گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از دو روز اول جشنواره فیلم مقاومت

رونق «مقاومت» در سینما «فلسطین»

علاقه مندان به حوزه ی سینمای دفاع مقدس در دو روز گذشته شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در محل سینمای فلسطین هستند.
کد خبر: ۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 24September 2014

رونق «مقاومت» در سینما «فلسطین»

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس علاقه مندان به حوزه ی سینمای دفاع مقدس از دو روز گذشته شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در محل سینمای فلسطین هستند.

برگزاری دوره سیزدهم جشنواره «مقاومت» در سینمایی به نام «فلسطین» در تهران خود از نکات جالب توجه است.

مسئولان برگزاری این جشنواره برنامه های متنوعی را برای مخاطبان این دوره در نظر گرفته اند. از جمله ی این برنامه ها می توان به اکران فیلم های سینمایی و برگزاری جلسات نقد و بررسی برخی از فیلم ها و همچنین نشست های مختلف با حضور اساتید مختلف اشاره کرد.

 

نشست های نقد و بررسی فیلم

در دو روز گذشته نشست فیلم های فرشتگان قصاب، شیار143، ابوزینب، روزگار عشق و خیانت، شهابی از جنس نور، زیبا تر از زندگی، خاکستر و برف و خانه ای کنار ابرها با حضور کارگردان، تهیه کننده و عوامل آنها برگزار شد.

هرچند در زمان برگزاری این نشست ها در سینما فلسطین با اکران فیلمهای دیگر تداخل وجود دارد، نظم برگزاری و رونق این نشست ها از نکات مثبت جشنواره سیزدهم است.

همایون ارشادی، حسن جوهرچی، مهدی فخرالدینی، مریلا زارعی، سحر قریشی و شهرزاد کمال زاده از جمله بازیگرانی بودند که در این نشست ها حاضر شدند و به سوالات پاسخ گفتند.

در این نشست ها منتقدانی از جمله محمدتقی فهیم، محمدرضا رضاپور، مهدی آذرپندار، محمد مهدی شیخ صراف و سجاد اسلامیان به نقد و بررسی این آثار پرداختند.

در میان این نشست ها علاوه بر «ابوزینب» که با استقبال مواجه شد نشست فیلم سینمایی «شیار143» هم با حضور جمعیت زیادی برگزار شد.

 

اکران دو فیلم مهم

از جمله فیلم های مهمی که در دو روز گذشته در سینما فلسطین اکران شد فیلم های «ابوزینب» و «پادشاه شن ها» است که هر دو فیلم به دلایلی دارای جذابیت های بیرونی پیش از اکران بودند.

فیلم «ابوزینب» با موضوع شهدای استشهادی تازه ترین اثر سینمایی علی غفاری کارگردان فیلم «استرداد» است. این فیلم در جنوب لبنان فیلمبرداری شده و روایتی از مبارزات نیروهای مقاومت در این منطقه است. این فیلم تنها فیلمی است که به صورت اختصاصی در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شده است .

همچنین فیلم سینمایی «پادشاه شن ها» که به موضوع شکل گیری حکومت عربستان و زندگی ملک عبدااعزیز آل سعود است. این فیلم که تاکنون با لابی عربستان اجازه ی اکران در کشور های زیادی در منطقه را نیافته است به همت مسئولان جشنواره فیلم مقاومت این فرصت فراهم شد تا فیلم توسط مخاطبان ایرانی دیده شود.

 

اکران هایی با استقبال فراوان

به طور کلی استقبال خوبی از این جشنواره و فیلم های در حال اکران در این جشنواره به عمل آمده است.

در خصوص اکران فیلمها باید به اکران فیلم سینمایی«شیار143» اشاره کرد که با استقبال فراوان مخاطبان در سینما فلسطین انجام شد. این استقبال در روز دوم جشنواره به حدی بود که عده ای مجبور شدند ایستاده فیلم را تماشا کنند.

 

نشست های فکری

در این دو روز نشست های متعددی در حوزه مباحث فکری در بحث سینما برگزار شده است.

در نخستین روز این جشنواره دو نشست برگزار شد که می توان به نشست نقد و بررسی نسخه دوم فیلم سینمایی«300» توسط نادر طالب زاده و همچنین نشست هنر و اخلاق با حضور آیت الله حائری شیرازی اشاره کرد.

همچنین در دومین روز این جشنواره نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «لژیون» با حضور دکتر حسن عباسی و نشست آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس با حضور دکتر حسن رحیم پور ازغدی با استقبال علاقه مندان به این مباحث برگزار شد.

 

یک مشکل کوچک

عدم اختصاص فضای کافی و عدم تعداد مناسب سیستم رایانه ای به خبرنگاران برای پوشش اخبار این جشنواره به مانند سایر جشنواره ها بر قوت خود باقی است که پوشش رسانه ای را با قدری مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار