«بهشید صالحی» مدیر بازرگانی انتشارات طلایی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، با اشاره به مجازی شدن آموزش در مدارس و دانشگاهها و تأثیر آن در فروش ناشران، اظهار داشت: این دو مجموعه نقش مهمی در فروش ناشران دارند و در این مدت که تعطیل بودهاند، بخش زیادی از خرید ناشران نیز بهصورت حضوری و فیزیکی کاهش داشته است. در این میان نمایشگاه مجازی کتاب میتواند پل ارتباطی بسیار خوبی میان ناشران و مخاطبان بهویژه در این دو گروه باشد و تجربه سال گذشته بیانگر این موضوع بود.
وی با اشاره به دستاوردهای حضور سال گذشته نشر طلایی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: سال گذشته گرچه فراوانی تعداد و خرید کتابها بالا بود، اما به دلیل مسائل اقتصادی اغلب از کتابهای ارزان استقبال میشد که نشاندهنده وضعیت اقتصادی بود. برای امسال نیز خود را آماده کردیم تا کتابهای مورد نیاز مخاطبان را در معرض دید آنها قرار دهیم و فکر میکنم با توجه به تجربه سال گذشته، رشد مخاطبان و استقبال آنها بیشتر باشد.
صالحی در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به افزودن کتاب در سبد خرید آنلاین مردم، گفت: البته اگر بخواهیم میزان فروش را با دوران قبل از کرونا مقایسه کنیم، باید بگویم که فاصله زیادی با آن دوران داریم که باید به دنبال دلایل دیگر آن باشیم که تعطیلی مدارس و دانشگاهها یکی از دلایل آن است.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن آغاز شده و تا یازدهم بهمن ادامه دارد. علاقهمندان برای بازدید و خرید کتاب میتوانند به Ketab.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ 121