در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت مطرح شد

سردار نقدی: این جشنواره سنگر هنرمندانی است که صدای مظلوم را به گوش جهانیان می رسانند

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با حضور دکتر محسن رضایی،سردار محمدرضا نقدی، دکتر حجت الله ایوبی ،با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸ - 26September 2014

سردار نقدی: این جشنواره سنگر هنرمندانی است که صدای مظلوم را به گوش جهانیان می رسانند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر امشب در برج میلاد با حضور دکتر محسن رضایی،سردار محمدرضا نقدی، دکتر حجت الله ایوبی ، سردار منتظرالمهدی، سردار جباری، سردار جزایری، سردار سلامی، سردار علی فضلی، برگزار شد.

در ابتداری این مراسم محمد خزایی، دبیر جشنواره گفت: اگرچه عدهای سینمای مقاومت را در شب نشینیهایشان به سخره می گیرند اما فیلمسازان سینمای دفاع مقدس باید این سینما را حفظ کنند. برگزاری جشنواره سیزدهمین در حالی صورت گرفت که حوادث منطقه بار دیگر به ضرورت انسجام در میان هنرمندان برای برگزاری این جشنواره مهر تایید زد.

پس از آن حامد زمانی با همراهی گروه فرم به اجرای قطعهای پرداخت.

در ادامه سردار نقدی گفت: قبل  از هر سخنی سلام گرم امام خامنهای عزیز را که به شما ابلاغ فرمودند، عرضه میکنم. و از همه کسانی که در این جهاد فرهنگی نقشی دارند و خانواده شهدا که محفل ما را نورانی کردند، سپاسگزارم.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در هفته دفاع مقدس معنا خاصی دارد. امام(ره) فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل است که تمام شدنی نیست. بلی دفاع پایان نیافته است و این جنگ امروز با شدت بیشتری از دهه شصت جریان دارد. منتها دشمن ترسو که توان ایستادن جلوی رزمندگان ما را ندارد به حربه تزویر روی آورده و به جای نیروهای زرهی با خانههای فساد، شبکههای فساد، فضای مجازی، مواد مخدر و الکل علیه ما صف آرایی کرده است. این جشنواره در برابر این جبهه تزویر ایستاده است. هنرمند مقاومت امروز خط شکن این مبارزه مقدس است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: آنها میخواهند با نیروهای تروریستی، شبکههای مجازی و ... زندگی مسالمت آمیز بین مذاهب و قومیتها را از بین ببرند تا خود حاکم شوند. هنرمند متعهد با نشان دادن وحدت مردم روبرو آنها میایستد.

نقدی گفت: آنها می خواهند هر جنایتی را موجه جلوه دهند. آنها جنایات فجیع را از پشت پرده سامان میدهند و خود ابتکار را به دست میگیرند. هنرمند با پرده دری از چهره کثیف آنها، چهره اصلی آنها را نشان میدهند. آنها میخواهند با قدرت رعب و وحشت انسانها را از پا دربیاورند ولی هنرمندان مقاومت با روحیه دادن به مردم این اجازه را به آنها نمیدهند.

وی اضافه کرد: در قاب دوربین آنها رودخانه آزادی خواهی انقلاب اسلامی که در حال جریان است دیده نمیشود اما کفهای روی آب و گندآبهای کنار آن نمایش داده می شود. انها میگویند میخواهیم دلسوزانه مشکلات را برطرف کنیم اما آنها باید همه حقایق را ببینند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تاکید کرد: هنرمند مقاومت اهل نقد است و خودی را هم نقد می کند، البته نه آنطور که ملت  را مایوس نشان دهد. هنرمند جنگ اگر از زشتی جنگ می گوید از عظمت مقاومت هم می گوید تا مدافعان دستشان روی ماشه اسلحهها نلرزد. اگر هنرمند سلاح دشمن را نشان میدهد، مقاومت رزمندگان را هم نشان میدهد تا کسی از مقاومت در برابر آنها نترسد.

نقدی گفت: برخی می خواهند هنر سینمای مبتذل قبل از انقلاب را زنده کنند. ملت اسلامی این ابتذال را در 22 بهمن دفن کردند. برخی می دانند برخورد انقلاب با سینمای مبتذل چه بود اما آنها که نمیدانند تاریخ را مطالعه کنند.

وی افزود: هنرمندان برجسته ای که اکنون قد برافراشته اند مدیون سینمای انقلاب و دفاع مقدس هستند. حال این سوال مطرح میشود که ایا برگردانند سینما به آن حال و روز خدمت است یا خیانت؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفان  تاکید کرد: این جشنواره می خواهد  سنگر و پناهگاه هنرمندانی باشد که می خواهند صدای رسای مظلومان باشند. این جشنواره متعلق به هنرمندانی مظلومی است که آثار برجسته آنها در جاهای دیگر دیده نمیشود. این جشنواره میخواهد صدای کودکان مظلوم غزه و مادران لب تشنه آنها باشد. این جشنواره میخواهد نشان دهنده استقامت مادری باشد که 5 فرزندش را میدهد و بعد خودش از امام درخواست رفتن به جبهه می کند. این جشنواره صدای آن همسر جانبازی است که 30 سال از همسرش مراقبت کرد. این جشنواره نشان دهنده روح بزرگ نوجوان است که به جبهه رفت و وقتی دو دست و دو پایش قطع شد وقتی برای روحیه دادن به او به بیمارستان رفتیم از او روحیه گرفتیم.

وی گفت: آنهایی که میخواهند بروند و از کودکشان جایزه بگیرند، بروند. هنرمند مقاومت افتخارش این است که جایزه اش را از مادر شهید می گیرد. هنرمند مقاومت افتخار میکند که عکس یادگاریاش را با جانبازان می گیرد. این جشنواره بخشی از نهضت مستضعفان علیه مستکبران است. ما از علی(ع) اموخته ایم که در راه هدایت از کمی عدد نترسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان  در پایان گفت: اگر دیروز به وعده امام(ع) که در جنگ به فتح فلسطین دست مییابیم باور داشتیم اکنون به یقین رسیدم. ظالمان بدانند که بیت المقدس را آزاد می کنیم و با هنرمندان بسیجی شما را رسوا می کنیم و با امام بزرگوارمان آنجا نماز خواهیم خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار