فرمانده کل ارتش:

هیچ‌گونه نگرانی در بحث شناسایی و مقابله با هواگردهای متجاوز نداریم

سرلشکر موسوی گفت: هیچ‌گونه نگرانی در بحث اشراف، شناسایی، کشف و درگیری نداریم و اکثر تجهیزات و تسلیحات و سامانه‌های ما بومی است که برای دشمن قابلیت مقابله را به شدت سخت می‌کند.
کد خبر: ۴۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 02September 2021

هیچ‌گونه نگرانی در بحث شناسایی و درگیری نداریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه نشست با فرماندهان عالی‌رتبه در مرکز پدافند هوایی به مناسبت هفته پدافند هوایی اظهار داشت: به خاطر فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌هایی که پدافند هوایی در طول این دوران چهل و چند ساله به خصوص در دوران دفاع مقدس برای حفظ امنیت آسمان کشور عزیز داشتند، روز دهم شهریور را فرمانده معظم کل قوا به نام روز پدافند مصوب فرمودند.

وی گفت: به همین مناسبت فرصتی است که ما به همه عزیزان در پدافند هوایی در اقصی نقاط این کشور پهناور که هستند هم خدا قوت عرض کنیم و هم این روز را تبریک بگوییم و از همه تلاش‌ها و زحمات شان تشکر و تقدیر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش افزود: به همین مناسبت ما امروز با فرماندهان محترم نیرو‌ها، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و روسای ارگان‌های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات، هیئت رئیسه ارتش و همه از عزیزان که در ارتش مسئولیت دارند در ستاد نیروی پدافند هوایی آمدیم.

سرلشکر موسوی گفت: از این فرصت استفاده می‌کنیم و نیروی پدافند هوایی گزارشی از وضعیت امروز خود؛ پیشرفت‌ها و اینکه چه تفاوتی نسبت به گذشته سال گذشته کرده اند، ارائه می‌کنند و اگر نیاز به هماهنگی بیشتر با سایر نیرو‌ها باشد معمولا در این جلسه مطرح می‌شود.

وی افزود: چون اسم کلی این جلسه؛ جلسه هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ما اگر در گذشته به دلیل اینکه امکانات مان کفایت لازم را نداشت در بخشی از نقاط کشور ممکن بود نگرانی‌هایی داشته باشد، اما امروز هیچ نگرانی در بحث اشراف، شناسایی، کشف و در بحث درگیری نداریم.

امیر موسوی تصریح کرد: می‌توانیم به خوبی از تجهیزات خود استفاده کنیم و به ماموریت خودمان به بهترین نحو جامه تحقق بپوشانیم.

وی افزود: جنگ‌ها معمولاً به خودی خود خوب نیستند، اما وقتی جنگی در می‌گیرد از درون این جنگ‌ها توانایی‌هایی متبلور می‌شود و ما هشت سال جنگ را در مقابل سه نیروی هوایی دشمن بعثی و نیروی هوایی بعضی کشور‌ها که کمک می‌کردند؛ پشت سر گذاشتیم.

فرمانده کل ارتش افزود:‌ وقتی می‌گوییم سه نیروی هوایی برای این است که دو بار در طول جنگ تحمیلی نیروی هوایی عراق به کلی تمام شد و دشمنان آمدند یک نیروی هوایی جدید برای درست کردند و هر لحظه این‌ها یک تجربه و یک دانش متراکم است.

وی گفت: این‌ها کمک می‌کند که یک نیرو بداند برای ایستادگی در مقابل دشمنانش باید چه داشته باشد، چگونه عمل کند و چه آموزش‌هایی را ببیند.

امیر موسوی افزود: بعد از آن دوران هم به هر حال تهدیداتی که ما از طرف دشمنان مان و در راس تهدیدات؛ آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی و دیگران را داشتیم؛ باعث شده است در این ۴۲ سال یک ثانیه را چشم برهم نگذاریم و در جهت ارتقاء توان و آمادگی رزمی خودمان بکوشیم.

وی گفت: این شاخص‌ها باعث شده است هیچ اتکایی به کشور بیرونی نداشته باشیم و وقتی که می‌خواهیم توان رزمی کشور‌ها را با هم دیگر مقایسه کنیم؛ به این بخش از توان که میرسیم می‌بینیم که افزایش تصاعدی و مزیت قابل ملاحظه برای نیرو‌های ما از جمله نیروی پدافند هوایی ایجاد می‌کند و کارشناسان نظامی هم می‌گویند این برترین نیروی پدافند هوایی منطقه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها