معرفی کتاب؛

9دی نماد قدرت مردمی ایران، حماسه بصیرت و ایمان

کتاب «9 دی نماد قدرت مردمی ایران، حماسه بصیرت و ایمان» حاوی مجموعه مقالاتی است که توسط کارشناسان پیرامون این حماسه عظیم نگاشته شده است.
کد خبر: ۳۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 05January 2015

9دی نماد قدرت مردمی ایران، حماسه بصیرت و ایمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روز نهم دیماه یکی از روزهای به یاد ماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است که از نظر بسیاری از کارشناسان، نظام اسلامی را در برابر بسیاری از آفات واکسینه و بیمه نمود. این حماسه بزرگ بار ها در بیانات مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گرفته است. ارهبر انقلاب می فرمایند: راهپیمایی 9 دی تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است. در این شرایط غبارآلود باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خود با قاطعیت عمل کرد.

حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظیم و تعیینکننده ملت مؤمن، بابصیرت و باغیرت ایران را در راهپیمایی سراسری نهم دی ماه را تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب خواندند و تأکید کردند: سلطهگران و جریانهای ضددین که امروز در شرایط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار میدهند، همان کسانی هستند که سالها زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب صفآرایی کرده بودند و مردم نیز با درک همین شاخص و حقیقت، حضور تعیینکننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار دیگر ثابت کردند.

کتاب «9دی نماد قدرت مردمی ایران، حماسه بصیرت و ایمان» حاوی مجموعه مقالاتی است که توسط کارشناسان پیرامون این حماسه عظیم نگاشته شده است.

این کتاب دارای دو بخش «سخنرانی ها» و «مقالات» است. بخش سخنرانی ها شامل تنه 88 و جایگاه آن در زنجیره تهاجمات استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی (دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی)، مختصات دو مفهوم «فتنه» و «بصیرت» در قرآن و مصادیق آن در فتنه 88 (دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)، تحلیل «9 دی» در چارچوب مناظره راهبردی آمریکا و انقلاب اسلامی (سردار سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه)، پوزیتیویسم و ابعاد نظری فتنهی 88 (دکتر سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور) ونظام اسلامی و دشمنانش (دکتر عزیزی، معاون رئیسجمهور) است. در بخش «مقالات» نیز اقدامات پنهان آمریکا در حمایت از فتنه 88 (محمّدجواد الوندی)،حکومت اسلامی و گذر از فتنه (دکتر حجتالله ایزدی)، بررسی علل ناکامی انقلاب رنگی در ایران، در جریان انتخابات دهم ریاستجمهوری (سیدیاسر جبرائیلی)، چیستی حماسهی 9 دی (فاطمه رحمتیاصلی)، پیشینه فتنهگری در پوشش تغییر در نظام جمهوری اسلامی (سعدالله زارعی)، دفع آنتیتزها در 9 دی (دکتر رسول سناییراد)، بازشناسی حماسهی عاشورا و حماسهی نهم دی (آمنه شکری صادقی)، هویت شیعه، مبنای تبیین حماسهی 9 دی (سیدمحمد طاهایی)، بازتولید سرمایهی اجتماعی در حماسهی 9 دی (فرهاد مهدوی) و ریشهها، پیآمدها و چگونگی شکلگیری حماسهی نهم دی 1388 (علیمحمد نائینی) است.

«9دی نماد قدرت مردمی ایران، حماسه بصیرت و ایمان»، حجت الله ایزدی و علی محمد نایینی گرآوری شده. این کتاب 280 صفحه ای در شمارگان 2200 نسخه توسط نشر ساقی منتشر شده است.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار