کوثری در گفتگوی تفصیلی با «دفاع پرس»:

عاملان اصلی فتنه 88 باید محاکمه شوند/9 دی تمام فتنه ها را خنثی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: 9 دی به فتنه گران نشان داد که ملت دقیقا آن چیزی را دنبال می کند که مقام معظم رهبری دنبال می کند که آن هم برخاسته از خواسته های انقلاب و نظام است، هرچند 9 دی نتوانست تمام معادلات سیاسی بطور کامل ترمیم کند، اما به لطف خدا خیلی چیزها را به ملت‎های منطقه و مردم دنیا تفهیم و آنها را در مقابل رویارویی با دشمنان خود مقاوم تر کرد. 9 دی از نظر سیاسی اثر مثبتی را برجامعه منطقه و جهان گذاشت.
کد خبر: ۳۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ - 27December 2014

عاملان اصلی فتنه 88 باید محاکمه شوند/9 دی تمام فتنه ها را خنثی کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، روز 9 دی سال 88 برگ ایثار و مقاومت ملت  در میان دیگر برگهای تاریخ انقلاب به ثبت رسید که مقام معظم رهبری از این روز به عنوان حماسه عظیم یاد کرده اند. روز 9 دی روز بصیرت ملت ایران و روز میثاق مجدد ملت با رهبر عظیم خود است.

روز 9 دی روز پیوند ملت با امام حسین(ع) و الگوی صبر و مقاومت است به بهانه این روز ماندگار تاریخ و در جهت تشریح جزییات روز 9 دی با اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به گفتگوی تفصیلی نشستیم.

برخی ها معتقدند که فتنه سال 88 دنباله روی فتنه سال 78 است و برخی دیگر نیز بیان می کنند که مناظرات انتخاباتی سال 88 باعث وقوع فتنه در این سال شده است، شما این نظریه ها  را چگونه ارزیابی می کنید؟

فتنه سال 88 را می توان دنباله روی فتنه سال 78  است ولی با یک سازماندهی بسیار قوی تر هم می توان بیان داشت که مناظرات انتخاباتی سال 88 به موضوع فتنه شدت بیشتری بخشید.

شکی در این خصوص نیست که توطئهفتنه از طرف استکبار جهانی و برخی افراد در داخل طراحی شد، زیراکه استکبار جهانی هر بار توطئه هایی را علیه ایران اجرا می کند  و این تنها به این خاطر است که ملت ایران توطئه های آنها را هر بار خنثی کرده  و به استکبار در اجرای هر یک از توطئه هایش ضرباتی را وارد کرده است لذا وقتی می بیند با توطئههای طراحی شده راه بجایی نمی برد همواره به دنبال طراحی توطئه بعدی علیه این نظام است.

استکبار جهانی همواره توطئههای خود را به صورت مقطعی و یا فاصله زمانی در ایران اجرا می کند.

فتنه 88 حداقل از یک سال قبل از عملیاتی شدن آن در کشور طراحی شده بود و دقیقا در راستا و ادامه  فتنه 78 است و با رفتن آقای "ابراهیم یزدی" که عامل سر سپرده و خود فروخته استکبار جهانی بویژه آمریکایی ها به شمار می رود با مطرح شدن تقلب فتنه سال 88 کلید می خورد.

عامل اصلی فتنه 88 انگلیس و آمریکا و سفارتخانه های داخل ایران و عوامل داخلی که برخی ها با آگاهی کامل و برخی دیگر در مراحل اولیه آگاه به طراحی این فتنه توسط بیگانگان نبودند ولی در نهایت این مسأله بطور کامل نشان داد زیرا که سفارت انگلیس با تمام توان و عواملش وارد میدان شدند که برخی از افرا آنها نیز دستگیر شدند.

اگر از یک سال قبل این موضوع برای مسئولان روشن بود چرا از وقوع چنین فتنه ای در کشور جلوگیری نشد؟

تقریبا ما دو سه ماه قبل از برگزاری انتخابات مطلع شدیم که چنین فتنه ای قرار است در کشور بوقوع بپیوندد که مقام معظم رهبری اواخر سال 87 در یک سخنرانی مطرح کردند که قرار است در انتخابات، بحث تقلب مطرح شود و مقام معظم رهبری علنی به مردم و مسئولان هشدار دادند که مراقب باشید که چنین برنامه ای می خواهد در کشور اجرایی شود.

ما تقریبا از دو وسه ماه قبل از برگزاری انتخابات متوجه شدیم که از یک سال پیش از برگزاری انتخابات استکبار جهانی به فکر اجرای فتنه ای در کشور در بعد از انتخابات است.

آیا بعد از هشدار علنی مقام معظم رهبری به مسئولان و مردم از سوی مسئولان و مقامات امنیتی جهت جلوگیری از وقوع فتنه سال 88 تدابیری اندیشیده شد؟

اگر تدابیر اندیشیده نمی شد کار بسیار از این که در کشور به وقوع پیوست بیخ پیدا می کرد و با توجه به این که یک مقدار آمادگی هایی میان مسئولان و ملت جهت خنثی کردن فتنه وجود داشت، اما تهاجم به قدری سنگین بود که خنثی شدن تمام آن، هشت ماه بطول انجامید و اگر آمادگی میان مسئولان وجود نداشت همه کشور در سال 88 از دست رفته بود.

در زمان اعتراضات کاندیداها به نحوه برگزاری انتخابات شما جزء اعضای کمیته ای بودید که با افراد وارد صحبت شدید لطفا ناگفته هایی از آن دیدار را برای ما بیان می کنید؟

همه صحبت ها از سوی اعضای کمیته تاکنون بارها  مطرح شده است اما با توجه به این که در آستانه سالگرد 9 دی قرار داریم و در اصل خنثی کردن کامل فتنه است یادآوری برخورد های اعضاء کمیته با کاندیداهای معترض می تواند اثر گذار باشد.

بعد از صحبت های مقام معظم رهبری در تاریخ 29/03/1388 در نماز جمعه، هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و به دلیل این که مسئولیت ذاتی کمیسیون امنیت بر این است که امنیت باید در جامعه حکم فرما شود  اعضای کمیسیون تصمیم بر این گرفتند تا با کاندیداهای معترض  در جهت برقراری امنیت وارد گفتگو شویم.

 با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری که بسیار دقیق و هوشمندانه صحبت های خود را مطرح فرمودند: همه کاندیداها را متوجه کردند که فریب وجود تقلب در انتخابات را از سوی استکبار جهانی را نخورید.

مقام عظمای ولایت خطاب به کاندیداهای معترض فرمودند: اگر اعتراضی هست اعتراض خود را جهت رسیدگی به شورای نگهبان مطرح کنند و حتی مدت زمان اعتراض شورای نگهبان را نیز تمدید فرمودند.

بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه آقای "رضایی" دو نماینده خود را به شورای نگهبان فرستادند و اعتراض خود را نسبت به دو استان (استان کرمانشاه و خوزستان) را که احتمال می دادند در این استان ها بیشترین رأی را کسب کرده باشد به شورای نگهبان ارائه کردند و پس از بررسی مشخص شد که هیچ مشکلی در این دو استان وجود نداشت.

اعضای کمیته من جمله من برای اعلام اعتراض دیگر کاندیداها پیش آقای موسوی رفتیم که ایشان در جواب صحبت های اعضای کمیته بیان کردند که من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول ندارم در مقابل حرف ایشان بیان کردم این مسأله، مسأله بسیار پیچده ای نیست زیرا که خیلی از آدم ها این مواردی که شما بیان می کنید آنها هم قبول نداشته و ندارند ولی دارند بدون هیچ مشکلی در این نظام زندگی می کنند و شما هم می توانستید عینا در این بیست سال که مسئولیتی نداشتید و زندگی خود را می کردید و نظر خودتون را در این خصوص ارائه میدادید اما اگر امروز به میدان آمده اید تا کرسی نفر دوم کشور را در اختیار بگیرید و مسئول اجرایی کشور شوید، نمی توانید اینجا بیان کنید که قبول ندارید زیرا اعضای شورای نگهبان شما را تأیید کرده اند و شما توانستید به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خود را به ملت معرفی کنید و اگر وزارت کشور و شورای نگهبان شما را تأیید نمی کردند شما کاندیدای ریاست جمهوری مطرح نبودید، پس چرا اگر قبول ندارید وارد عرصه انتخابات شدید خوب نمی آمدید؟ و نظر خود را می دادید و دعوایی نیز در این زمینه وجود ندارد.

در نهایت این برنامه یک برنامه حساب شده بود چراکه به دنبال کاندیداتوری آقای خاتمی بودند اما آقای خاتمی با رفتن به سه استان کشور متوجه شدند که استقبالی از ایشان از سوی مردم به عمل نیامد لذا بعدش تصمیم گرفتند تا آقای موسوی را به عنوان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند.

آقای موسوی شاید در آن اوایل از عمق فاجعه فتنه 88 اطلاعاتی نداشتند و این برداشت من است که وی نمی دانست که افراد دیگری طراحی عمیق فتنه را در اختیار دارند و از طرف دیگر این گروه به دنبال حذف آقای کروبی از صحنه انتخابات بودند و نمی خواستند که رأی ها خورد شود این در حالی بود که آقای کروبی با تأسیس حزب اعتماد ملی از یک سال پیش هم در تلاش بود تا در انتخابات حضور پیدا کند و از انتخابات کناره گیری نکردند.

افرادی که در اطراف آقای موسوی جمع شدند تا ایشان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند حتی قبلش اطلاعاتی در اختیار داشتیم که یکی از افراد جریان اصلاحات در قبل از انتخابات گفته بود که ما یک پایه ولایت را در دوران اصلاحات منهدم کردیم و با روی کار آمدن آقای موسوی تمام پایه های ولایت را منهدم خواهیم کرد که این رفتار و این بیان نشان دهنده برنامه ریزی حساب شده ای پا در میدان گذاشته بودند.

آقای موسوی در نهایت با همه صحبت های اعضای کمیته زیر بار این که نماینده بفرستند و اعتراض خود را مطرح کنند، به هیچ وجه قبول نکردند که نماینده بفرستند که در ادامه از وی سوال کردیم چگونه وقتی شما شورای نگهبان و وزارت کشور را قبول ندارید در قبل از اعلام نتایج در حالی که هنوز انتخابات در روز 22/3 / 1388 ادامه داشت در مصاحبه ای اعلام کردید که برنده انتخابات هستید.

در این نشست حتی به موسوی بیان کردیم که شما از آقای احمدی نژاد به عنوان فردی که از قانون تخطی می کند در سخنرانی ها خود یاد می کردید پس چرا خود در روز بعد از انتخابات یعنی روز شنبه 25 خرداد که برای تجمع مجوز نیز برای برپایی تظاهرات نداشتید شرکت کردید که ایشان بیان کردند من رفتم اوضاع را آرام کنم و ساکت کنم آیا شما توانستید ساکت افراد را کنید؟ افراد را اگر برای ساکت کردن رفته بودید پس چرا یک عده ای به پایگاه بسیج در میدان آزادی حمله ور شدند؟ اگر آن پایگاه سقوط می کرد و حدود 200 الی 300 اسلحه در اختیار مردم می افتاد چه می کردید؟ در همان محل چند نفر کشته شدند؟ ولی در پاسخ سوال ما آقای موسوی حرفی برای گفتن نداشت.

در نهایت بعد از یک وساعت و چهل پنج دقیقه بحث های مختلف با آقای موسوی، متوجه شدیم موسوی از روی عناد ولجبازی و لجاجت بجای منطق حرف هایی را مطرح می کند و وی در نظر ندارد و نمی خواهد که نمایندهای  به شورای نگهبان بفرستد.

بعد از نشست یک وساعت و چهل پنج دقیقه بحث و گفتگو با آقای موسوی به پیش آقای هاشمی رفسنجانی رفتیم و به ایشان بیان کردیم انتظار داشتیم تا شما در حمایت از آقا که پنجاه سال باهم آشنا بودید بیانیه ای صادر می کردید بعد گفت: می دانید که من تحت فشار بیانیه ای را صادر نمی کنم که ما متوجه شدیم که ایشان منظورشان دستگیری فائزه بود و به ایشان گفتم که فائزه که آزاد شدند و در آنجا آقای هاشمی رفسنجانی از بچه های سپاه تقدیر و تشکر کردند که فائزه را از درگیری و مهلکه خیابان ولی عصر بیرون آوردند و تحویل ایشان دادند و بعد از وی سوال کردیم فائزه در ولیعصر چکار می کردند: که بیان کردند: به من گفتند که فائزه برای خوردن ساندویچ به آنجا رفته بودند.

با هاشمی در قبل از ظهر روز چهارشنبه  به این نتیجه رسیدیم که ایشان به حمایت از مقام معظم رهبری بیانیه ای را صادر کنند و در بعد از ظهر پیگیری کردیم ولی بیانیه صادر نشده بود و در فردای آن روز یعنی پنجشنبه نیز پیگیری کردیم که آن روز هم بیانیه ای از سوی ایشان صادر نشد و در نهایت در روز جمعه از دفتر آقا پیگری کردیم گفتند بیانیه ای را صادر کرده اند اما این بیانیه قابل انتشار نیست.

بعد صحبت با هاشمی به پیش آقای کروبی رفتیم کروبی در اول خیلی با شدت و تند بیان می کرد که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده است گفتیم دلیل منطقی شما چیست؟ گفت: دفعه قبل من در انتخابات ریاست جمهوری  نزدیک به 4 میلیون رأی آوردم ولی در این دور 300 هزار رای آورده ام در اینجا بود که به کروبی گفتیم که خوب در انتخابات نزدیکترین فرد به شما رأی نداده اند سوال کردند این فرد کیست به ایشان گفتیم آقای کرباسچی حتی بیان کردیم فیلم این که کرباسچی به شما رأی نداده است وجود دارد.

بعد از این گفتگو ها کروبی بیان داشت در 51 شهر اضافه تر از صد در صد رأی داده اند، و من که در وزارت کشور کار کرده بودم و افراد مورد اطمینان ما نیزدر فرمانداری حضور داشتند به کروبی بیان کردم بله درست است 51 شهر بیش از صد در صد رأی داده اند اما یک اما دارد به دلیل این که انتخابات ریاست جمهوری درهر چهار سال یکبار اواخر خرداد ماه و تیر ماه اولین ماه تابستان برگزار می شود زیرا که طبق قانون اساسی باید در مرداد ماه ریاست جمهوری تحویل داده شود.

در همین لواسان به دلیل وجود آب و هوای خنک افراد بسیاری حضور دارند و با توجه به این که همه افراد در همه اقصی نقاط کشور می توانند در رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند لذا در زمان آقای خاتمی در سال 76 این شهر 7 برابر بیشتر به ایشان  رأی دادند و آن هم به این دلیل است این محل رودخانه باغ و یک منطقه ییلاقی استان تهران بشمار می رود و در این دوره نیز  12 برابر در رأی گیری شرکت کرده اند و آن هم به آقای موسوی رأی داده اند نه به احمدی نژاد.

آقای موسوی در استان تهران دو میلیون صد و سی و پنج هزار رأی را کسب کرد و آقای احمدی نژاد 1میلیون 850 هزار رأی مردم را سراسر شهرهای شمالی  کشورو شهرهای استان خراسان شمالی همچون طرقبه و شاندیز نیز تعداد آراء همچون آراء لواسانات بوده است لذا تقلبی صورت نگرفته است.

در نشست با کروبی از وی در خصوص معرفی دو نماینده به شورای نگهبان سوال کردیم که وی بیان داشت من نماینده های خود را فرستادم از وی پرسیدیم چه کسی را به شورای نگهبان فرستادید؟ بیان داشت: آقای کرباسچی را به شورای نگهبان فرستادم که آقای موسوی به او گفت که به شورای نگهبان نرو و ایشان هم نرفت.

اعضای کمیته پس از صحبت با کاندیداهای معترض در انتخابات به پیش مراجع عظام قم رفتند و مسائل نیز با ایشان در میان گذاشته شد و توضیحاتی از نشست ها به مراجع گزارش کردند.

باید گفت فتنه سال 88 فتنه ای بود که باعث امیدواری دشمن شد تا بتواند نسبت به گذشته راحتر ملت ایران را تحت فشار قرار  دهد و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و دشمن با این فتنه 88 جسور تر از گذشته شد و باعث شد تحریم های سرسختانه علیه ایران از سوی استکبار اعمال شود برخی مسائل شفاف شد که در این خصوص از داخل کشور برخی از افراد در داخل کدهایی را در اختیار استکبار قرار دادند.

در قضیه فتنه اگر لطف خداوند و درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم در انتخابات نبود ضربه بزرگی بر پیکره ملت و نظام همواره وارد می شد، اما  به لطف خدا باید بیان کنیم که استکبار جهانی مشاهده کرد که مقام عظمای ولایت چگونه با تدبیر و متانت فتنه را توانستند جمع کنند و مردم در صحنه حضور یابند  ودر پایان با تذکرات بجا  مثال های بجایی را مطرح فرمودند: نمونه آن مثال ها این بود که شاید افراد سابقه های بسیاری در نظام داشتند قبل از انقلاب شاید اقداماتی در جهت پیروزی انقلاب انجام دادند اما این افراد دائمی نیستند و حتی مثالی هم از شمر بیان فرمودند: شمر از جمله افرادی بود که در جنگ صفین تا مرز شهادت هم پیش رفت اما در عاشورای حسینی سر از بندن پسر پیامبر جدا کرد. حتی حضرت امام (ره) که در قید حیاط بیان فرمودند: که وضع حال افراد مهم است وضع حال برخی از افراد امکان تغییر است.

در فتنه خواص و جریان های سیاسی هر کدام نقش هایی را ایفا کردند اما هرکدام نقشهایشان در خنثی کردن و بر افروخته شدن فتنه فرق می کرد شما به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نقش های برخی از خواص را در فتنه چگونه ارزیابی می کنید؟

 

بالاخره باید بگوییم که برخی از خواص همچون آقای هاشمی رفسنجانی در فتنه امتحان خوبی پس ندادند و بجای این که موضوع را به صورتی جمع کنند تا به نظام و کشور ضربه کمتری وارد شود ولی متأسفانه تحت تأثیر فرزندان و خانواده خود قرار گرفتند.

اگر در همان اوایل فتنه جلوی فرزندان خود را گرفته بودند و همان موقع اعلام می کردند از اقداماتی فائزه و مهدی انجام داده ناراحت هستند خیلی از قضایا حل شده بود اما هاشمی فرزندان خود را در اولویت و نظام را در فاز دوم قرار داده بودند.

با توجه به این که رهبر کبیر انقلاب همواره در صحبت های خود بیان فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است لذا برای ایشان این گونه نبود و حتی  نتوانستند در آخرین نماز جمعه نتوانستند با درایت از نظام حفاظت کنند خیلی از افراد از ایشان نا امید شدند. اما ایشان خودشان را برتر از همه و حتی صاحب انقلاب می داند  ولی تا آنجایی که ما متوجه شده ایم هیچ صاحب خانه ای دست به تخریب خانه خود نمی زند.

بعد از باز خوانی زمینه های و عوامل فتنه اگر بخواهید 9 دی را تعریف کنید چه تعریفی ارائه می دهید؟

باید بگویم که مردم ایران آن آگاهی و بصیرتی را که مقام معظم رهبری به آن اشاره می فرمودند در 9 دی در عمل نشان دادند.

باید روز هفتم دی نمایندگان در مجلس  اقدام خودجوش و آگاهانه ای را انجام دادند و وقتی نمایندگان دیدند که فتنه گران گستاخی را به حد اعلی در کشور صحنه آوردند و خواستند آن گستاخی ها را در کشور اجرا کنند، نمایندگان تحمل نکردند و با تعطیل کردن مجلس راهپیمایی به راه انداختند که علی لاریجانی رئیس مجلس در جلوی نمایندگان و بقیه نمایندگان در پشت سر ایشان کفن پوشان به فتنه گران نشان دادیم که اگر کسی بخواهد گستاخی را به حد اعلی در این کشور برساند، قطعا نمایندگان ملت آرام نخواهند نشست.

راهپیمایی نمایندگان پیامی برای همه ملت ایران داشت و آن این بود که نمایندگان این چنین در مقابل فتنه گران فریاد بر آوردند لذا مردم ایران با توجه به این که از دولت های خود گله هایی را داشتند و دارند و بسیاری از این گلهمندی های ملت نیز بجا است اما این گله مندی های خود را پای نظام خود نمی نویسند زیرا که آنها نظامشان را دوست دارند و برای این نظام 200 هزار شهید هدیه کرده اند و در هریک از خانه های این ملت یک جانباز و یا رزمنده هشت سال دفاع مقدس حضور دارد ولذا به نظام خود علاقمند هستند و با این که زمان تبلیغات نبود و تنها با اعلام سراسری در همه استان ها و شهرستان ها و دورترین نقاط ایران جمعیت بی نظیری به میدان آمدند.

بسیاری از مردم متوجه شدند که اکثر قضایایی که در کشور از پاره کردن عکس امام (ره) در 16 آذر تا سوزاندن عکس امام راحل (ره) اتفاق افتاده در زمانی است که  امام راحل  فوت کرده اند و ایشان در زمان فتنه حضور نداشتند که بخواهند علیه فتنه گران حکمی صادر کنند لذا مردم متوجه عمق کینه و نفرت آنان از نظام شدند لذا در 9 دی سال 88 خودجوش به خیابان ها آمدند.

وقتی فتنه گران در اوج فتنه گری خود به کتل امام حسین (ع) حمله و آن را به آتش کشیدند و در آن روز شادی کردند و در میان آنها بهائیان و بهایت سلطنت طلبان و ضد انقلاب نیز وجود داشت.

فتنه گران فکر می کردند که ملت ایران که این همه در قبال بی احترامی و اغتشاش آنها سکوت کردهاند در برابر اهانت به ساحت امام حسین(ع) نیز آرام خواهند بود و چیزی به آنها نمی گویند اما مردم تحمل و طاقتشان با دیدن صحنه های گستاخی آنها تمام شد و در 9 دی به خیابان ها ریختند و همه گستاخی فتنه گران بهائیان و سلطنت طلبان را یکجا دادند و آنها را کنار گذاشتند.

بسیاری از افراد که در آغاز جریان فتنه شک و تردید داشتند که شاید فتنه گران حق را مطرح می کنند اما با این اقدامات خط خود را از فتنه گران جدا کردند و در راهپیمایی و تجمع 9 دی به میدان آمدند زیرا که اصول خود را رها نمی کردند شاید نسبت به احمدی نژاد مطلب و حرفی داشتند اما نظام خود را پای احمدی نژاد ننوشتند.

با توجه به این که ملت ایران در 9دی خط و مشی خود را از فتنه گران جدا کردند آیا با همین تجمع میلیونی آثار و تبعات فتنه از بین رفته است؟

هنوز آثار تبعات فتنه از میان این ملت بطور کامل پاک نشده است و زیراکه برخی از افراد که نسبت به نظام عناد دارند و استکبار جهانی تلاش می کنند تا این موضوع را بصورت دروغ در بین جوانانی که اصلا اطلاع و آگاهی  ندارند و همچنین  بسیار محدود و در بین آنهایی که آگاه  به قضایا هستند اقداماتی را انجام می دهند و این تلاش غربی ها امروز در افرادی که برای آموزش عالی انتخاب شدند مشاهده کردیم.

با توجه به این که ملت ایران هیچگاه در برابر نظامشان در مقابل استکبار کوتاه نمی آیند و این موضوع را در میدان های مختلف نشان دادند ملت بدانند که نمایندگان آنها نیز در برابر حفظ نظامشان نیز کوتاه نخواهند آمد و این مسأله را دنبال می کنیم تا ریشه آن کاملا خشکانده شود.

نباید این گونه بیندیشیم که فتنه با حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88 به اتمام رسیده است، بلکه فتنه وجود دارد.

ملت ها جهان بعد از 8 سال دفاع مقدس ایران این دفاع را الگوی خود قرار دادند و شاهد هستیم حزب الله، غزه، سوریه و امروز مردم عراق از این دفاع درس گرفتند و خود برای دفاع از میهن آستین ها را بالا زده اند و وقتی فتنه گران مستقیما نمی توانند بطور مستقیم در کشوری دست به اقداماتی بزنند دست به جنگ نیابتی در منطقه و کشورهای مختلف می زنند  زیرا که فتنه گاهی در داخل کشور، منطقه  گاهی در کل جهان است لذا فتنه گران در اصل اسرائیل، عربستان و آمریکا هستند.

اسرائیل یک روزی به دنبال این بود که به نیل و فرات دست پیدا کند و تمام اقدامات و توان خود را برای رسیدن به این نیت خود در منطقه انجام می داد تا اینکه  نظام مقدس اسلامی ایران در منطقه استقرارپیدا کرد و آنها نتواسنتد به اهداف خود دست پیدا کنند.

 عربستان مدعی است که صاحب اسلام هستم و خادم حرمین هستم و امریکا نیز خود را سردمدار کل جهان می داند اما انقلاب اسلامی کاری کرد تا ملت ها بیدار شوند و یکی پس از دیگری توطئه های دشمنان دنیا را خنثی کنند این جاست که مقامات این کشورها عصبانی هستند.

با توجه به اینکه هنوز آثار و تبعات فتنه در کشور بطور کامل پاک نشده است اما این را نباید فراموش کنیم که 9دی آثار و تبعاتی بر فتنه گران گذاشته است چرا امروز برخی در تلاش هستند تا 9 دی به فراموشی سپرده شود؟

 9 دی تمام توطئه های فتنه گران را بر باد داد و خنثی کرد. وقتی 9دی را بیان می کنیم به گذشته آن یعنی روز عاشورا توجه می کنیم و به دلیل این که پای برخی از افراد در این ماجرا در گیر است و افراد و جریانات خاص جسارت این را ندارند که به اشتباه خود اعتراف کنند.

این افراد به گونه ای 9 دی را مطرح می کنند که انگار اتفاقی بوده رخ داده و تمام شده است اما اگر این بود پس باید بگوییم که عاشورا نیز در چند هزار سال پیش به وقوع پیوسته و اینگونه که این افراد و جریانات مطرح می کنند نیست.

ما باید توطئه گران و فتنه گران را نسل به نسل به آیندگان خود بشناسانیم و در قضیه فتنه سال 88 بیشتر افراد وجریاناتی که باید پاسخگو باشند و عاملین فتنه که از ملت عذر خواهی نکردند از افراد و گروههایی است که به دنبال این هستند که 9دی به فراموشی سپرده شود.

افرادی که از فتنه و فتنه گران حمایت می کردند امروز بیان می کنند هسته ای چه ارزشی داشته و ما جزء ضرر چیزی بدست نیاورده ایم این افراد کسانی هستند که سرشان در آخور استکبار و آمریکا قرار دارد و این افراد امروز ادعای روشن فکری می کنند.

فتنه گران و حامیان باید بدانند که دیگر در بین ملت ایران جایگاهی ندارند و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی با توجه به حرف هایی که این افراد در این طرف و آن طرف کشور می زنند و دانشجویان ما از درس خواندن غافل می کنند باید طبق قانون با آنها برخورد کنند تا هرکسی به خود اجازه ندهند تا آینده سازان این کشور را متزلل کنند.

فتنه به معنای این است که میان مردم در تشخیص این که در حرکت در مسیری که در پیش گرفته ایم حرکت درست است یا غلط شک وشبهه ایجاد میکنند،د لذا فتنه گران خود را عقل کل ندانند زیرا دو سه نفر هستند که خود را عقل کل می دانند.

9دی چه تأثیری بر معادلات سیاسی گذاشت؟

9 دی به فتنه گران نشان داد که ملت دقیقا آن چیزی را دنبال می کند که مقام معظم رهبری دنبال می کند که آن هم برخواسته از خواسته های انقلاب و نظام است.

درست است که معادلات سیاسی بطور کامل ترمیم نشده است اما به لطف خدا خیلی چیزها را به ملتهای منطقه و مردم دنیا تفهیم و آنها را در مقابل رویاوریی با دشمنان خود مقاوم تر کرد لذا می توانیم به یقین بگوییم  9 دی از نظر سیاسی اثر مثبتی را برجامعه منطقه و جهان گذاشت.

به عنوان آخرین سوال مردم در 9دی شعارهایی را علیه فتنه گران سر دادند و از مسئولان نظام خواسته هایی را داشتند تا چه اندازه به خواسته های مردم در 9 دی مسئولان عمل کرده اند؟

بالاخره اگر بخواهیم بگوییم عملی شد به واقعیت باید بیان کنیم که هنوز شعارها و خواسته های مردم توسط مسئولان عملیاتی نشده است و اگر می خواست آن شعارها عملیاتی می شدند با توجه به مستندات و پرونده هایی که از این افراد در اختیار است ( نمی خواهم قبل از دادگاه و حکم داداگاه حکمی صادر کنم) باید این افراد محاکمه می شدند و حد آنها قطعا و یقنا اعدام است و این تصمیم را شورای عالی امنیت ملی گرفته است و هرگاه نیاز بداند می تواند تصمیم بگیرد و هیچ مشکلی در این رابطه نیست که این افراد دادگاهی شوند و برخی ها فکر می کنند با بیان این که این افراد باید دادگاهی شوند (مطهری) این خیلی کار بزرگی نیست ولی این رأفت مسئولان نظام را به این افراد می رساند شاید این افراد متنبه شدند و خواستند توبه کنند وبرگردند از اقداماتی که انجام داده اند.

اگر این افراد بیان کنند که اشتباه کرده اند چیزی از این افراد کم نمی شود بلکه ضربه دیگر به پیکره استکبار وارد خواهد شد و اگر این افراد در هرکشوری بودند تا کنون دادگاه آنان تشکیل و حکمشان صادر و اجرا شده بود.

در حکومت اسلامی  مسئولان نسبت به احکام الهی فرصتی را در اختیار این افراد گذاشته اند و ما می دانیم که دادن این گونه فرصت ها باعث خواهد شد تا افراد در تنهایی به اشتباه خود پی ببرند و اگر بخواهند لجاجت کنند بدانند که همین گونه باید بمانند زیرا این تصمیم، تصمیم شورای عالی امنیت ملی است.

مصاحبه از: بهاره صدیقی هرسینی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها