عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کسانی که می‌خواستند عیسی را به صلیب بکشند امروز در دنیا جنگ راه می‌اندازند

رحیم‌پور ازغدی گفت: همان‌هایی که خواستند عیسی (ع) را به صلیب بکشند و موسی و بنی اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کردند، امروز در دنیا جنگ راه می‌اندازند و کشور‌ها را غارت می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ - 23December 2021

همان‌هایی که می‌خواستند عیسی را به صلیب بکشند امروز در دنیا جنگ راه می‌اندازندبه گزار ش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کنگره بین المللی «ولایت اجتماعی زن» صبح امروز (پنجشنبه) با حضور اندیشمندان ارامنه مسیحی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با بیان اینکه ما همه در یک کاروان و زیر یک پرچم هستیم و خدا و مقدسات ما یکی است و یک خانواده‌ایم، اظهار داشت: هر حرکتی برای تقابل یا تفکیک بین مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی شرک و کفر است و ما در اسلام چیزی به نام جنگ دینی نداریم.

وی با بیان اینکه رهبران رژیم صهیونیستی و آمریکا نماینده یهودیت و مسیحیت نیستند همانطور که آل سعود نماینده مسلمانان نیست، گفت: اختلاف نظر یک بحث است و به دنبال کلمه سواء گشتن بحث دیگری است و باید به دنبال چیزی برویم که مسیحی و یهودی و زرتشتی همه قبول دارند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه قرآن تاکید دارد که ما هیچکدام ارباب هم نباشیم و همگی روح خدا و در خدمت خلق هستیم، اظهار داشت: اشاره قرآن به حضرت عیسی و موسی نشان می‌دهد که ما در یک سیر تاریخی به سر می‌بریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هرکس از جنگ دینی سخن گفت خلاف صریح قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (س) است، تصریح کرد: مسیح در قرآن «کلمه خدا» و «روح خدا» نامیده شده واین تعابیر برای هیچ شخص دیگری به کار نرفته است.

وی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت و مرگ بر ترور و استکبار همان مرگ بر قیصر و فرعون است که یک زمان در برابر طاغوت‌ها سر داده می‌شد و امروز مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل و آل سعود سرداده می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: همان‌هایی که خواستند عیسی را به صلیب بکشند و موسی و بنی اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کردند، امروز در دنیا جنگ راه می‌اندازند و کشور‌ها را غارت می‌کنند و میلیون‌ها انسان را به خاک و خون می‌کشند.

خلیفه اعظم ارامنه تهران: شخصیت مریم مقدس رابطی میان ادیان است

سیبوه سرکیسیان خلیفه اعظم ارامنه تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه مریم مقدس از لحظه تولد عیسی مسیح از ارج و قرب بالایی برخورد بود، گفت: در سرود‌های کلیسایی از مریم مقدس تحت عنوان خورشید عدالت نام برده شده و به دلیل شخصیت استثنایی و تقوا مورد احترام واقع شده اند و به واسطه مادر عیسی مسیح بودن از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: در اسلام نیز مریم مقدس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شخصیت مریم مقدس رابطی میان ادیان برای تقویت روابط و گفت‌وگو هست.

این نشست با تقدیر از جمعی از خانواده‌های شهدای ارامنه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار