مدیرمسئول انتشارات به‌ نگار در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نمایشگاه مجازی کتاب ناشران را در شرایط یکسان قرار داد

آقایی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرایط عادلانه‌ای را برای ناشران فراهم می‌کند. این نمایشگاه این حُسن را دارد که همه ناشران در شرایط یکسان قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۵۰۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 05February 2022

«پریا آقایی» مدیرمسئول انتشارات به ‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار داشت: این نمایشگاه، نقاط مثبت بسیاری دارد و کمک خوبی برای ناشران و صنعت نشر است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرایط عادلانه‌ای را برای ناشران فراهم می‌کند، افزود: نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرایط بهتری را برای فروش کتاب به‌وجود آورده است. در نمایشگاه‌های حضوری همیشه مشکل جانمایی و تقسیم غرفه‌ها وجود داشت و ناشرانی که در بخش‌های انتهایی نمایشگاه، غرفه قرار می‌گرفتند با فروش بسیار پایینی مواجه می‌شدند. نمایشگاه مجازی کتاب تهران این حُسن را دارد که همه ناشران در شرایط یکسان قرار می‌گیرند.

آقایی با اشاره به این‌که نمایشگاه مجازی کتاب تهران دسترسی مخاطبان دوردست را نیز فراهم کرده، بیان کرد: این نمایشگاه در بخش مخاطبان نیز شرایط عادلانه‌ای ایجاد کرده است. بسیاری از مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب که در مناطق دوردست و کمتر برخوردار قرار دارند، می‌توانند از این امکان استفاده کرده و کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند، درحالی‌که شرکت در نمایشگاه‌های حضوری برای همه افراد میسر نبود و کسانی که در مناطق دورتر قرار داشتند، خیلی مواقع از حضور در این نمایشگاه‌ها محروم می‌ماندند.

مدیرمسئول انتشارات به‌ نگار، نمایشگاه مجازی کتاب تهران را گزینه مطلوبی برای پشتیبانی از نمایشگاه حضوری دانست و گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران محاسن و نقاط مثبت بسیاری دارد و می‌تواند حتی پس از پایان دوران کرونا نیز به‌عنوان گزینه خوبی در پشتیبانی از نمایشگاه حضوری کتاب به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولان می‌توانند با بهتر کردن شرایط، عملکرد نمایشگاه مجازی کتاب تهران را ارتقاء دهند. یکی از مسائلی که می‌تواند مورد توجه مسئولان قرار گیرد این است که شرایط شرکت در نمایشگاه را به‌گونه‌ای قرار دهند که کتابفروشی‌ها نیز امکان حضور در آن را داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار