از بهارستان تا بهشت-17/ سرلشکر رضایی(بخش اول):

پیام حضور شهدا؛ پایان حیات ننگین دنیای استکبار است

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: لازم بود بار دیگر از سوی شهدا یک قیامی در ایران به وجود بیاید و فریاد الله اکبری بلند و به دنیا اعلام بشود که فکر نکنید که می‌توانید به حیات ننگین خودتان ادامه بدهید.
کد خبر: ۴۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ - 16June 2015

پیام حضور شهدا؛ پایان حیات ننگین دنیای استکبار است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس، به مراسم تشییع شهدای گمنام؛ سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده در میدان بهارستان و در جمع خیل عظیم عاشقان شهدا با اشاره به شهدای حزب موئتلفه اسلامی که امروز سالگرد شهادتشان است، گفت: چند جوان برومند با اعدام انقلابی حسنعلی منصور که نخست وزیر رژیم شاه بود و قرارگاه ننگین کاپیتولاسیون را در مجلس اعلام کرده بود. منصور قصد داشت که ایران را اسیر آمریکا بکند اما همین جوانان یعنی شهیدان صفارهرندی، امانی، بخارایی و بیگ نژاد مانع این کار شدند.

وی افزود: ما امروز برای تشییع جنازه جوانان غیرتمندی دور هم جمع شدهایم که میخواهیم یک بار دیگر مثل همان جوانان غیرتمند 50 سال پیش و مثل همان غواصان دریادلی که از دریاها عبور کردند و با دست بسته شهید شدند و تسلیم دشمن نشدند. بر آرمانهایمان که همان آرمانهای شهداست پافشاری کنیم و یکبار دیگر بر گوش زیاده خواهان عالم سیلی بزنیم.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: امروز روشن شد که شهدا زنده هستند. دو یا سه هفته است که اخبار این شهدای غواص و خط شکن به گوش مردم رسیده است. ایران امروز غوغاست و عاشورایی به پا شده است.  یک بار دیگر عطر شهادت فضای کشور ایران اسلامی در بر گرفته است. یک بار دیگر صدای کاروان شهدا به صدا درآمده است که ای ملت ایران ای جوانان وطن ما بیداریم ما زندهایم. ندای درونی آنها در جان ایرانیها در داخل و خارج از کشور موجی از عواطف را ایجاد کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد: پاسخ بی نظیری که ملت ایران به این ندای درونی شهدا دادند و جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده بودند و اخبار را دورادور شنیده بودند با پاسخهایی که دادند، با ابراز احساساتی که کردند چه به صورت حضوری و چه در فضای مجازی و چه در کوچهها و خیابانها و چه در حجله بستنهایی که امروز در سراسر خیابانهای ایران شاهد آن هستیم. ثابت کردند که پیروان راستین این شهدای عزیز هستند و این مسئله مهمی است.

وی افزود: آن هم در شرایطی که امروز در فضای بین المللی ما نیاز داریم که یک بار دیگر جوشش و خروش آن ارزشهای انقلابی را داشته باشیم. دولت مردان ما اکنون در حال مذاکره هستند. نشان دادن این خشم انقلابی از سوی ملت ایران بسیار معنادار است. داعش و گروههای تکفیری خودشان را به 35 کیلومتری بغداد رساندهاند. بایستی از سوی ملت ایران به آنها پیامی داده میشد. در یمن مظلوم روزی نیست که در همه ماههای سال حتی ماههای حرام بمباران میشوند.

سرلشکر رضایی گفت: لازم بود بار دیگر از سوی شهدا یک قیامی در ایران به وجود بیاد و فریاد الله اکبری بلند و به دنیا اعلام بشود که فکر نکنید که میتوانید به حیات ننگین خودتان ادامه بدهید..

وی با بیان اینکه اسامی غواصان را در آینده همه شما خواهید شنید، اظهار داشت: حدود 270 شهید را امروز تشییع میکنیم که 175 نفرشان غواص و خط شکن هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ادامه به بیان نقش غواصان در دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: غواصان حساس ترین ماموریت خط شکنی را برعهده داشتند. یعنی یک ساعت قبل از این که عملیات شروع بشود. غواصها از ساحل خودی و در دل تاریکی شب به سمت سنگرهای دشمن بایستی حرکت میکردند.

وی دلیل به کارگیری غواصان در عملیاتهای دفاع مقدس گفت: از سال 62، جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به دریا و رودخانه و تالاب بکشانیم. لذا ناچار شدیم به نیروی جدیدی به نام غواصان مجهز بشویم. به طوری که در والفجر 8 ما با 2 هزار غواص به ساحل دشمن حمله کردیم.

در عملیات کربلای 4، تعداد کمی از غواصان وارد خط شده بودند. مساله به این سادگی نبود وقتی غواصها از ساحل خودی رها میشدند و به سمت دشمن میرفتند. فقط سرشان از آب بیرون بود. با این که ما در دل تاریکی شب حمله میکردیم اما نور ستارهها سطح آب را روشن میکرد در حالی که دشمن میدید چیزهای سیاهی به سمت آنها میآید، شهدا و غواصهای ما وارد خط شدند. این اواخر بخاطر این که دشمن از عملیات والفجر 8 ترسیده بود، آمده بود نورافکنهایی را در ساحل خودش گذاشته بود و هر سه ربع ساعت روشن میکرد وتمام سطح اروند رود را و سطح دریا را با نورافکن میدید. بچه ها باید در چنین شرایطی میرفتند.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار