگی که ۷۲ تن در صحرای کربلا مقابل ۱۸ هزار نفر از سپاه کفر انجام دادند برای این بود که نشان دهند باید در مقابل باطل ایستاد.

این جانباز دوران دفاع مقدس یادآور شد: این ایستادگی اباعبدالله(ع) و یارانش همواره در ذهن رزمندگان ما باقیمانده بود و این را به عنوان یک اصل برای خود میدانستند که باید در مقابل دشمن قسم خورده ملتمان ایستادگی کنند؛ دشمنی که آمده بود سه روزه خوزستان و هفت روزه تهران را فتح کند، با مقاومت همین فرزندان انقلاب، نتوانست به اهداف خود دست یابد.

کوثری با بیان اینکه در آن دوران رزمندگان ما در میدانی نابرابر مقابل شرق و غرب و حتی سازمان ملل میایستادند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بعضیها میگفتند «باید با دشمن معامله میکردیم تا این همه خسارت جانی و مالی را تحمل نکنیم»؛ در صورتی که اگر میخواستیم معامله کنیم، پس چرا انقلاب کردیم؟

وی یادآور شد: کشورهایی که اکنون خود را به ظاهر طرفدار مظلوم معرفی میکنند، خود از ظالمترین کشورها هستند، زیرا ما نمونههای بسیاری از ظلمهای این کشورها را در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مشاهده کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها قدرتی که امام(ره) به آن تکیه داشت، قدرت الهی بود، تصریح کرد: بنابراین دو عامل رهبری و قدرت مردم، از مهمترین عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس بود؛ چرا که دشمنان هیچشناختی از این قدرت نداشتند، به همین خاطر همواره از ما عصبانی بودهاند.

وی گفت: نظامیان در بسیاری از کشورها برای اینکه از میدان جنگ فرار کنند به نحوی خود را مجروح میکنند تا با دستاویز مجروحیت، در میدان رزم حضور نداشته باشند؛ اما در ایران اسلامی افرادی مثل شهید دستواره را داشتیم که ۱۰ بار مجروح شدند، ولی باز هم به جبهه آمدند تا اینکه به شهادت رسیدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: بارها به مسئولان گفتم که اگر همه امتیازاتی را که به خانوادههای جانبازان و شهدا دادید با یک شب عملیات مقایسه کنیم، این امتیازات هیچ ارزشی ندارند، زیرا در شب عملیات ترس از بچهها فرار میکرد و این با محاسبات مادی غیر قابل محاسبه است؛ به عبارت دیگر اینها چون با خدا معامله کردند، نمیتوان برایشان قیمتی تعیین کرد.

کوثری با تأکید بر اینکه هر چه از زحمات مادران، همسران و خانواده رزمندگان و ایثارگران بگوییم، باز هم کم است، افزود: این راهی که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به ما نشان دادهاند را همچنان ادامه میدهیم تا زمانی که پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را بر فراز کاخهای ظالمین جهان برافراشته سازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار