در جلسه علنی امروز قرائت شد:

بیانیه 270 نماینده مجلس در تجلیل از برگزاری باشکوه مراسم اربعین

270 نماینده مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای در تجلیل از برگزاری باشکوه مراسم اربعین صادر کردند.
کد خبر: ۳۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ - 07January 2015

بیانیه 270 نماینده مجلس در تجلیل از برگزاری باشکوه مراسم اربعین

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان بیانیه 270 نفر از نمایندگان را به مناسبت برگزاری مراسم باشکوه اربعین قرائت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمالله الرحمن الرحیم

انالحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

اربعین حسینی سال 93 تجلی پرشکوه تجمع میلیونها دلباخته سرور آزادگان از دهها کشور جهان در دریای عشق و در میان امواج اشک و فریاد لبیک یا حسین بوده، که آنان را به ساحل نجات یعنی حرم مطهر رسانیده. این بزرگترین تجمع تاریخ، جلوههای زیبایی از ایثار و ازخودگذشتگی، فداکاری و اخوت اسلامی و در یک عبارت صفا، وفا و ولا را در سرزمین جانباخته کربلا به منصهظهور درآورد.

مسلماً سترگی این انسجام و همدلی علاوه بر درخشش وحدت جهان امت اسلامی آنگونه که رسول مکرم اسلام بین مهاجرین و انصار، اخوت و برادری برقرار کرده و همانطور که در جامعه مهدوی انتظار میرود و از سوی دیگر رعب و وحشت را در دل مستکبران توطئهگر و عوامل فریبخورده آنها یعنی گروههای تکفیری و داعش ایجاد کرده است.

راهپیمایی بیش از 20 میلیون زائر و شیفته سید و سالار شهیدان از نجف تا کربلا با وجود تهدیدهای دشمنان کوردل و علیرغم وضعیت جوی نامساعد،سرما و باران و عدم آمادگی کافی برای برپایی چنین گردهمایی بینظیر، حماسه بیعت با ولایت را در عاطفیترین شکل آن در دل تاریخ به ثبت رساند.

آنچه که بر عظمت این همایش جهانی پرابهت افزود نقش ملت شریف عراق در مهماننوازی و پذیرایی از میلیونها انسان، از ملتها، نژادها، لهجهها و سلایق مختلف است که قلبهایشان با نام امام حسین (ع) به هم گره خورده بود.

آحاد ملت ولایتمدار عراق از جوانان، پیران و حتی کودکان، زنان و مردان عشایر از شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان آنچه در توان داشتند به پاس شیفتگی سیدالشهداء (ع) در طبق اخلاص گذاشتند.

حسن مدیریت مسئولان عراقی در تأمین امنیت و تمهید شرایط نیز جای تقدیر دارد و امیدواریم در سالهای آتی با برنامهریزی گستردهتری این بزرگترین کنگره جهانی به فرصتی سرنوشتساز جهت آزادی قدس شریف از دست پلید صهیونیستها و تهدیدکننده ظهور عدالتگستر جهان حضرت مهدی (عج) تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار