در نشست نقد بررسی فیلم سینمایی لژیون مطرح شد

هالیوود بر اساس طرحی مشخص ایمان را مورد هجمه قرار داده است/متأسفانه عده ای جنگ را منحصر به تهاجم فیزیکی می دانند

دکتر حسن عباسی: این باعث تأسف است که عده ای جنگ و تهاجم را منحصر به بعد فیزیکی آن می دانند و اما این جنگ آشکار در عرصه ی فرهنگ را که باور های ما را مورد هجوم قرار داده است نمی بینند.
کد خبر: ۲۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۸ - 24September 2014

هالیوود بر اساس طرحی مشخص ایمان را مورد هجمه قرار داده است/متأسفانه عده ای جنگ را منحصر به تهاجم فیزیکی می دانند

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم مقاومت جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی «لژیون» با حضور دکتر حسن عباسی و با استقبال علاقه مندان به مباحث سینمای استراتژیک در سینما فلسطین برگزار شد.

دکتر عباسی در خصوص اینکه رابطه ی این فیلم که با هدف ایمان ستیزی تولید شده است با جشنواره فیلم مقاومت چیست گفت: شناخت اینگونه جریانات از آن جهت مهم است که حضرت امام در متن پذیرش قطعنامه فرموده اند جنگ امروز جنگ میان عقیده ها و جنگ ایمان و کفر است.

دکتر عباسی ادامه داد: این باعث تأسف است که عده ای جنگ و تهاجم را منحصر به بعد فیزیکی آن می دانند و اما این جنگ آشکار در عرصه ی فرهنگ را که باور های ما را مورد هجوم قرار داده است نمی بینند.

این کارشناس سینمای استراتژیک افزود:باید باور کرد که امروز جنگ میان ایمان و کفر است. این فیلم در کنار فیلم هایی مثل «کنستانتین» و سایر سریال هایی از این دست با هدف ایمان ستیزی و مورد هجمه قرار دادن ملاکئه ساخته شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میان اسلام آوردن و ایمان آوردن تفاوت هایی وجود دارد گفت: متأسفانه امروز در جامعه ی ما عده ی زیادی هستند که نمی دانند ایمان به چه چیزی اطلاق می شود.

دکتر عباسی افزود:ایمان به هفت گذاره اطلاق می شود ایمان به غیب، ایمان به خدا، ایمان به ملائکه، ایمان به کتاب، ایمان به ارسال انبیا،ایمان به آخرت و ایمان به نشانه های خدا و اگر کسی یکی از این ها را نپذیرفت آن شش تای دیگر نیز برای او زیر سؤال خواهد رفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز دعوایی در علم وجود دارد و آن این است که نمی شود این هفت گذاره را مورد آزمایش قرار داد و به تعبیری آن ها را زیر میکروسکوپ برد.

دکتر حسن عباسی با بیان اینکه غربی ها پس از به صحنه آمدن دین درصدد بر آمدند که به دو صورت دین را مورد هجمه قرار دهند افزود: برای زدن دین دو رویکرد اتخاذ شد. کی اینکه جریان هایی مثل داعش و تکفیری ها را به عنوان نسخه ی بدل در منطقه علم کردند و رویکرد دیگری که نخبگانی تر است و اتفاقاً هالیوود آن را دنبال می کند بحث ایمان ستیزی است.

وی در ادامه گفت:اگر چهره هایی که از حضرات ملائکه در این فیلم ها نشان داده شود تبدیل به باور فرزندان ما شود تمام متعلقات ایمان زیر سؤال خواهند رفت.

عباسی همچنین در خصوص بحران خشکسالی در کشور و رابطه ی آن با مقوله ی ایمان گفت: اگر ما به قرآن ایمان داشته باشیم باید بپذیریم که در قرآن به صراحت آمده است که اگر قومی ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند برکت از زمین و آسمان برای آن ها نازل می شود.

وی افزود:اینکه امروز ما در کشور دچار بحران خشکسالی هستیم ناشی از گناه فراوانی است که به طور مثال از سیستم بانکی ربوی وارد جامعه و سفره های مردم می شود و برکت را از زندگی می برد.

عباسی ادامه داد: امروز هر پیامبری که توسط هالییود به تصویر کشیده می شود از رفتار خود اظهار ندامت می کند و منجی در این مجموعه ها زنا زاده معرفی می شود به طوری که مسئله زنازادگی را عادی جلوه می دهد.هالیوود اسلام سی و پنج ساله ما را هدف قرار داده است.

این کارشناس رسانه افزود: یک زمانی مقام معظم رهبری فرمودند در مورد پیامبران و مباحث دینی کار فاخر بسازید.پس از آن عده ای از منتقدان آن قدر به این واژه ی فاخر تاختند که امروز از اثر فاخر به عنوان یک اثر ضعیف و غیر قابل اعتنا در سینما شناخته می شود.

دکتر حسن عباسی در خاتمه ی صحبت هایش خطاب به حاظران گفت:من از شماهایی که می خواهید وارد این عرصه شوید درخواست دارم که با سواد وارد شوید. سواد به این معنی که هم فرم و تکنیک را بشناسید و هم درک درستی از محتوای مورد نظر انقلاب اسلامی داشته باشید.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار