یادداشت/ حامد افروغ

«جهاد سازندگی»، تجلی دفاع مقدس ملت ایران در مبارزه با محرومیت

روحیه جهادی که اوج آن را در دوران دفاع مقدس سراغ داریم، همان اکسیری است که بر هر مسی از مشکلات و تهدیدها بزنیم، آنها را به طلا و فرصتی تبدیل خواهد کرد که در انتها سرافرازی و عزت مردم ایران را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 17July 2021

«جهاد سازندگی»، تجلی دفاع مقدس ملت ایران در مبارزه با محرومیتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ حامد افروغ؛ تاریخ ایران بزرگ همواره یکی از پر فراز و نشیب‌ترین تواریخ را در میان ملت‌های جهان داشته است؛ تاریخی که شاید بتوان ادعا کرد که تلخی‌ها و تلاطم‌هایش بیش از آرامشش به چشم می‌خورد. 

داستان ملت ایران اما داستان الماسی است که هرچه بیشتر در فشار و تنگنا قرار می‌گیرد، بیشتر درخشش یافته و جلوه‌گری می‌کند. یکی از شاخص‌های ملت ایران که غالباً در شدائد و گرفتاری‌ها به دادش رسیده و طبق اعتقادات دینی ما، نظر رحمت الهی را به سوی مردم این سامان جلب کرده، روحیه اتحاد و همدلی میان مردم ایران است که انصافاً در میان ملت‌های منطقه زبانزد بوده و با فاصله بسیاری در صدر قرار دارد.

به کشورهای منطقه که بنگریم، همه را به نوعی گرفتار عواقب تفرقه و خودخواهی قومی، قبیله‌ای و مذهبی می‌بینیم. اختلافات و تفرقه‌هایی که به راحتی می‌توانست با تشریک مساعی و وحدت به کمترین برسد و البته حول یک محور همگانی جلوه کند.

ایران اما از دیرباز در وحدت و یکدلی پیشگام بوده و همین امر باعث شد تا در نهضت اسلامی بر رژیم خونریز و البته وابسته پهلوی فائق آید و از آن سخت‌تر در دفاع از کیان خود، هشت سال بدون کمک خاصی مقابل کهتر و مهتر دنیای استکبار بایستد و مرام و عقیده خود را فریاد بزند.

امروز هم البته آن وحدت و یکدلی و البته مرام دیرین، به شکلی دیگر جلوه کرده که یادآور فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمود «آینده انقلاب متعلق به شماست و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.» یکی از این میادین، عرصه کار جهادی برای رفع محرومیت و فقر از میان مستضعفین ایرانی است.

در این ایام، ارتش غیور و سپاه دلاور با تلاش شبانه‌روزی خود سعی بر آن داشته‌اند تا به نمایندگی از ملت سرفراز پای در عرصه‌ای نهند که کم از دفاع مقدس در برابر دشمن خارجی ندارد. رفع چهره محرومیت از گوشه گوشه کشور و زدودن غبار بی‌کسی و بی‌پشتوانگی از چهره مستضعفین، خود دفاعی مقدس است.

روحیه جهادی که اوج آن را در دوران دفاع مقدس سراغ داریم، همان اکسیری است که بر هر مسی از مشکلات و تهدیدها بزنیم، آنها را به طلا و فرصتی تبدیل خواهد کرد که در انتها سرافرازی و عزت مردم ایران را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار